Singer’in başyapıtı: DLS
ABONE OL
DLS serüveni, Singer müşterisi Scott Blattner’ın 1990 model 964 kasa 911’inin mümkün olan en hafif hale getirilmesini istemesiyle başlıyor. Otomobilin arkasında 500 beygirlik hava soğutmalı boxer-6 motor bulunuyor. Motor Hewland üretimi magnezyum kasalı altı-ileri şanzımana bağlı. Ancak otomobilin en can alıcı noktası, “obsesif” bir şekilde hafifletilmiş olması.
 
Otomobilin tüm gövde panelleri karbonfiberden imal edilmiş ve tasarımında da küçük değişiklikler bulunuyor. Bu değişiklikler otomobilin yere basma kuvvetini arttıran ve soğutma sistemine katkı yapan değişiklikler. Williams’ın devreye girdiği nokta ise otomobilin şasisinde. F1 takımı, şasiye yaptığı müdahalelerle otomobilin hem ağırlığını düşürmeyi hem de ağırlık merkezini optimize etmeyi hedeflemiş. Motor arka aksa yaklaştırılmış, arka taraftaki bir çok komponent ön kaputun altına taşınmış ve şasinin rijiditesinin arttırılması için çalışmalar yapılmış. Williams otomobilin çift salıncaklı ön ve alüminyum arka süspansiyonundan bile ağırlık azaltması yapabilmiş.
 
DLS ayarlanabilir amortisörlere sahip ve Bosch markalı bir sürüş kontrol ünitesine sahipler. Bu ünite sayesinde otomobil çekiş kontrol sistemi, ABS ve stabilite kontrolü gibi donanımlara sahip oluyor. ABS sistemi Brembo karbon seramik frenleri destekliyor, Michelin Pilot Sport Cup 2 lastiklerle sarılı dövme magnezyum jantlar ise BBS imzalı.
 
İç mekanda Recaro karbon fiber koltuklar ve Momo karbon fiber direksiyon simidi bulunuyor. Pagani modellerindeki gibi çıplan bir vites konsoluna sahip olan iç mekanda pedallar, vites kolunun elemanları ve gösterge paneli karbon, magnezyum ve titanyum malzemelerin bir karışımından üretilmiş.
 
Goodwood’daki festivalde bu otomobilden iki adet bulunacak; kırmızı olan tırmanma parkurunu koşacak, beyaz olan ise standda sergilenecek. İki otomobil Ağustos ayında da Kuzey Amerika’da Monterey Otomobil Haftası’nda sergilenecek.