Sürüş İzlenimi: Ford Mondeo
ABONE OL
Otomobiller çok hızlı bir şekilde değişiyor ve gelişiyor. Bazı markalar bu değişimi yakalamak için hızlı makyajlara başvururken, bazı markalar ise model değişim yılını bekliyorlar. Ford’da bu değişimi bekleyen markalardan. Makyajı çok fazla kullanmayı tercih etmeyen marka, makyaj çalışmasında ise ufak değişiklikler yapıyor. Mondeo ise hiç değişmeyen modellerden. 1993 yılında ilk nesli ile karşımıza çıkan Ford Mondeo, 5. Jenerasyonu ile karşımızda yer alıyor. 5. Nesile ulaşmak ise oldukça zordu. Nedeni ise 2012 yılında Amerika pazarında satışa sunulan otomobilin Avrupa pazarı için 2 yıl boyunca beklemiş olmasıydı.

2014 yılının son çeyreğinden itibaren ülkemizde satışa çıkan 5. Nesil Mondeo, ülkemizde 3 farklı motor seçeneği ile sunuluyor. 1.6 dizel manuel, 2.0 dizel otomatik ve 1.5 ecoboost otomatik seçeneğine sahip olan Mondeo, bizim 2.0 litre dizel motor seçeneği ile bizlerin konuğu oldu. Tasarım konusunda oldukça iddialı olan Mondeo, ön tasarımında daha dinamik çizgilere sahip. Bu çizgileri yan tasarımında da kullanan otomobilin arka tasarımı ise bir önceki nesle biraz benziyor. İç mekanda ise Ford’un Amerikan otomobillerinde gördüğümüz tasarımı görmek mümkün. Artan kalite sayesinde fazlasıyla Premium hissettiren otomobilin işçilik seviyesi de beklenilenin çok üzerinde. Dokunmatik ekran ise 2012 yılından kaldığını gösteriyor. Uç noktalarına dokunması biraz zor olan dokunmatik ekran çözünürlük konusunda biraz geride kalıyor.

Tüm kontrollerin üzerinde olduğu bu sistem SYNC I isimli sistemi kullanıyor. Günümüzdeki Ford modellerinin SYNC 3 sistemini kullandığını düşünürsek Mondeo’nun teknoloji konusunda ufak güncellemeye ihtiyaç duyduğu kaçınılmaz. Sony desteği kullanılan ses sistemi sizi mutlu etmeyi başarıyor. Direksiyon ise klasik Ford havasında. Biraz serte dönük olan direksiyon yüksek hızlarda dahi size güven vermeyi başarıyor. Deri koltuklardaki soğutma ve ısıtma seçeneği ise hem yaz hem de kış aylarında en büyük yardımcınız oluyor. Arka koltuklara geçtiğimizde ise diz mesafesinin yeterince iyi olduğunu gördük. Baş mesafesi ise biraz erken alçalan tavan yüzünden uzun boylular için sorun olabilir. 429 litrelik bagaj hacmi ise bu segment için oldukça küçük. 
 
4 çekeri hak eder! 

Test aracımız olan Mondeo’da 2.0 TDCI motor seçeneği bulunuyordu. 180 beygir güç ve 400 Nm tork üreten motor, neredeyse her devirde canlı hissettiriyor. 1.6 ton ağırlığa sahip olan otomobilin üstesinden kolaylıkla gelen bu motor, yüksek tork nedeniyle tork steeringe neden olabiliyor. Bu nedenle kaygan yollarda keşke 4 çeker olsaydı diyebilirsiniz. 2.0 litrelik motor yakıt olarak sizi korkutmasın. Fabrika verilerine göre 4.8 litre tüketen bu otomobil biraz dikkatli kullanımla 6.7 litre civarında yakıt tüketimi sergiliyor. Yakıt ve motor seçenekleri dışında aracın konforundan bahsedelim. D segmentinde araçların konforlu olması istenen özelliktir. Hem ön hem de arka koltukta oturan insanların daha rahat etmesi bu araçlarda en önemli seçenektir. Markaların ise bunu ayarlaması oldukça zordur. Çünkü konforlu bir otomobil yol tutuşu kötü bir otomobil anlamına gelir. Mondeo ise bunu en iyi yapan modellerden biri. Hem konforlu hem de çok iyi yol tutan bir yapıya sahip. Bu sayede uzun yolculukları keyifle yapmanızı sağlayan Mondeo, neredeyse tüm Ford modelleri gibi de iyi yol tutuyor.