Booking.com Türkiye turizminin neresinde?

Turizm Haberleri

Türkiye özellikle tatil otelciliği konusunda Akdeniz kuşağının en iyi sahillerine ve tesislerine sahip. Tesislerin kalitesi, ultra herşey dahil konsepti de dünyada sadece Türkiye’de uygulanmakta.

Bu konseptin içeriği ise booking.com’un iş modeline çok uymuyor. Bu nedenle kıyı otellerinde bu markanın olmaması çok hissedilmeyecektir. Ancak İstanbul ve Ankara başta olmak üzere şehir otellerinde yapmış oldukları iyi bir yatırım ve bunun sonucunda satıştan aldıkları iyi bir pay bulunmaktaydı. Son olarak, durumu şu şekilde ele alırsak mahkeme tarafından  alınan karardan sonra yurt dışındaki misafirlerin booking.com üzerinden Türkiye'deki herhangi bir otele rezervasyon yaptırmalarının önünde bir engel bulunmuyor,  bu doğrultuda kararın genel anlamda otelleri çok olumsuz etkileyeceğini düşünmüyorum.

Yurt içi rekabet nasıl etkilenir?

Son dönemde termal ve kayak turizmine artan ilgi, muhafazakar misafirlerimize uygun otellerin artması nedeniyle iç turizm yılın 12 ayına yayılmış durumda.  Ege ve Akdeniz bölgesi ise halen en çok misafir alan destinasyonlara sahip. tatil.com gibi yılın 12 ayında misafirlerine alternatifler sunan tur operatörleri çok etkilenmeyecektir. 

Türkiye’de Booking.com’dan faydalanan misafirler ne yapmalı?

Çıkan kararın içeriği analiz edilmeden ortaya atılan bazı söylemler bulunuyor. Aslında alınan karara bakarsak sadece Türkiye'deki misafirlerin yurt içi konaklama anlamında bu firmadan hizmet alamayacağını görüyoruz. Kapatılan markadan dolayı misafirlerin ekstra bir arayış içerisine girmesine gerek bulunmuyor çünkü zaten aynı hizmeti tatil.com ve benzeri firmalar vermeye devam edecektir. 

Bu markanın kapatılmasından sonra bizlere düşen görev teknolojimize ve altyapımıza daha fazla yatırım yaparak ve kullanıcı davranışlarını daha iyi şekilde anlayarak ürün ve satış kanallarında daha iyi bir hizmet vermemiz gerekiyor.

 

Tatil.com Genel Müdürü

Uğur Altun

Tüm Turizm haberleri için tıklayın
  • En Popüler Videolar