Bazı günler arama motoru olan Google’ye girdiğimizde Google logosunu değiştiğini görürüz. Yeni logoda sadece değişik bir resim olmaz bazen tıkladığınızda sizi bir müzik eseri de karşılayabilir. Eğlenceli karalamalar her gün karşımıza çıkmasa da belirli günler de tüm giriş yapan kişilerin ortak değerlerine hitap ederek mutlu eder. Peki, Google’nin eğlenceli sürprizleri olan doodle nedir?
Doodle'lar, tatil günlerini ve yıl dönümlerini kutlamak, ünlü sanatçıları, kâşifleri ve bilim insanlarını anmak amacıyla Google logosunda yapılan eğlenceli, şaşırtıcı ve bazen de spontane değişikliklerdir.
Doodle kavramı ilk olarak 1998 yılında, şirket henüz anonim şirket olmadan önce Google'ın kurucuları Larry ve Sergey'in, Nevada çölündeki Burning Man festivaline katıldıklarını göstermek için şirket logosunu değiştirmeleriyle doğdu. Google kelimesindeki ikinci "o" harfinin arkasına bir çöpten adam çizimi yerleştirdiler. Logonun bu değiştirilmiş hali, şirket sahiplerinin "şirket dışında" olduklarını Google kullanıcılarına komik bir şekilde söylemeyi amaçlıyordu. İlk doodle diğerlerine göre basit olsa da, önemli etkinlikleri kutlamak için şirket logosunu süsleme fikri bu sayede doğmuş oldu.
2 yıl sonra 2000'de, Larry ve Sergey o zamanki web yöneticisi ve aynı zamanda stajyer olan Dennis Hwang'dan Bastille Günü için bir doodle yapmasını istediler. Kullanıcılar bunu o kadar çok beğendi ki, Dennis, Google'da doodle'lardan sorumlu kişi olarak atandı ve doodle'lar Google'ın ana sayfasında gittikçe daha düzenli bir şekilde görülmeye başladı. Başlangıçta doodle'lar, çoğunlukla herkesin bildiği özel günleri kutlamak için hazırlanıyordu; şimdiyse, John James Audubon'un doğum gününden, Dondurmalı Sundae'nin keşif yıldönümüne kadar çok çeşitli etkinlik ve yıl dönümü öne çıkarılıyor.
Doodle'lara duyulan ilgi her geçen gün arttığından, doodle çizimleri yeni teknolojileri kucakladığından ve bu çizimlerde farklı sanatsal ortamlardan yararlanıldığından, doodle'lar artık özel bir çizim ekibi (ki biz onlara doodle tasarımcıları diyoruz) ve mühendisler tarafından oluşturulmaktadır. Onlar doodle oluşturmayı, Google'ın ana sayfasını canlandırmak ve dünyanın dört bir yanındaki Google kullanıcılarını gülümsetmek için yaptıkları bir grup çalışması olarak görüyorlar.
Google ekibi, dünya genelinde oluşturulan ana sayfaların için 1500'den fazla doodle oluşturdu.Bu sayı her geçen gün artmaya devam ediyor! Tümünü görmek için DOODLE adresine TIKLAYIN.
Google’ nin hazırladığı doodle’ler bazen tek bir ülkede yayınlandığı gibi bazen de tüm dünyada yayınlanıyor. Lokasyonlar ilgili düzeyine göre belirleniyor. Bazı günler birden fazla doodle hazırlanabiliyor. Bazı günler ise doodle olmuyor.
Bir grup Google çalışanı, fikir paylaşımında bulunmak ve hangi etkinliğin doodle ile kutlanacağına karar vermek için düzenli olarak bir araya gelir. Doodle fikirleri Google çalışanları ve Google kullanıcıları dâhil pek çok kaynaktan alınır. Doodle seçim süreci, Google'ın kişiliğini ve yeniliğe olan tutkusunu yansıtan ilginç etkinlikleri ve yıl dönümlerini kutlamayı hedefler.
Gördüğünüz her bir doodle'ın arkasında, çizerlerden (doodle tasarımcıları ) ve mühendislerden oluşan bir ekip bulunuyor.
İSTEYEN HERKES DOODLE İÇİN FİKİRLERİNİ GÖNDEREBİLİR
Kullanıcılardan gelen fikirlere Google doodle ekibini
TÜRKİYE İÇİN YAPILAN DOODLER