Cyprus Airways'i kurtarma planı
ABONE OL
Kararın Ekim ya da Kasım ayında alınmasının beklendiğini kaydeden gazete, karar olumlu olursa hiçbir sorun yaşanmayacağını; zira, stratejik yatırımcının bulunabilmesi için, Rum Hükümeti’nin, yeniden düzenlenme sürecinde şirketi ekonomik olarak desteklemek için “yeşil ışık” alacağını belirtti.

RET KAPANMASI ANLAMINA GELECEK

Gazete, AB planı reddederse, bunun, Kıbrıs Havayolları’nın kapanması anlamına geleceğini, çünkü Hükümetin, şirketi ekonomik olarak destekleyemeyeceğini, ayrıca şirketin, önceki yeniden düzenlenme planlarından aldığı on milyonlarca Euro’luk parayı devlete geri vermesi gerekeceğini, ancak şirketin bu meblağa sahip olmadığı gibi, sahip olmasının da söz konusu olmadığını belirtti.

“B PLANI”

“Acıkmadan önce pişir” şekildeki Rum atasözüne işaret ederek, Kıbrıs Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Tonis Andoniu’nun tam da bunu yaptığını kaydeden gazete, Rum Yönetimi Başkanı Nikos Anastasiadis’in “Kıbrıs’ın, hiçbir nedenden ötürü devlet havayolları olmaksızın kalmaması gerektiği” şekildeki açıklamasını göz önünde bulundurarak, AB’nin yeniden düzenleme planını reddetmesi ve Kıbrıs Havayolları’nın kapıya kilit vurması durumunda alternatif bir seçeneğin olması için “yeni bir havayolu şirketi kurma” olan “B Planı”na gittiğini aktardı.

İSİM

Andoniu’nun açıklamasına göre, birkaç gün önce Sivil Havacılık Dairesi’ne “Cyprair” adı altında yeni bir havayolu şirketinin kurulması için başvuruda bulunulduğunu kaydeden gazete, Kıbrıs Havayolları yetkililerinin, Cyprair’in kayıt ve izin sürecinin en kısa sürede tamamlanması amacıyla gerekli belgelerin hazırlanması için aralıksız çalıştığını belirtti.

Gazete yine Andoniu’nun söylediklerine göre yeni şirket kurma hareketinin, Kıbrıs Havayolları’nın Brüksel ve Güney Kıbrıs’taki danışmanlarıyla işbirliği içerisinde yapılmakta olduğunu, ayrıca bu alternatif seçeneği Avrupa Komisyonu’nun bizzat kendisinin de istediğini yazdı.

YÜZDE 50-50

Öte yandan Brüksel’den gelen bilgilerin net olmadığını; yani Komisyon’un planı kesinlikle kabul edeceğinin ya da reddedeceğinin söylenemeyeceğini kaydeden gazete, olasılığın “fifty-fifty” (50-50) olduğuna işaret etti.

YATIRIMCILAR

Habere göre “B planının hayata geçirilmesi durumunda yeni havayolu şirketinin kurulması için kim para verecek?” sorusuna Andoniu, “Stratejik yatırımcılar” yanıtını vererek, Kıbrıs Havayolları kapanır ve Cyprair kurulursa hisse sermayesine hissedar olarak katılacak ya da bunu (havayolunu) satın alacak çok kişinin olduğunu belirtti.

Andoniu, Komisyon’un yeniden düzenlenme planını onaylarsa ve Kıbrıs Havayolları çalışmaya devam ederse, yine stratejik yatırımcının olacağından söz etti.

İYİMSER

Andoniu, Komisyon’un planı onaylayacağına dair iyimserliğini de dile getirerek şunları söyledi:

“Komisyon ona karşı tutumumuzdan (Kıbrıs Havayolları’nın ekonomik koşulları hakkında ona pek çok kez yalan söyledik) ötürü bize olumsuz bakıyordu. Ancak şimdi atmosfer ‘olumsuz’dan, ‘kuşku’ya dönüştü. Yani, Komisyon yeniden düzenlenme planı hakkında sorular soruyor, izahatlar istiyor; ki bu olumlu olarak değerlendiriliyor. Kıbrıs Havayolları’nın toparlanması yönünde önemli adımlar atılması bu yönde çok önemli rol oynadı.”