AA
Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın depo sahasının hizmete alınması töreninde yaptığı konuşmada, havalimanını şehrin merkezine bağlayacak ve güzergah üzerindeki Küçükçekmece, Başakşehir, Arnavutköy, Eyüp, Kağıthane, Şişli ve Beşiktaş ilçelerine hizmet edecek hatta incelemelerde bulunduklarını söyledi.
Buradaki faaliyetlerde bir eşiği daha aşmanın memnuniyetini dile getiren Karaismailoğlu, yakında açılışını yapacakları hattın araçlarına hizmet edecek depo-bakım park alanını tamamladıklarını bildirdi.
Karaismailoğlu, 31,5 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nda 8 istasyon bulunduğunu, saatte 120 kilometre hıza sahip Türkiye'nin en hızlı metrosunu inşa ettiklerini belirterek, havalimanının, Türkiye için yerine getirdiği önemli göreve uygun bir ulaşım hizmetine kavuştuğunu anlattı.
Metro hattının hizmete açıldığında günde ortalama 600 bin yolcuyu Halkalı'dan İstanbul Havalimanı'na hızlı, konforlu ve güvenli şeklide taşıma kapasitesine sahip olacağını aktaran Karaismailoğlu, hattın işletmeye alınmasıyla seyahatin Arnavutköy ile Beşiktaş arasında 36 dakikaya, Başakşehir (Metrokent) ile Kağıthane arasında 48 dakikaya, Küçükçekmece ile Kemerburgaz arasında 50 dakikaya düşeceğini bildirdi.
Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın mevcut ve yapımı devam eden hatlarla entegre olarak hem Türk milletine hem de uluslararası misafirlere hayatı kolaylaştıracağını ve hizmetin en kalitelisini sunacağını, birçok farklı hat ile entegre olacağını söyledi.
Adil Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın inşaatında gece gündüz çalıştıklarını, TBM kazısıyla yapılacak toplam 56 bin 95 metrelik ana hat tünellerinin tamamlandığını ve tünel imalatlarında yüzde 100 ilerleme sağlandığını kaydetti.
Toplamda 15 bin 908 metre NATM tüneli kazısının tamamlandığını ve NATM tünel imalatlarında yüzde 100 ilerleme sağlandığını aktaran Karaismailoğlu, toplam 72 bin 3 metre tünel inşaatını tamamladıklarını bildirdi.
Karaismailoğlu, hat üst yapısı, inşaat elektro mekanik ve sinyalizasyon çalışmalarının büyük bir hızla devam ettiğini, nihai betonarme kaplamaların yüzde 90'ını tamamladıklarını belirterek, "Proje genel ilerlemesinde yüzde 87 seviyesine ulaştık. Milletimize, hatta dünyanın hizmetine sunacağımız metro hattımızda tüm çalışmalarımızın hızla ve başarıyla sürdüğünü sizlerle paylaşmaktan büyük memnuniyet duyuyorum." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, proje kapsamında 124 bin metrekarelik ve 176 araç kapasiteli depo sahası ve atölye binasının tasarım ve imalat işini tamamladıklarını, depo sahası imalatlarını bitirdiklerini söyledi.
Depo sahasının özelliklerine ilişkin bilgiler paylaşan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Test ve devreye alma süreçlerini sürdürdüğümüz, önümüzdeki günlerde açılışını yapmaya hazırlandığımız Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Projesi ile hattın devamı niteliğinde olan İstanbul Havalimanı-Halkalı Metro Projesi'nin 1. etabı olan İstanbul Havalimanı Depo Sahası arasındaki 9 bin 200 metrelik proje kesimi de devreye alınarak işletmeye sunulacak. Araç yıkama, tamir, bakım, yedek parça üniteleri, personel eğitim mahalleri, tren parklanma alanları bulunan tesiste aynı anda 12 tren setine bakım ve onarım yapılabilecek.
Depo sahasıyla birlikte işletmeyi yürütecek personelin kullanacağı ofisler, toplantı salonları, teknik odalar ve diğer yardımcı tesisler ile İstanbul'a hizmet edecek kompleks bir tesisi kente kazandırdık. Sinyalizasyon sisteminin kurulumunu da burada yaparak İstanbul Havalimanı metro hatlarının kontrol merkezi fonksiyonunu da verdiğimiz depo tesisi, aynı zamanda İstanbul Havalimanı metrolarının beyni olacak."
Adil Karaismailoğlu, 12 ilde toplam 819 kilometre şehir içi raylı sistem hattının işletme altında olduğunu, bunun 345 kilometreden fazlasını Bakanlığın inşa ettiğini belirterek, "152,2 kilometrede inşa çalışmalarımız sürüyor. Tabii ki durmayacağız. Çünkü bizim kitabımızda durmak yok. Şehir içi raylı sistemler ile birlikte devam eden demir yolu yatırım bütçemiz 27 milyar dolara ulaşmıştır." dedi.
Ulaştırma 2053 Vizyonu çerçevesinde mobilite, lojistik ve dijitalleşme odağındaki projeleri birer birer hayata geçirdiklerini anlatan Karaismailoğlu, İstanbul'u bir baştan diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla donattıklarını söyledi.
Karaismailoğlu, 2 Ekim'de Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı'nı hizmete açtıklarını hatırlatarak, megakentte 96 kilometre uzunluğundaki 6 hatta 7 gün 24 saat esasıyla çalışmalarına devam ettiklerini bildirdi.
Şu an İstanbul'un raylı sistem ağının 270 kilometre olduğunu, yapımı devam eden projeler bittiğinde bu rakamı 366 kilometreye yükselteceklerini aktaran Karaismailoğlu, "Bu bizim için büyük bir gurur ve biz İstanbul'da kentsel hareketliliği teşvik edecek, insanımızı aktif hareketliliğe, toplu taşıma ve diğer temiz, akıllı ulaşım çözümlerine yönlendirecek çalışmalarımıza da devam edeceğiz." diye konuştu.
Karaismailoğlu, sinyalizasyon sertifika süreci devam eden Kağıthane-İstanbul Havalimanı Hattı'nı önümüzdeki günlerde açacaklarını bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı hattında 300'den fazla yerli üretici ile Bakanlığın uzman heyetinin teker teker görüştüğünü ve araçların nasıl yerlileştirileceğini çalıştıklarını ifade ederek, "Bu projede hizmet edecek araçlar yüzde 60 yerli üretim şartını sağlayacak. İlk defa bu projede, motoru yerli olarak üretilmiş metro trenleri İstanbul'da hizmet verecek. İlk defa yerli ve milli imkanlarla, Bakanlığımızca desteklenen bir proje ile ASELSAN tarafından geliştirilen sinyalizasyon sistemi metro hattımızda kullanılacak. Ayrıca, İstanbul'un dışında 2023 yılı içerisinde ülkemize 3 yeni raylı sistem hattı daha kazandıracağız. Ankara'da AKM-Gar-Kızılay Metrosu, Kayseri'de Anafartalar-HT Tramvay Hattı, Kocaeli'de, Gebze Sahil-Darıca OSB metrosunun ilk etabını da 2023 içerisinde açacağız." şeklinde konuştu.
Karaismailoğlu, başkalarının kilometrelerce laf ürettiğini, millete bir faydalarının dokunmadığını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Bizler işimize bakar, yollar, köprüler, havalimanları inşa eder, milletimize aş, iş sunar, hayatına konfor katarız. Bizi kendileri ile karıştırmasınlar. 20 yıldır bizi hizmet yolundan çıkaramadılar, oyalayamadılar. Bundan sonra hiç yapamazlar. Bizim yüreğimizde millet aşkı var. Gözümüz Türkiye Yüzyılı'nda, gençlerimize sunacağımız aydınlık gelecektedir. 20 yıldır neyin sözünü verdiysek yaptık. Devlet aklıyla ortaya koyduğumuz planlamalarımız ışığında milletimize en iyisini, en doğrusunu sunmak için canla başla çalıştık.
Çok şükür, milletimiz de bizden teveccühünü esirgemedi. Yaptığımız işler, ülkemize kazandırdığımız başarılar, milletimiz için gurur kaynağı oldu. Ancak herkes ülkesi adına sevinmeyi, devletinin, milletinin çıkarını sahiplenmeyi maalesef beceremiyor. Bizler Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde çalışmaya, dünyanın en kıymetli projelerini milletimize kazandırmaya devam ediyoruz."
Karaismailoğlu, 2053 hedefleri için canla başla çalışmaya devam ettiklerini, Türkiye'nin, gençlerin aydınlık geleceğini şimdiden hazırladıklarını söyledi.
Konuşmasının ardından yetkilerle açılış kurdelesini kesen, çalışanlarla aile fotoğrafı çektiren Karaismailoğlu, daha sonra Havalimanı Raylı Ulaşım Hatları Kontrol Merkezi'ne geçti. Bakan Karaismailoğlu, burada incelemelerde bulunup yetkililerden bilgi aldı.
Merkezde gazetecilere açıklama yapan Karaismailoğlu, şunları söyledi:
"Bugün devasa bir metro hattında incelemelerde bulunuyoruz. Önümüzdeki günlerde Kağıthane-Havalimanı arasını hizmete açmak için sabırsızlanıyoruz. Bugün incelemelerinde bulunduğumuz bu merkez; havalimanı metrolarının beyni olarak hizmet verecek, 7/24 çalışacak.
Gayrettepe'den başlayıp İstanbul Havalimanı üzerinden Küçükçekmece'ye kadar ulaşacak 69 kilometrelik metro hattımızı tam olarak yönetecek. Bunlar büyük ve gurur verici işler. 100 milyar TL'ye yakın yatırımı İstanbul'da metro yatırımı olarak Bakanlığımız yapmak üzere, bunları bir bir hizmete açıyoruz, çalışmalara devam ediyoruz. Hatlarımızın açılması için sabırsızlanıyor, mesai arkadaşlarımızla 7/24 emek veriyoruz."
Bakan Karaismailoğlu, tören alanına gidişte vatman koltuğuna oturarak metroyu da kullandı.