KAAN ZENGİNLİ
Farmasi şirketi ne zaman ve nasıl kuruldu?
Satış yöntemi hakkında bilgi verir misiniz?
Farmasi olarak kataloğumuz üzerinden online satış yöntemini izliyoruz. Ürünlerimizi girişimcilerimiz vasıtası ile katalog üzerinden satışa sunuyoruz. Tüketicilerimiz, Farmasi kataloğunda aradıkları tüm ürünleri inceleyebiliyor.
Üretim nerede yapılıyor? İstihdam rakamınız ne kadar?
İstanbul Ömerli’de, 120 bin metrekare büyüklüğünde, Farmacity isimli bir üretim tesisimiz bulunuyor. Burada ürettiğimiz ürünleri 125 ülkeye ihraç ediyoruz. Amerika da dahil olmak üzere bu ülkelerin 10 tanesi tamamen bize ait ve başlarında bizim yetiştirdiğimiz Türk genel müdürleri var. Farmacity’de 1.000 kişilik ekibimiz görev yapıyor.
Yıllık ciro ve adet satışı ile ilgili bilgi verir misiniz?
MEKSİKA HEDEF PAZAR
Yurt dışı ile ilgili planlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Türkiye dışında Amerika, Polonya, Romanya, Ukrayna, Fas, Tunus gibi ülkelere Farmasi ürünlerimizi ulaştırıyoruz. Yurtdışı hedeflerimiz arasında büyük Avrupa projemiz bulunuyor. Avusturya, Almanya, İsviçre ve Hollanda’yı ekleyerek Avrupa’da büyümeyi hedefliyoruz. Özellikle Meksika şu andaki en önemli girişimimiz olarak öne çıkıyor.
ROMANYA’DA ÜRÜN LİDERİ OLACAĞIZ
Yeni yatırım planı var mı?
Farmasi olarak 2019 hedeflerimize yoğunlaşmış durumdayız. Büyüme ivmemizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Son olarak Romanya’ya girdik. Nisan 2019’da hizmete giren ve yoğun ilgi gören Farmasi Romanya şubesi, ilk ay 10 bin üyeye ulaştı. 2500 metrekarelik tesisimizde 50 ekip üyemizle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Romanya’da 2020 yılında 40 milyon Euro ciro ile pazarda ilk 2’ye girme, 2023 yılında ise 100 milyon Euro ciro ile pazar lideri olma hedefimiz var. Ülkemizin lider doğrudan satış markasıyız. Ayrıca dünyanın ilk 100 doğrudan satış ve kozmetik markasından biriyiz. 2023 hedeflerimiz arasında dünyada ilk 30 marka arasına girmek yer alıyor. Ayrıca 2023 yılına kadar Amerika’daki ilk 5 kozmetik ve doğrudan satış markasından biri olmak istiyoruz.