star.com.tr / M. Cihat AĞAÇ
Türk Deniz Kuvvetleri'nin ihtiyaçları doğrultusunda 15 Şubat 2000 tarihinde resmi olarak başlayan Milli Gemi Projesi'nde (MİLGEM) geliştirme çalışmaları devam ediyor.
Projenin start tarihinden itibaren gerekli bilgi birikimi ve altayapı çalışmalarının tamamlanmasıyla 2005 yılında ilk geminin inşaasına başlandı. İnşaası tamamlanan ilk gemi, 2008 yılından denize indirildi.
MİLGEM Projesi kapsamında üretilen ada sınıfı korvetler;
2010 yılında TCG Heybeliada (F-511)
2013 yılında TCG Büyükada (F-512)
2016 yılında TCG Burgazada (F-513) hizmete başladı.
TCG Kınalıada (F-514) gemisinin ise inşaası devam ediyor
Milli savunma sanayisindeki yerlilik oranın artırılması için de çalışmalar devam ediyor. 2002 yılında yüzde 80'i ithal olan savunma milli savunma sanayimizin, bugün yüzde 60'ını yerli üretim oluşturuyor. Savunma Bakanı Işık'ın verdiği bilgilere göre önümüzdeki süreçte savunma sanayisin yüzde 80'inin yerli olması hedefleniyor.
Bu doğrultuda Milli Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre MİLGEM Projesi kapsamında üretilen 3'üncü (Burgazada) ve 4'üncü (Kınalıada) gemilerinde yerli üretim ASELSAN HIZIR torpido tedbir sistemi kullanılacak.
Sistem ne işe yarıyor?
ASELSAN HIZIR, su üstü gemileri için yabancı muadillerine göre, en güncel teknolojiyle donatılmış ilk milli 'Torpido Karşı Sistemi'dir.
Deniz üstünden veya altından gelecek taarruz maksatlı torpidolara karşı 'sakınma, aldatma' görevini destekleyecen sistem, torpidonun uzaktan tespiti, izlenmesi, sınıflandırılamsı vetorpido tehdidinin bertaraf edilmesi maksadıyla kullanılacak.
Milli Savunma Bakanlığı'nın sosyal medya hesabından konuya ilişkin şu bilgilere yer verildi;
Savunma sanayimizde yerlilik oranı artıyor. MİLGEM projesi 3. ve 4. gemilerinde 'ASELSAN HIZIR' torpido önleme sistemi kullanılacak. pic.twitter.com/YplPQF7EzQ
— Savunma Bakanlığı (@tcsavunma)
7 Şubat 2017