Çocuk yetiþtirmenin eðrisi doðrusu
ABONE OL

Hayata dair pek çok kabulümüz, yanlýþ algý ve yargýmýz çocuklukta yaþadýðýmýz olay ve durumlarlar þekillenir. Anne, babalarýn farkýnda olmadan yaptýðý bir davranýþ, verdiði bir tepki, söylediði bir söz çocuk üzerinde derin izler býrakýr. Ýnsan hayatý mutlu, hüzünlü, travmatik birçok anýyla dolu. Bu anýlarýn bir kýsmý kiþiye iyi gelip güç kazandýrýrken bir kýsmý da kiþinin hayatýnda zorluklar yaþamasýna sebep olup onu aþaðý çeker. Kiþinin çocukken yaþadýðý olaylar, onun hayatýný daha derinden etkiler. Bu durum, anne baba olmanýn ve bunun sorumluluðunu duyarak bilinçli davranýþlar geliþtirmenin; çevresiyle, kendisiyle barýþýk huzurlu insan yetiþtirmede ne kadar önemli olduðunu vurgular. 

Çocuk Yetiþtirirken Travmatik Yanlýþlar, Geliþtiren Doðrular kitabý, çocuk yetiþtirmede yapýlan yanlýþlarý, doðru davranýþlarý ve bunlarýn sonuçlarýyla ilgili anýlarý aktararak tüm ebeveynlere ayna tutuyor. Alanýnda yýllarca pek çok çalýþma yapmýþ, kitaplar yazmýþ ve çeþitli destek ekipleri ile faaliyet göstermiþ olan Prof. Dr. Medaim Yanýk, Çocuk Yetiþtirirken Travmatik Yanlýþlar, Geliþtiren Doðrular kitabýný küçük ama etkili bilgiler için ebeveynlere sunuyor. Yanýk bu kitapta, baþta anne-babalar olmak üzere, çocuk eðitiminde rol alan herkesin istifade edeceði temel noktalar üzerinde duruyor. Çocuklara olumlu etki eden, onlarýn geliþimini destekleyen davranýþlarýn yaný sýra olumsuz etki eden kýrmýzý kartlýk hareketlerden örnekler sunarak yol gösteriyor.

Eriþkin dönemdeki kiþilerin çocukluklarýnda kendilerini olumlu ve olumsuz yönde etkileyen anýlarýný tanýmladýklarý bir araþtýrmaya dayanan kitap iki ana bölümden oluþuyor. Birinci bölümde çocuklarý kötü etkileyen anne-baba davranýþlarý ve diðer travmatik yaþantýlar anlatýlýrken ikinci bölümde ise çocuklara iyi gelen yaþanmýþlýklar aktarýlmýþ.

Kitabýn nihai amacýnýn ebeveynlik yapmaya katký saðlamak olduðunun altýný çizen Prof. Yanýk, “Bu çalýþma anne ve babalara çocuklara neyin kötü neyin iyi geldiðini açýkça gösterecek niteliktedir. Çocuklarý kötü etkileyen davranýþ ve tutumlarý örnekleyerek bunlarý yapmamayý; iyi gelen davranýþ ve tutumlarý örnekleyerek de bunlarý yapmayý teþvik eder.” diyor.