Kahvaltý kültürü de artýk sektöre dönüþtü. Gastronomi turizminin baþta gelen seçeneklerinden biri haline gelen kahvaltý için Ýstanbul’da çok zengin alternatifler var. Açýk büfe kahvaltýlar uzun süredir sýkça tercih ediliyor. Çok fazla israfa yol açtýðý için eleþtirilse de pek çok mekan özellikle yöresel kahvaltýlarýyla ilgi görüyor.
Özellikle öðrencilerin uðrak yeri olan mekanlarda kuyruklar oluþmaya baþlýyor. Mekanlara þýk dokunuþlar, tente, masa ve sandalyelerin yenilenmesi, renklendirilmesi ile cazibesi daha da artýyor þehrin pek çok semtindeki kahvaltý mekanlarýnýn. Bunlardan biri de yýlda 3 milyon tekil ziyaretçisi olan bir gastronomi noktasý konseptini Duygu Süleymanoðlu’nun öncülük ettiði ekibin hazýrladýðý Kahvaltýcýlar Sokaðý. Öðrencilik yýllarýnda müdavimi olduðu salaþ dükkanlarýn bugünün gençliðini de yakalayacak özel bir kimliðe bürünmesi için geliþtirilen projeyi çalýþtýðý kurumun sponsorluk desteðiyle ve esnafýn görüþleri alýnarak hayata geçirmiþ.
DÝJÝTAL ROTA GURMELERÝN EMRÝNDE
Sokakta yer alan 28 apartmanýn ve 21 kahvaltýcýnýn 2352 metrekare cephesi yenilenip sokaðýn atmosferi deðiþtirilmiþ. 1.5 yýl boyunca 20’ye yakýn mimar ve üç yüz kiþilik bir ekiple çalýþmýþ sokaðý bugünkü haline getirmek için. 17 farklý renkle sokaða meyvelerin renklerini ve pozitif enerjisini taþýyan ekip kahvaltýnýn bütünleþtirici ve keyif verici etkisini arttýrmak için çaba harcamýþ.
Proje sadece mekanlarýn düzenlenmesinden ibaret deðil. Gençlerin teknoloji kullanýmýný dikkate alan ekip, dijital uygulamalarla sokaða ulaþýmý da kolaylaþtýrmýþ.
Swarm ve Foursquare uygulamalarý aracýlýðýyla kullanýcýya sokaktan farklý seçenekler sunuluyor. Böylece mobil iletiþim teknolojisi ve sosyal medya uygulamalarý kahvaltý için mekan arayanlara bir tür rehberlik yapýyor.
Proje, Swarm ve Foursquare uygulamalarý üzerinden kahvaltýcý arayýþýnda olan kiþilerin, sokaktaki kahvaltýcýlarýn doluluk oranlarýný ve bulunduklarý noktaya mesafesini görmesini saðlýyor. Böylece Beþiktaþ Kahvaltýcýlar Sokaðý’ndaki tüm mekanlar mobil kullanýcýlarýn karþýsýna ayný anda çýkýyor.
Þehre yeni bir gastronomi rotasý kazandýran ekipten Ezgi Özyýldýrým, “Farklý tercihlerle zenginleþen kahvaltý keyfi, Beþiktaþ Kahvaltýcýlar Sokaðý’nda somuta dönüþüp, sokak hayatýna yansýyor, günün tamamýna yayýlan bir dinamizm oluþturuyor. Bu canlýlýk, bazen kalabalýktan kaynaklanan bir yer bulamama durumuna yol açabiliyor. Projemiz, anlýk verilerle sokaktaki farklý seçenekleri tüketiciye sunuyor. Tüketicinin, mobil teknolojinin gücüyle hayata baþka bakmasýný; farklý tercihler arasýndan dilediðince seçim yapýp, daha kolay yer bulabilmesini saðlýyoruz. Öte yandan projemiz, tüm mekanlarýn iþ hacmine ve sokaðýn tanýtýmýna da katký saðlýyor” diyor.