TÜRGEV yurtlarýnda kalan öðrencilerin, ihtisas alanlarý dýþýnda da yetkinlik kazanmalarý maksadýyla akademik düzeyde eðitim aldýklarý, kendilerine özel ilgi ve çalýþma alanlarý oluþturduklarý ikinci bir üniversite niteliðinde olan TÜRGEV Akademi Programý (TAP), ilk kez düzenlenen öðrenci sempozyumu ile uygulama alanýný geniþletti. Lisans düzeyindeki gençlere, ilmî çalýþma ilkelerinin yaný sýra farklý disiplinleri bir arada anlama imkâný tanýyan program, Ýslâmî Ýlimler ve Sosyal Bilimler olmak üzere iki ana modül içeriyor. Program, modüllerin yaný sýra yýl boyunca düzenlenen seminerler, atölyeler, kamplar ve geziler gibi etkinlikleri de kapsýyor. Üniversitelilerin, bu iki ana modülden kendi seçtikleri konulara iliþkin tebliðlerini sunduðu sempozyumda, TÜRGEV Yönetim Kurulu Baþkaný Dr. Fatmanur Altun, Genel Merkez çalýþanlarý, akademi hocalarý, öðrencilerin aileleri ve sýnýf arkadaþlarý dinleyiciler arasýndaydý.
ÝLME YATIRIM YAPIYORUZ
Sempozyumun açýlýþ konuþmasýný yapan Yönetim Kurulu Baþkaný Dr. Fatmanur Altun, akademinin kendileri için önemini ve TÜRGEV’in hedefini “Biz her þeyden önce ilme yatýrým yaparak ve ilmi arttýrarak, bilgiye yönelik farklý bir yaklaþýmý dünyanýn gündemine sokmak istiyoruz.” sözleriyle ifade etti.
Akademi Programýnýn kýz öðrencilere pozitif ayrýmcýlýk düsturunun ötesinde ilme ve hakikate olan sevginin ve talebin sonucunda ortaya çýktýðýna dikkat çeken Dr. Altun, hakiki ilme ulaþabilmek için yollarýn açýlmasý, imkânlarýn saðlanmasý için tüm gayretlerin gösterileceðini belirtti. Sözlerine “Bizim daha büyük bir idealimiz var. Yeryüzünde hak ile rehberlik etmek ve adaleti bir müessese olarak kurmak üzere hakikati elde etmek gibi bir misyonumuz var.” diyerek devam eden Dr. Altun, dünyanýn ve toplumlarýn gidiþatýna Müslümanlar olarak verecek bir cevabýmýzýn olmasý gerektiðini ve son 200- 300 yýldýr Ýslam dünyasýnda yerleþmiþ olan ilme bakýþý deðiþtirmek istediklerini ifade etti. Makâsýdü’þ Þerîa, Ýctihat Kapýsýnýn Kapanýp Kapanmamasýna Dair Bir Deðerlendirme, El-Halîl Þehrindeki Filistin-Ýsrail Çatýþmasý, Reformasyon ve Ýslamcýlýk Üzerinden Dinlerde Yenilik Hareketlerinin Sebepleri gibi baþlýklarýn disiplinlerarasý bir yaklaþýmla iþlendiði sunumlar, öðrencilerin farklý alanlarda bilgi yorumlama ve bunu ifade edebilme becerilerini gösterirken, onlarý bilgi paylaþýmýna teþvik ederek son derece olumlu bir etki býraktý. Her yýl düzenlenmesi planlanan TÜRGEV Akademi Öðrenci Sempozyumu ile, öðrencilerin akademik geliþimi için bir uygulama alaný sunmak hedefleniyor.