Teþrik tekbiri; Arefe günü sabah namazýyla birlikte baþlar, bayramýn dördüncü günü ikindi namazýndan sona erer. Kurban Bayramý boyunca farz namazlarýnýn ardýndan Teþrik tekbiri getirmek kadýn-erkek her Müslümana vaciptir. Peki Teþrik tekbiri unutulursa ne yapýlýr, kazasý olur mu? Ýþte Diyanet'in konuyla ilgili fetvasý
TEÞRÝK TEKBÝRÝNÝN KAZASI OLUR MU?
Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý'nýn yayýmladýðý bilgilere göre, Peygamber Efendimizin (s.a.s.), kurban bayramýnýn arefe günü sabah namazýndan baþlayarak bayramýn dördüncü günü ikindi namazýna kadar, ikindi namazý da dâhil olmak üzere farzlardan sonra teþrik tekbirleri getirdiði bildiriliyor.
Hanefîlerde tercih edilen görüþe göre Arefe günü (27 Haziran 2023 Salý) sabah namazýndan, bayramýn dördüncü günü olan 1 Temmuz Cumartesi günü ikindi namazýna kadar 23 vakit her farzýn ardýndan getirmek, kadýn erkek her Müslümana vaciptir. Teþrik günlerinde kazaya kalan namaz ayný günlerde kaza edilirken teþrik tekbirleri de getirilir. Peki Teþrik tekbiri kazasý nasýl olur? Ýþte Diyanet'in konuyla ilgili açýklamasý
TEÞRÝK TEKBÝRÝ UNUTULURSA NE OLUR?
Teþrik günlerinde herhangi bir namazdan sonra tekbir getirilmesi unutulursa, Kurban bayramýnýn 4.günü ikindi namazý dahil kýlýnacak bir namazýn farzýnýn peþinden kâzâ edilmesi gerekir.
Hz. Peygamberin (s.a.s.), kurban bayramýnýn arefe günü sabah namazýndan baþlayarak bayramýn dördüncü günü ikindi namazýna kadar, ikindi namazý da dâhil olmak üzere farzlardan sonra teþrik tekbirleri getirdiðine dair rivayetler vardýr.
Buna göre Hanefîlerde tercih edilen görüþe göre arefe günü sabah namazýndan bayramýn dördüncü günü ikindi namazýna kadar 23 vakit, her farzýn ardýndan teþrik tekbiri getirmek, kadýn erkek her Müslümana vaciptir.
Teþrik günlerinde kazaya kalan namaz ayný günlerde kaza edilirken teþrik tekbirleri de getirilir. Teþrik günleri çýktýktan sonra kaza edilmeleri hâlinde ise tekbir getirilmez. Namaz kaza edilmedikçe tekbirler kaza edilmez (Serahsî, el-Mebsût, II, 43-44; Ýbnü'l-Hümâm, Feth, II, 82). Þâfiî mezhebine göre ise teþrik tekbirleri sünnettir (Mâverdî, el-Hâvî, II, 500-501).