LPG tankeri kazasında araç şoförü kusurlu bulundu
ABONE OL

Kazayla ilgili Lice Cumhuriyet Başsavcılığı’na  sunulan raporda, kazanın meydana geldiği Diyarbakır-Bingöl karayolunun 70 ile 100’üncü kilometresinin kusurlu olduğu vurgulandı. Bu kusur nedeniyle karayolunda seyir eden araçların tehlike oluşturduğu belirtilerek, teknik nedenlerden dolayı Karayolları 9. Bölge Müdürlüğü yüzde 20 kusurlu bulundu.

SÜRCÜ HIZLI GİDİYORDU

Raporda, tanker şoförü ile ilgili değerlendirmede ise, “Araç sürücüsü, 30 kilometre hız ile gitmesi gerekirken, yaklaşık 60 kilometre hızla gidiyordu. Bu nedenle sürücü, aşırı hız yaparak yol güvenliğini, firmanın mal güvenliğini ve üçüncü tarafların can ve mal güvenliklerini tehlikeye atmıştır. Bu nedenle aracın devrilmesine neden olmak, taşıdığı yükün tehlike durumunu benimsemeden hareket etmek, kaza sonrası taşıdığı yükün dökülmesi ve tutuşması sonucunda üçüncü kişilerin can ve mal kaybına yol açmak nedeniyle yüzde 15 kusurlu görüldü" denildi.

ASKERİ BİRLİK TEDBİR ALMAMIŞ

Raporda, kazanın temel nedeninin yol özellikleri ve araç sürücüsünün kusurlu hareketlerinden kaynaklandığına vurgulandı. Kazanın meydana geldiği yere en yakın noktada bulunan Abalı Askeri Birliği'nin yüksek tepede konuşlandığına vurgu yapılarak, teknik donanıma rağmen olayın görülmemesi ve seslerin duyulmamasının imkansız olduğu görüşü ifade edildi. Raporda askeri birlikle ilgili, “Güvenlik tedbirlerinin alınmadığı yönündeki kanaat sonucu ortaya çıkan emniyet tedbirleri zafiyeti ve teknik yetersizlikten dolayı çevrede bulunan askeri birlik, jandarma ile Bölge Trafik Müdürlüğüne bilgi vermediği gerekçesiyle yüzde 18 kusurlu görüldü" İfadelerine yer verildi.

Raporda, iki otobüs firmasının şoförünün LPG sisini görmelerine rağmen kendilerinin yanı sıra yolcuların canı ve malını tehlikeye attıkları gerekçesiyle yüzde 15,  iş güvenliği ve acil durum yönetimi konusunda yetersiz olduğu gerekçesiyle otobüs firmalarından birinin yüzde 4, diğerinin yüzde 8 kusurlu görüldüğü bildirildi.

Raporda, “Diyarbakır -Bingöl karayolunun güvenlik konusunda yetersiz, teknik anlamda tehlikeli ve yanıcı maddelerin taşınması konusunda yetersiz olmasına rağmen, sürücülerini seyehat ettirdiği, terör olayları nedeniyle yolda meydana getirilen hasarlar olduğu bilincine rağmen sürücüsünün bu yolda gitmesi konusunda ısrarcı olduğu, emir ve talimat verdiği gerekçesiyle tankerin bağlı olduğu lojistik uluslararası firma da yüzde 3 kusurlu görüldü" denildi.

Olayın ardından tanker sürücüsü, "taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olduğu" gerekçesiyle tutuklanmıştı.