Bakanlýktan yapýlan açýklamaya göre, bugün yapýlan ABD baþkanlýk seçiminde Türkiye'nin turizm destinasyonlarý, küresel sahnede gözler önüne serildi.
Gün boyunca süren seçim özel yayýnlarý sýrasýnda, Türkiye Turizm Tanýtým ve Geliþtirme Ajansýnýn hazýrladýðý tanýtým filmleri, CNN, BBC, Euronews, Bloomberg ve Al Jazeera gibi uluslararasý haber kanallarýnýn reklam aralarýnda, 200'den fazla ülkede izleyicilerle buluþtu.
Türkiye'nin öne çýkan turizm merkezlerini ve kültürel zenginliklerini anlatan, How to be Cool in Ýstanbul, Bodrum, Kapadokya, Deliciously Türkiye, Sustainability, Arkeoloji, Güney Doðu ve Turkish Riviera konulu filmler, hem Türkiye'nin güzelliklerini hem de sürdürülebilirlik, tarih ve mutfak kültürü gibi alanlardaki güçlü yönlerini küresel izleyiciye sundu.
Açýklamada, söz konusu tanýtým faaliyetinin 27 Haziran 2024'te, ABD'nin haber kanalý CNN Domestic ve CNN International'da ayný anda yayýnlanan Biden-Trump Münazarasý'nda da ABD tarihinde ilk defa münazara arasýna reklam alýnarak yürütüldüðü ve Ýstanbul is the New Cool reklamýnýn yayýnlandýðý hatýrlatýldý.
Ardýndan, 10 Eylül tarihinde Kamala Harris ile Donald Trump arasýnda gerçekleþen ikinci münazara öncesinde ve reklam aralarýnda How to be Cool in Ýstanbul filminin de yayýnlandýðý aktarýldý.
Türkiye'nin bu tanýtým stratejisiyle, turizm potansiyelini uluslararasý sahnede en üst düzeye çýkarmayý hedeflediði, turizm markasýnýn tanýtýmýna dünya genelinde katkýda bulunmayý sürdürdüðü ifade edilen açýklamada, baþkanlýk seçimleri gibi küresel ilginin yoðunlaþtýðý bir süreçte Türkiye'nin tanýtým filmlerinin bu ölçekte yayýnlanmasýnýn, Türkiye'nin kültürel, tarihi ve doðal güzelliklerini dünya vitrinine taþýyan önemli bir baþarý olarak öne çýktýðý vurgulandý.