ABD'de "Black Friday" olarak bilinen "Efsane Cuma" indirim gününde, ülke genelindeki tüketiciler 7,4 milyar dolarlýk online alýþveriþ yaparak bir rekora imza attý.
Amerikan medyasýnda yer alan ve Adobe Analytics tarafýndan derlenen rakamlara göre bu yýlki Efsane Cuma rekorla kapandý.
7,4 milyar dolarla "Efsane Cuma" kategorisinde tüm zamanlarýn en yüksek online satýþ rakamýna ulaþýlan gün, 7,9 milyar dolarlýk geçen yýlki "Siber Pazartesi" (Cyber Monday) gününün ardýndan "en yüksek online satýþýn" yapýldýðý 2. gün olarak kayýtlara geçti.
Her geçen yýl online satýþlarýn arttýðýný ortaya koyan Adobe Analytics rakamlarýna göre bu yýlki online alýþveriþ oraný geçen yýla göre yüzde 20 artýþ gösterdi.
Öte yandan sadece cuma günkü tüm online sipariþlerin yüzde 39'unun cep telefonlarýndan yapýldýðý aktarýldý.
Efsane Cuma'nýn ardýndan 2 Aralýk'taki Siber Pazartesi gününde de 9,4 milyar dolar online satýþ rakamý ile yeni bir rekorun kýrýlmasý bekleniyor.
ABD'de her yýl kasým baþýndan aralýk sonuna kadar süren ve "Þükran Günü (Thanksgiving Day)", "Efsane Cuma", "Küçük Ýþletmeler Cumartesisi (Small Business Saturday)", "Siber Pazartesi (Cyber Monday)", "Noel (Christmas)" ve "Yýlbaþý Günü'nü (New Year's Day)" kapsayan tatil sezonunda bu yýl yaklaþýk 730 milyar dolarlýk perakende satýþ beklendiði bildirilmiþti.