AB Komisyonu ile üye ülke otoritelerini bir araya getiren Tüketiciyi Koruma Ýþbirliði Aðý, Çin merkezli PDD Holdings'in iþlettiði ve indirimli ürünler satan Temu platformunun Avrupa'da tüketici hukukunu ihlal eden uygulamalarý konusunda bilgilendirildiðini açýkladý.
AB'deki çeþitli otoritelerin koordineli soruþturmasýnda, tüketicilerin Temu'da alýþveriþ yaparken karþýlaþtýklarý çeþitli sorunlar ve AB tüketici koruma yasalarýna uyumsuzluklar belirlendiðine iþaret edilen açýklamada, Temu'nun ürünlerde indirim konusunda yanlýþ bir izlenim verdiði, tüketicileri sýnýrlý tedarik veya son satýn alma tarihi gibi sahte iddialar kullanarak baský altýna aldýðý, çarkýfelek oyununa zorlayarak ödüllerle baðlantýlý kullaným koþullarý sunduðu, iade hakkýnda yanlýþ bilgi verdiði ve sahte olduðu þüphesi bulunan yorumlar kullandýðý kaydedildi.
Açýklamada, Temu'ya uygulamalarýný AB tüketici yasalarýyla uyumlu hale getirmesi talimatý verildiðine iþaret edildi.
AB Komisyonun geçen hafta Dijital Hizmetler Yasasý (DSA) kapsamýnda Temu'ya karþý resmi süreç baþlattýðý anýmsatýlan açýklamada, Tüketiciyi Koruma Ýþbirliði Aðý'nýn iþleminin bunu tamamlayýcý nitelikte olduðu ifade edildi.
Açýklamada, Temu'nun Tüketiciyi Koruma Ýþbirliði Aðý bulgularýna yanýt vermek ve belirlenen tüketici hukuku sorunlarýný ele alacak taahhütler sunmak için bir ay süresi olduðu, belirlenen sorunlarýn giderilmemesi halinde ceza kesilebileceði bildirildi.
Avrupa'da faaliyet gösteren büyük þirketler ve dijital platformlarýn katý kurallara uymasý gerekiyor. AB, kurallarýný ihlal eden firmalara yüksek para cezasý uygulayabiliyor.