Volkswagen çalýþanlarýný temsil eden Volkswagen Ýþ Konseyi Baþkaný Daniela Cavallo, Alman üreticinin merkezinin bulunduðu Wolfsburg'da iþçilere yönelik bilgilendirme etkinliðinde yaptýðý konuþmada, "Yönetim kurulu Almanya'daki en az üç Volkswagen fabrikasýný kapatmak istiyor." dedi.
Ülkedeki Volkswagen'in diðer tesislerinin de küçüleceðine iþaret eden Cavallo, þirketin yönetim kurulunun iþten çýkarmalarý planladýðýný bildirdi.
Cavallo, "Yönetim kurulu ayrýca bu ülkede kalan tüm fabrikalarý küçültmeyi planlýyor. Somut olarak bu, ürünlerin, miktarlarýn, vardiyalarýn ve tüm montaj hattýnýn azaltýlmasý anlamýna geliyor. Yönetim bu konuda kesinlikle ciddi. Bu, toplu pazarlýk turunda kýlýç sallamak deðildir, Almanya'daki tüm Volkswagen tesisleri bu planlardan etkileniyor. Hiçbiri güvende deðil." ifadelerini kullandý.
Alman hükümetinin acilen Alman sanayisi için bir master planý hazýrlamasý gerektiðini belirten Cavallo, böylece sanayinin gerilemesinin durdurulacaðýný söyledi.
Cavallo, kapanmadan Almanya'daki hangi fabrikalarýn etkileneceðini veya Volkswagen Grubu'nun Almanya'daki yaklaþýk 300 bin personelinden kaçýnýn iþten çýkarýlabileceði konusunda bilgi vermedi.
Volkswagen Ýþ Konseyi Baþkaný Daniela Cavallo, Volkswagen Yönetim Kurulu'nun söz konusu planlarýna karþý olduðunu vurgulayarak, "Tüm yönetim kurulu üyelerini ve þirketin tepesindeki herkesi sadece uyarabilirim: Bizimle, VW iþgücüyle uðraþmayýn." dedi.
Volkswagen, Eylül 2024 baþýnda tasarruf ve maliyet azaltma önlemleri kapsamýnda tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarýný kapatacaðýný ve 30 yýllýk istihdam koruma anlaþmasýný 5 yýl erken sonlandýrýlacaðýný açýklamýþtý.
Þirket buna gerekçe olarak Avrupa'da yüksek enerji ve iþ gücü maliyetlerinin rekabet gücünü azaltmasýný ve satýþlarýn düþmesini göstermiþti.
2020'de Türkiye'de fabrika yatýrýmýndan vazgeçen Volkswagen'in tasarruf ve maliyet azaltma önlemleri kapsamýnda tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarýný kapatmayý deðerlendirmesi ve 30 yýllýk istihdam koruma anlaþmasýný erken sonlandýrmasý Alman otomotiv sektöründe "deprem" etkisi oluþturmuþtu.
Volkswgaen, yeniden yapýlanma ve maliyetleri düþürme planlarý üzerinde haftalardýr sendikalarla müzakere ediyordu.
Alman sendika liderleri, daha önce, Volkswagen'e grev tehdidinde bulunarak, iþçileri iþten çýkararak "tarihi bir hata" yapmamasý konusunda uyarmýþtý.
Volkswagen Group, 17 Avrupa ülkesinde, Amerika, Asya ve Afrika'da 10 ülkede 114 üretim tesisiyle yaklaþýk 650 bin kiþiye istihdam saðlýyor.
Þirketin Almanya'daki istihdamý ise yaklaþýk 300 bin kiþiyi buluyor.
Volkswagen Group, 2026'ya kadar 10 milyar avroluk tasarruf ve maliyet azaltma önlemlerinin parçasý olarak personel giderlerini 2026'ya kadar 5'te 1 düþürmeyi planlýyordu.
Öte yandan, Alman otomobil üreticileri, enflasyonist baskýlar, yüksek enerji maliyetleri, Avrupa'daki yavaþ ekonomik büyüme, yükselen aþýrý sað ve Çinli otomobil üreticilerinin yaný sýra Tesla'nýn rekabetiyle karþý karþýya kaldý.
Yýllýk yaklaþýk 280 milyar avro ihracat yapan Alman otomobil üreticileri, Çin ve Avrupa'dan gelen zayýf talep ýþýðýnda maliyetleri düþürmek ve rekabet gücünü korumak için ciddi baský altýnda.
Elektrikli araçlara geçiþ, Almanya'nýn otomotiv sektörü için ülkede ve Avrupa Birliði (AB) nezdinde çeþitli düzenlemeler ve ham madde tedariki nedeniyle zorlu olmayý sürdürüyor. Sektör, batarya teknolojisine büyük yatýrýmlar yaparken, artan maliyetlerle boðuþmak zorunda kalýyor.