Amsterdam Havalimaný yoðunluk sebebiyle uçaðýný kaçýranlarýn masraflarýný karþýlayacak
ABONE OL

Hollanda kamu yayýncýsý NOS'ta çýkan haberde sigorta veya havayolu þirketlerinin karþýlamadýðý masraflarýn Schiphol Havalimaný tarafýndan karþýlanacaðý belirtildi.

Schiphol Havalimaný ile Hollanda Tüketiciler Birliði arasýnda yapýlan anlaþma gereðince 23 Nisan-11 Aðustos tarihleri arasýnda havalimanýndaki yoðunluk sebebiyle uçamayanlarýn bilet deðiþim masraflarý, yeni bilet masraflarý veya iptal ücretlerinin yolculara ödeneceði bildirildi.

Yeni uçuþu sonraki güne kalan yolcularýn varacaðý yerdeki otel rezervasyonunu iptal edememeleri durumunda bunun da karþýlanacaðý vurgulandý.

Anlaþmaya göre uçuþ yerine karayoluyla seyahatini tamamlayanlarýn masraflarýnýn da karþýlanacaðý aktarýldý.

- HAVALÝMANI SORUMLU TUTULDU

AB kurallarýna göre iptal edilen uçuþtaki yolcularýnýn masraflarýnýn hava yollarý tarafýndan karþýlanmasý gerektiði hatýrlatýlan haberde, Schiphol yönetiminin baþlarda tazminat talepleri için yolcularý hava yollarýna yönlendirdiði kaydedildi.

Hollanda Tüketiciler Birliði'nin talepleri havalimanýna yönlendireceðini açýklamasýnýn ardýndan Schipol'ün tazminatlarý doðrudan karþýlama kararý aldýðýna dikkat çekildi.

Haziran'da Hollanda Seyahat Acentalarý Birliði (ANVR) personel eksikliði ve yoðunluðu azaltýlamamasý sebebiyle iptal edilen ya da kaçan uçuþlarýn masraflarýný ödemesi için Schipol havalimanýný dava edeceklerini açýklamýþtý.

Schiphol yönetiminin, gerekçelerinin net olmamasý ve bilenemeyeceði nedeniyle uçuþunu kaçýran yolcularýn masraflarýný ödemek istemediði belirtilmiþti.

- UÇUÞLARIN YÜZDE 41,5'ÝNDE GECÝKME YAÞANMIÞTI

CNN Travel'in 26 Mayýs-19 Temmuz tarihlerindeki uçuþlarýn rötar durumuna göre oluþturduðu "en problemli havalimanlarý" listesinde dördüncü sýrada yer alan Schiphol'de belirtilen tarihlerdeki uçuþlarýn yüzde 41,5'inde gecikme yaþandýðý kaydedilmiþti.

Çok sayýda uçuþun iptal edildiði havalimanýndaki uçuþlarýn bir kýsmý, Rotterdam ve Eindhoven þehirlerindeki çevre havalimanlarýna kaydýrýlýyor.

Devam eden yoðunluðu azaltmak için uçuþu 4 saatten fazla olan yolcular havalimaný dýþýnda bekletilirken, havalimanýnýn dýþ hatlar gidiþ kýsmýndaki yoðunluklar sebebiyle oluþan yüzlerce metrelik kuyruklara çözüm bulunamýyor.