Schiphol'den yapýlan açýklamada, personel eksikliði ve yoðunluk sebebiyle bir süredir yaþanan aksaklýklarýn giderilmesi için günlük seyahat eden yolcu sayýsýnda üst limit uygulanacaðý bildirildi.
Açýklamada, bu durumdan rahatsýzlýk duyulsa da kararýn hava yolu firmalarýna iletildiði kaydedildi.
Bu uygulamayla yolcularýn daha belirli ve rahat seyahat etmelerinin, firmalarýn ise daha istikrarlý ve öngörülebilir hizmet sunabilmelerinin amaçlandýðý aktarýldý.
Buna göre, Mart 2023 sonuna kadar Schiphol Havalimaný'nda günlük en fazla 46 bin yolcu seyahat edebilecek. Bu sayý tatil haftalarýnda 50 bin ile sýnýrlý tutulacak.
Royal Schiphol Grup Üst Yöneticisi (CEO) Hanne Buis'in "Günlük maksimum yolcu sayýsýnda limit uygulamak gerekliydi." ifadelerine yer verilen açýklamada, limitlerin Ocak 2023'te yeniden gözden geçirileceði ifade edildi.
Eleman eksikliðinden kaynaklanan durumun çözülmesi için hava yollarý, iþçi ve iþveren sendikalarýyla çalýþýldýðý vurgulandý.
Hollanda Kraliyet Hava Yollarý KLM'den yapýlan yazýlý açýklamada, "KLM için bu kadarý yeter. Bu durum ümitsizlik veriyor." ifadesi kullanýldý.
Schiphol'ün bir süredir hava yolu firmalarýndan yolcu sayýlarýný yüzde 18 azaltmalarýný istediði hatýrlatýlan açýklamada, yeni limitlerin yolcu sayýsýný yüzde 22 azaltmak zorunda kalmalarý anlamýna geldiði vurgulandý.
Açýklamada, mayýs ayýndan bu yana Schiphol'ün yoðunluk problemini çözemediði, bunun yerine yolcu sayýsýný azaltma yoluna giderek müþterilerinin firmalarýna olan güvenini ve itibarýný zedelediði ifade edildi.
Kararla, yolcu baþýna maliyetin yüzde 37 artmasýnýn beklendiði belirtilen açýklamada, bu durum sebebiyle KLM'nin zararýnýn 100 milyon avroyu aþtýðýna dikkat çekildi.
Öte yandan Hollanda Ýþçi Sendikalarý Konfederasyonu (FNV), kararý olumlu karþýladýklarýný, çalýþan sayýsýnýn yetersizliðinden kaynaklanan problemler çözülene kadar yolcu sayýsýnýn azaltýlmasýný desteklediklerini açýkladý.
Hollanda medyasýnda kararlarla ilgili haberlerde, yolcu limitlerinin Kovid-19 öncesinde ayný dönemdeki günlük yolcu sayýlarýna göre ortalama yüzde 22 daha az yolcu taþýnacaðý anlamýna geldiði belirtildi.
Volkskrant gazetesindeki haberde, Temmuz 2019'da Schiphol'den giden yolcu sayýsýnýn 114 bin olduðu kaydedilirken, söz konusu limitin günlük yolcu sayýlarýna göre ortalama yüzde 56'lýk bir azalmaya denk geldiði kaydedildi.
Amsterdam Schiphol Havalimaný güvenlik personelinin yetersizliði sebebiyle ciddi yoðunluk yaþarken hava yollarý birçok uçuþunu iptal etmek zorunda kalmýþtý.
Schiphol, Hollanda Tüketiciler Birliði arasýnda yapýlan anlaþma gereðince 23 Nisan-11 Aðustos tarihleri arasýnda havalimanýndaki yoðunluk sebebiyle uçamayanlarýn bilet deðiþim masraflarý, yeni bilet masraflarý veya iptal ücretlerinin yolculara ödemeye baþlamýþtý.
Schiphol ayrýca, yolcu sayýsýndaki azaltma sebebiyle hava yollarý iþletmecilerine, iptal edilen her yolcu bileti karþýlýðýnda 350 avro ödeme yapacaðýný açýklamýþtý.