Bakan Uraloðlu: Yaðdonduran Tüneli sayesinde yýllýk 253,1 milyon lira tasarruf saðlanacak
ABONE OL

Çayboyu Yolu, Sivas-Malatya kara yolundaki Yaðdonduran Tüneli ve Baðlantý Yolu, Numune Hastanesi Köprülü Kavþaðý ve Tayyip Erdoðan Bulvarý için düzenlenen toplu açýlýþ törenine konuþan Uraloðlu, açýlýþý yapýlan projelerin, Sivas'ýn ulaþým aðýnýn gücüne güç katacaðýný söyledi.

Uraloðlu, coðrafi konumuyla kuzey-güney yönünde Orta Karadeniz sahilini iç kesimlere ve Güneydoðu'ya baðlayan Sivas'ýn, doðu-batý yönünde de Ýran sýnýrýndan Çanakkale'ye kadar Anadolu'yu kat eden D-200 Devlet Yolu güzergahýnda bulunduðunu belirtti.

Sivas'ýn, konumu gereði ülkenin tüm kara ve demir yolu güzergahlarýnýn arasýnda bir köprü niteliði taþýdýðýný vurgulayan Uraloðlu, "Bu nedenle Sivas ulaþým aðýný güçlendirecek her projenin öneminin farkýndayýz ve tüm projelerimizi yakinen takip ediyoruz. Þehrimizin ulaþým ve haberleþme yatýrýmlarý için yoðun çalýþmalar yürütüyoruz." diye konuþtu.

Bakan Uraloðlu, Sivas'ýn ulaþým ve iletiþim altyapýsý için yaklaþýk 171 milyar lira yatýrým gerçekleþtirdiklerine dikkati çekerek, þunlarý kaydetti:

"2002 yýlýnda 24 kilometre olan bölünmüþ yol uzunluðunu 836 kilometreye, 7 kilometre olan bitümlü sýcak karýþým kaplamalý yol uzunluðunu ise 585 kilometreye yükselttik. Sivas'ý Erzincan'a, Kayseri'ye, Tokat'a, Yozgat'a ve Kahramanmaraþ'a bölünmüþ yollarla baðladýk. Þarkýþla-Kaynar yolu, Hafik-Doðanþar yolu, Sivas-Çamlýbel-Tokat yolu, Hafik-Doðanþar yolu, Koyulhisar-Mesudiye yolu, Reþadiye-Gölova-Ýmranlý Ayrýmý yolu ile Kangal-Çetinkaya Ayrým Divriði yolu gibi projeleri hayata geçirdik. Kangal-Balýklý Çermik turistik yolu ile Þarkýþla-Akçakýþla Yolunu sathi kaplamalý tek yol olarak tamamladýk. Sivas Karayün Celalli Yolu'nda Eðri Köprüsü ile Eski Sivas-Malatya yolu üzerindeki tarihi Fadlum Köprüsü'nün onarýmýný yaptýk. Sivas'ýmýzda hiç tünel yoktu, 3,8 kilometre uzunluðunda 3 tünel inþa ettik. Þu anda da 41 milyar 404 milyon lira proje bedeli ile 21 ayrý kara yolu projesine devam ediyoruz. Bunlarýn en önemlilerinden ikisi, açýlýþý için bir araya geldiðimiz Yaðdonduran Tüneli ve baðlantý yolu ile Numune Hastanesi Köprülü Kavþaðý projelerimizdir."

Açýlýþý yapýlan Yaðdonduran Tüneli'nin önemini vurgulayan Uraloðlu, "1750 metre rakýmlý Yaðdonduran Geçidi'nde hayata geçirdiðimiz 850 metre tünel, 717 metre aç-kapa yapýsý olmak üzere toplam 1567 metre uzunluðundaki Yaðdonduran Tüneli'ni bitümlü sýcak karýþým kaplamalý bölünmüþ yol standardýnda, çift tüplü olarak inþa ettik. 1674 metre kotunda baþlayan tünelimiz yüzde 2 eðimle devam ederek 1705 metre kotunda sona eriyor." ifadelerini kullandý.

Uraloðlu, tünel projesinin toplam uzunluðunun baðlantý yollarý ile 5 kilometreye ulaþtýðýný, kýþ aylarýnda yoðun kar yaðýþý, buzlanma ve tipi nedeniyle zaman zaman aksayan ulaþýmý, tünel konforuyla kesintisiz hale getirdiklerini aktardý.

- Yaðdonduran Tüneli, yolu 2,2 kilometre kýsalttý

Özellikle aðýr taþýt trafiði tarafýndan önce týrmanarak ardýndan inilerek zorlukla aþýlan güzergahta daha hýzlý ve güvenli ulaþým tesis ettiklerini anlatan Uraloðlu, "Güzergah üzerinde bulunan keskin virajlar ve dik rampalarý standartlara uygun hale getirdik. Ayrýca Sivas-Malatya ulaþýmýnýn yanýnda ülkemizin güneyi ile kuzeyi arasýnda yüksek standartlý kara yolu baðlantýsý tesis ederek, sanayi, ticari ve tarýmsal ürünlerin daha hýzlý nakledilmesini saðladýk." þeklinde konuþtu.

Uraloðlu, Yaðdonduran Tüneli'nin inþa edilmesi ve mevcut yolda yürütülen çalýþmalar sayesinde güzergahý 2,2 kilometre kýsaltarak, seyahat süresini 40 dakikadan 30 dakikaya indirdiklerini belirterek, "Böylece bu yolumuz ile zamandan 110,4 milyon lira, akaryakýttan 142,7 milyon lira olmak üzere yýllýk toplam 253,1 milyon lira tasarruf edeceðiz. Çevreye zarar veren araçlarýn karbon emisyonunu da 10 bin 200 ton azaltarak doðanýn korunmasýna katký saðlayacaðýz." dedi.

- "Trafiði, kesintisiz hale getirerek bölgeyi rahatlattýk"

Sivas'ýn yerel trafiðin yanýnda ciddi bir transit trafik yüküne de sahip bir þehir olduðuna deðinen Uraloðlu, þöyle devam etti:

"Bu nedenle Sivas þehir merkezi ile Numune Hastanesi'ni baðlayan güzergahýn D-200 Devlet Yolu ile kesiþtiði noktada Numune Hastanesi Farklý Seviyeli Kavþaðý'ný da inþa ettik. Her gün 40 bine yakýn aracýn geçiþ yaptýðý ve sinyalizasyon ile dur-kalk yaparak ilerleyen trafiði, kesintisiz hale getirerek bölgeyi rahatlattýk. Hastalarýmýzýn, saðlýk personeli ve ziyaretçilerin Numune Hastanesi'ne güvenli ve konforlu eriþimini saðladýk. Özellikle zamanla yarýþýlan acil durumlarda ambulans ve hasta nakil araçlarýnýn hastaneye hýzlý ulaþýmýný tesis ettik. Kavþaðýmýz ile zamandan 191 milyon lira, akaryakýttan 5 milyon lira olmak üzere yýllýk toplam 196 milyon lira tasarruf edeceðiz. Çevreye zarar veren araçlarýn karbon emisyonunu da 396 ton azaltarak doðanýn korunmasýna katký saðlayacaðýz."

Uraloðlu, bakanlýðýn yaný sýra Sivas Belediyesinin de kent içi trafiðini rahatlatan Recep Tayyip Erdoðan Bulvarý ve Alibaba-Kýlavuz Baðlantý yolu olmak üzere iki büyük projeyi Sivas'a kazandýrdýðýný kaydetti.

Recep Tayyip Erdoðan Bulvarýyla Cumhuriyet Üniversitesi'ne ulaþýmýn çok daha kýsa, kolay ve konforlu bir hale getirildiðine iþaret eden Uraloðlu, "Alibaba-Kýlavuz Baðlantý yoluyla da Alibaba Mahallesi'ndeki Aþýk Veysel Bulvarý ile Kýlavuz'daki Necmettin Erbakan Bulvarý birbirine baðlandý. Ayrýca bulvar boyunca oluþturulan koþu ve bisiklet yolu ile vatandaþlarýn bölgede spor yapmalarýna da imkan saðladý." dedi.

- "74 yýl aradan sonra TÜRASAÞ'ta ilk fabrikayý kazandýrmanýn gururunu yaþýyoruz"

Ankara-Sivas hýzlý tren hattý kapsamýnda inþa edilen Sorgun ve Akdaðmadeni istasyonlarýnýn yeni hýzlý tren garlarýný bugün hizmete açtýklarýný hatýrlatan Uraloðlu, "Bugün Sivas'a çok büyük bir müjdeyle geldik. TÜRASAÞ Sivas Bölge Müdürlüðü'nün yeni Boji Üretim Fabrikasý'nýn açýlýþýný gerçekleþtireceðiz. Demir yolu araçlarýnýn en önemli bileþeni olan boji üretim fabrikasýný açarak 74 yýl aradan sonra TÜRASAÞ Sivas Bölge Müdürlüðü'ne ilk fabrikayý kazandýrmanýn da gururunu yaþýyoruz. Fabrikamýz istihdamýn ve üretimin yanýnda demir yolu yan sanayinin geliþmesine de katký saðlayacak." deðerlendirmesinde bulundu.

AK Parti TBMM Grup Baþkaný Abdullah Güler ise ulaþým projeleriyle Sivas'ýn trafiðinin rahatlayacaðýný bildirdi.

Cumhurbaþkaný Recep Erdoðan liderliðinde 22 yýldýr Sivas'ýn önemli hizmetler aldýðýný anlatan Güler, "Bu çalýþmalar kapsamýnda Ankara-Sivas hýzlý tren projesinin açýlýþýný yaptýk. Özellikle iç turizm noktasýnda geçmiþten bugüne 2-3 kat artýþ yaþandý." diye konuþtu.

Güler, hizmetlerin Sivas'a kazandýrýlmasýnda emeði geçenlere teþekkür etti.

Açýlýþ törenine Ulaþtýrma ve Altyapý Bakan Yardýmcýsý Osman Boyraz, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardýmcýsý Nevzat Þatýroðlu, Sivas Valisi Yýlmaz Þimþek, AK Parti Sivas Milletvekilleri Hakan Aksu ve Rukiye Toy, Sivas Belediye Baþkaný Hilmi Bilgin, protokol üyeleri ve vatandaþlar katýldý.

Uraloðlu, kullandýðý TOGG ile açýlýþý yapýlan Çayboyu Yolu'nu geçti.

Bakan Uraloðlu, törenin ardýndan Sivas Valisi Yýlmaz Þimþek'i makamýnda ziyaret etti.

  • Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu
  • Bakan Uraloðlu
  • sivas