Her iki uçak üreticisinin CEO'larý, ABD Ulaþtýrma Bakaný Pete Buttigieg'i, uçaklarýnýn radyo altimetrelerini (pilotlarýn düþük görünürlükte inmesine izin veren ve yalnýzca irtifa ölçmek için radyo sinyallerine baðlý olan cihazlar) kullanmaya çalýþmanýn, tehlikeli olacaðý konusunda uyardý.
TRT Haber'in haberine göre, Boeing CEO'su Dave Calhoun ve Airbus Americas CEO'su Jeffrey Knittel, bu hafta Biden yönetimine 5G'nin C-Band spektrumu üzerinden yayýlmasýný ertelemesi gerektiðini söyledi ve havacýlýk endüstrisi üzerinde muazzam olumsuz etkisi olacaðýný olduðunu belirtti.
Federal Havacýlýk Ýdaresi daha önce havayollarýna, C-Band hücre bölgesi vericilerinden gelen radyo altimetreleriyle olasý bir giriþimin, pilotlarýn belirli havaalanlarýnýn yakýnýndaki irtifalarý izlemek için bu araçlara güvenmelerini sona erdirmeleri gerektireceðini söylemiþti.
Ülkenin en yoðun 40 havalimanýnda 5G'nin etkinleþtirilmesinin Ocak ayýnda planlandýðý gibi ilerlemesine izin verildi.
Kýsýtlamalarýn ABD uçuþlarýnýn yüzde 4'ünde gecikmelere, iptallere veya sapmalara neden olabileceði tahmin edililiyor.
Federal Ýletiþim Komisyonu (FCC), radyo altimetreleriyle ilgili gerçek bir sorun olmadýðýný ve 5G sinyallerinin ana saðlayýcýlarý olan AT&T ve Verizon'un aðlarýnýn gücünü azaltma veya sýnýrlama sözü verdiðini savundu.
Ancak saðlayýcýlar, "meþru bir müdahale sorununun var olduðuna dair güvenilir bir kanýt bulunmadýðýný" savunarak, sorunun hava yolculuðunu etkileyebileceði konusundaki endiþeleri reddettiler.