BBC'nin haberine göre, Endonezya Ulaþtýrma Bakanlýðýndan yapýlan açýklamada, yasaðýn kaldýrýlmasýnýn derhal yürürlüðe gireceði ve denetçilerin uçak sistemlerinde yapýlan deðiþiklikleri kontrol edeceði belirtildi.
Açýklama, uçaðýn ABD ve Avrupa'da yeniden hizmet vermeye baþlamasýndan aylar sonra geldi.
Boeing 737 Max 8 tipi uçaðýn 2018'de Endonezya'da ve 2019'da Etiyopya'da düþmesinin ardýndan çok sayýda ülke, uçaðýn kullanýmýný durdurmuþtu.
Kazalarda hayatýný kaybedenler için özür dileyen Amerikan uçak üreticisi Boeing, 737 Max tipi uçaklarýn Manevra Karakteristikleri Takviye Sistemi (MCAS) yazýlýmýný güncellemiþti.
Endonezya'da Lion Hava Yollarýna ait "JT 610" sefer sayýlý Boeing "737 Max 8" tipi uçak, 29 Ekim 2018'de Cakarta'dan Sumatra Adasý'ndaki Pangkal Pinang þehrine gitmek üzere havalandýktan kýsa süre sonra denize çakýlmýþtý. 189 kiþinin yaþamýný yitirdiði kaza, "bu tip uçaklarýn ilk kazasý" olarak tarihe geçmiþti.
Etiyopya Hava Yollarý, 10 Mart 2019'da Addis Ababa'dan Kenya'nýn baþkenti Nairobi'ye gitmek için havalandýktan sonra düþen ve 157 kiþinin ölümüne yol açan Boeing 737 Max tipi uçaklarý Þubat 2022'de yeniden kullanmaya baþlayacaðýný duyurmuþtu.
Dünya genelinde 180'den fazla ülke Boeing 737 Max'ýn kullanýmýna izin verirken, Avustralya, Japonya, Hindistan, Malezya ve Singapur bu yýl kullaným yasaðýný kaldýrma kararý aldý.