Havalimanýndan yapýlan açýklamada, güvenlik personelinin azlýðý sebebiyle aþýrý yoðunluk yaþandýðý belirtildi.
Açýklamada, 3. terminalden 16.00 ila 23.00 saatlerinde kalkýþ yapacak uçak seferlerinin hava yolu firmalarý tarafýndan iptal edilmesinin istendiði bildirildi.
Havalimaný yetkilileri, yolculardan uzun beklemeye raðmen uçuþlarýnýn ertelenmesi ya da iptal edilmesi durumuna hazýrlýklý olmalarýný istedi.
Açýklamada, yetkililerin ellerinden geleni yaptýðý belirtilirken, yoðunluk sebebiyle uçuþunu kaçýran yolcularýn tazminat talepleri için havalimanýna baþvuruda bulunmalarý gerektiði hatýrlatýldý.
Güvenlik sýrasý sebebiyle havalimanýnýn dýþýnda kilometrelerce kuyruk oluþurken, yolcular sosyal medyadan havalimanýndaki yoðunluðu gösteren görüntüler paylaþtý.
Schiphol Havalimaný'nda, personel eksikliði ve tatil sezonu nedeniyle oluþan yoðunluðu azaltmak için personel ücretlerinin artýrýlmasý, uçuþlarýn iptal edilmesi ve ek tedbirlere baþvurulmasýna raðmen nisandan bu yana süren yoðunluða çözüm bulunamamýþtý.
Schiphol Havalimaný ile Hollanda Tüketiciler Birliði arasýnda yapýlan anlaþma gereðince 23 Nisan'dan bu yana havalimanýndaki yoðunluk sebebiyle uçamayanlarýn bilet deðiþim masraflarý, yeni bilet masraflarý veya iptal ücretlerinin yolculara ödeneceði bildirilmiþti.