Ramallah Rum Katolik Kilisesi Baþrahibi (Archimandrite) Abdullah Yulio, Fransa'nýn 2024 Paris Olimpiyat Oyunlarý'nýn açýlýþ kutlamalarýnda, Hazreti Ýsa'yý konu alan "Son Akþam Yemeði" tablosunun canlandýrýlmasýnda LGBT temalarýnýn kullanýlmasýný kýnadý.
Ýþgal altýndaki Batý Þeria'nýn Ramallah kentinde bulunan Rum Katolik Kilisesi Baþrahibi Yulio, Fransa'nýn ev sahipliðinde düzenlenen 2024 Paris Olimpiyat Oyunlarý'nýn açýlýþ kutlamalarýnda Hazreti Ýsa konulu sahneye iliþkin AA muhabirine açýklamalarda bulundu.
Baþrahip Yulio, "Ýsa Mesih'in kutsiyetinin ihlal edildiði bu canlandýrma caiz deðildir. Bana göre her türlü istismar ve aþaðýlama, sadece Hýristiyan dinine deðil, din kavramýný çarpýtmaya ve dinlere karþý savaþmaya yönelik kasýtlý bir süreçtir." dedi.
Eþcinsellerin sahneyi canlandýrmada kullanýlmasýný çok tehlikeli olarak deðerlendiren Yulio, þöyle devam etti:
"Durum çok ama çok tehlikeli. Dünyada sýnýrlarý aþan ve dini ortadan kaldýrmayý amaçlayan gizli güçler tarafýndan eþcinsellerin ve eþcinsel olmayanlarýn kullanýlmasý, kasýtlý ve sistematik bir süreç içerisinde dinin içeriðini boþaltmaya yönelik tehlikeli bir süreçtir."
Yulio, söz konusu güçlerin dinin dýþ görünümünü koruduðunu ancak gerçek muhtevasýndan kopardýðýna dikkati çekerek, Fransa'da ortaya konan sahneye tepki göstererek, kýnadý.
Sýradan insanlarýn dinin hedef alýndýðýný fark edemediðine iþaret eden Yulio, "Sýradan insan dikkat etmiyor ve olup bitenin farkýna varamýyor. Oysa dinde, siyasette ve her alanda bu olay oluyor. Bu yöntemle deðerler ortadan kaldýrýlýyor ve böylece toplum deðersiz, sembolsüz bir topluma dönüþüyor. Halbuki, tüm toplumlar, deðerlere ve sembollere ihtiyaç duyar." þeklinde konuþtu.
Paris'te düzenlenen 2024 Olimpiyat Oyunlarý'nýn Sen Nehri'nde düzenlenen açýlýþ kutlamalarýnda, Leonardo da Vinci'nin Hz. Ýsa'nýn havarileri ile yediði yemeði konu alan Son Akþam Yemeði isimli tablosunun eþcinsel figürlerce canlandýrýlmasý tepkilere yol açmýþtý.