Baþkan Erdoðan, Kýrgýzistan'da Türk Devletleri Teþkilatlarý devlet baþkanlarý ile buluþacak. Ziyarette FETÖ okullarýnýn devri de görüþülecek.
Baþkan Erdoðan, Kýrgýzistan'da gerçekleþtirilecek Tür Devletleri Teþkilatlarý Zirvesi için bugün Biþkek'te olacak. On birincisi düzenlenecek zirvede, Türk dünyasýnýn güçlendirilmesi, ekonomik entegrasyon, sürdürülebilir kalkýnma, dijital gelecek ve herkes için güvenlik baþlýklarý önce çýkacak. Baþkan Erdoðan, zirve kapsamýnda Azerbaycan, Kazakistan, Kýrgýzistan, Özbekistan liderleri ile ayrý ayrý görüþmeler yapacak.
DEVÝR TRAFÝÐÝ HIZLANDI
TürkMedya Ankara Temsilcisi Melik Yiðitel'in haberine göre, Erdoðan ve beraberindeki heyet, Kýrgýz yetkililerle yapacaklarý görüþmelerde FETÖ okullarý ana gündem olacak. FETÖ, Kýrgýzistan'da bulunan okullarýna devlet tarafýndan el konulmamasý için 15 Temmuz hain darbe giriþimi sonrasýnda çeþitli tedbirler almýþtý. FETÖ, 15 Temmuz darbe giriþiminden hemen sonra, Kýrgýz Milli Eðitim Bakanlýðýný okullarýn mütevelli heyetlerine dahil etti ve "birlikte yönetelim" teklifinde bulundu. Ancak bunu paravan olarak kullanan FETÖ okullarýný, Türkiye yakýn markaja aldý. Türkiye, 17 bin öðrencinin eðitim gördüðü FETÖ okullarýnýn Türkiye Maarif Vakfý'na devri için görüþme trafiðini hýzlandýrdý. Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn Kýrgýzistan ziyareti bu anlamda çok büyük anlam taþýyor.
31 OKUL, 10 BÝN ÖÐRENCÝ
Kýrgýzistan, FETÖ' nün Orta Asya'da en geniþ þekilde organize olduðu ülkelerden biri. FETÖ faaliyetleri Sovyetler Birliði'nin daðýlmasýnýn hemen ardýndan baþladý. Örgüte ait Sebat Uluslararasý Eðitim Kurumlarý ve Kýrgýzistan Eðitim Bakanlýðý arasýnda 2 Mayýs 1992'de iþ birliði anlaþmasý imzalanmýþ. FETÖ, Kýrgýziztan'daki faaliyetlerine "Sapat Eðitim Kurumlarý", "Silk Road Uluslararasý Okullarý" ve "Cambridge Uluslararasý Okullarý" isimleriyle devam ediyor. Sapat Eðitim Kurumlarý, bünyesinde 9 ilk ve orta okul, 22 lise ve Uluslararasý Ala-Too Üniversitesi'ni barýndýrmaktadýr. 2022-2023 yýlýnda toplam 9 bin 977 öðrenciye ulaþan örgüt, 1992'den beri 17 bini aþkýn öðrenciyi faaliyetlerine dâhil etmiþ.