İZMİR/STAR
2011 yılında konfeksiyon ürünlerini ortalama 23 dolara ihraç eden Egeli hazırgiyim ihracatçıları, 2012 yılında yüzde 6.7'lik artışla 24.6 dolara ulaştı.
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, Türkiye'nin hazırgiyim sektöründen çıkması gerektiğini söyleyenlere en güzel cevabı yüksek katma değerli ürün ihracatıyla verdiklerini kaydetti.
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin 8 yıldır düzenlediği "Moda Tasarım Yarışması", 10 yılı aşkın süredir gerçekleştirdiği "Bir Kahve Molası Ticaret", "Eğitim Programları" ve "Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonları" ile Ege Bölgesi'ndeki ihracatçıların katma değerli üretime yönlenmesine katkı sağladıklarını anlatan Kızılgüneşler, "Gelişime ve teknolojiye yatkın, Batı ile entegre olan Ege Bölgesi hazırgiyim ihracatçılarının Türkiye'de en fazla katma değerli hazırgiyim ihracat rakamlarına ulaşmaları sürpriz değil. Amacımız kademeli olarak ortalama ihraç fiyatımızı iki katına çıkarmak" diye konuştu.
Türkiye'de sektörlerin ortalama ihraç fiyatları incelendiğinde, mücevherat sektörü ortalama ihraç fiyatında ilk sırada yer alıyor. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği 24.6 dolarlık ortalama ihraç fiyatıyla mücevherat sektöründen sonra katma değeri en yüksek ihracata imza attı.