Düzenlenen eğitimle, Kalite ve Çevre Sistemlerinin önemli noktalarının anlaşılması, değişen bilgilerin güncellenmesi, uygulanabilirliğin arttırılması, iş süreçlerinin gerçekleştirilmesinde söz konusu sistemlerin gücünün ve faydalarının çalışanlar açısından ortaya çıkarılması amaçlandı. Bireysel ve kurumsal faydaların gözetildiği eğitimle sistemlerin gerçek faydalarına ulaşmada çalışanların etkinliğinin arttırılması hedeflendi.
Eğitim kapsamında; müşteri memnuniyeti, kaliteli hizmet sunma bilincinin arttırılması, ISO 9001 ve ISO 14001 sistemlerinin çalışanlar açısından önemli noktaları, düzenleyici ve önleyici yaklaşımlar, kalite ve çevre politikaları ve bu hedeflere ulaşmada çalışanların rolü konuları değerlendirildi.
İzmirgaz 2007 yılında, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi belgelerini almaya hak kazanmıştı.