Trafik sorununun çözümü için akýllý sistemlerin önemine dikkati çeken Altýntaþý, akýllý trafik yönetim sistemleriyle mevcut altyapýda trafiðin en verimli þekilde yönetilmeye çalýþýldýðýný dile getirdi. Akýllý trafik yönetim sistemlerinin trafik verisine ihtiyaç duyduðunu, mevcut durumda yoldaki araç yoðunluðunu belirleyen döngü dedektörleri ya da kamera gibi cihazlardan faydalanýldýðýný belirten Altýntaþý, “Kurulum maliyeti yüksek ithal cihazlar kullanýlýyor. Özellikle kentsel arterlerde her yere bu sistemlerin kurulmasý mümkün olmuyor. Ayrýca kurulumlarý sýrasýnda yollarýn kazýlmasý gerekiyor” diye konuþtu. Geliþtirdiði modelde trafik verisinin GPS donanýmlý araçlardan elde edildiðini, böylece cihaz maliyetine ihtiyaç duymadýðýný belirten Altýntaþý, birçok araçta GPS cihazlarýnýn mevcut olduðunun altýný çizdi.
SEYAHAT KONFORU ARTACAK
Mevcut sinyalizasyon sistemlerinde trafik ýþýklarýnýn yanma süresinin sabit olduðunu ya da trafik koþullarýný gözetmeksizin belli saatlerde deðiþtiðini belirten Dr. Altýntaþý, “Bu sistemde anlýk deðiþim söz konusu. Eðer kuyruklanmada azalma görülmüyorsa ona göre dinamik olarak sinyal süreleri artýrýlýp azaltýlabilir. Her bir döngü süresinde sinyal süreleri yeþil ýþýk süresi farklý olabilmekte. Sistemimizde trafik sýkýþýklýðýndan kaynaklý araç yoðunluðu gerçek zamanlý olarak tahmin edilebiliyor. Trafik ýþýklarýnýn süreleri bu veriler sayesinde anlýk deðiþebilecek. Bu sayede trafik yoðunluðu azaltýlacak, bekleme süreleri düþecek, insanlarýn seyahat konforu artmýþ olacak” ifadelerini kullandý.