''4+4+4 sisteminin son 4 yýlýný yeniden ele almamýz gerek''
ABONE OL

Milli Eðitim Bakanlýðý ile Ölçme, Seçme ve Yerleþtirme Merkezi Baþkanlýðý (ÖSYM) tarafýndan düzenlenen 'Uluslararasý Ölçme, Seçme ve Yerleþtirme Sempozyumu', Ankara'da baþladý. Sempozyuma; ÖSYM Baþkaný Bayram Ali Ersoy, Milli Eðitim Bakan Yardýmcýsý Ömer Faruk Yelkenci, ölçme ve deðerlendirme alanýnda yurt içi ve yurt dýþýndan uzmanlar katýldý. ÖSYM Baþkaný Bayram Ali Ersoy, sempozyumu geleneksel hale getirmek istediklerini söyledi. Filistin'de yaþamýný yitirenleri de anan Ersoy, 2024 yýlý içerisinde 68 ayrý oturumda 13 milyon adaya sýnav gerçekleþtireceklerini, 2 milyon kiþinin sýnavlarda görev alacaðýný kaydederek, "Uluslararasý alanda da en büyük kurumlardan biriyiz. Dijitalleþmeyi de baþarmýþ bir kurumuz" dedi. ÖSYM tarafýndan gerçekleþtirilen sýnavlar hakkýnda bilgi veren Ersoy, hedeflerinin tüm imkanlarý kullanarak e-Sýnav sistemini arttýrmak olduðunu söyledi.

'ÖÐRETMENLERÝN GÜÇLENDÝRÝLMESÝNÝ HEDEF ALDIK'

Milli Eðitim Bakan Yardýmcýsý Ömer Faruk Yelkenci, son dönemde ölçme ve deðerlendirme araþtýrmalarýyla ilgili yoðun bir çalýþma içerisinde olduklarýný belirterek, "Bununla ilgili çalýþmamýz mevzuat çalýþmalarýydý. Mevzuatla beraber özellikle sýnýf içi ölçme kapsamýnda açýk uçlu sorularýn kullanýlmasý zorunluluðu ve önceliði getirildi. Bu mevzuatla öðrenci ve öðretmenlere geri bildirimlerin, analizlerin yapýlmasý, ilkokullarda öðrencinin geliþimin izlenmesi maksadýyla sýnavlarýn kaldýrýlmasý, oyun temelli deðerlendirmeleri merkeze aldýk. Ulusal ve uluslararasý izleme araçlarýnýn takibini yaptýk. Uluslararasý sýnav izleme araçlarýndan da istifade ettik. Sýnýf içi ölçme ve deðerlendirme süreçleri içerisinde öðretmenlerin güçlendirilmesini hedef aldýk" diye konuþtu.

'YENÝDEN ELE ALMAMIZ GEREKTÝÐÝ AÞÝKAR'

Milli Eðitim Bakanlýðý'nýn politikalarýný belirleyen pek çok etken olduðunu kaydeden Yelkenci, "Ýleriye yönelik bir öngörü olarak bunu kabul edin. Beceri örgüsü temelli bir müfredatýn bugünkü öðrenciyi sadece çoktan seçmeli bir sýnavla seçen bir yaklaþýmýn, kötürüm bir yaklaþým olacaðý þüphesizdir. Kademeler arasý geçiþ; gerek ortaokuldan liseye, gerek liseden yükseköðretime geçiþte öðrenciyi bütün boyutlarýyla ele alacak bir sistemi geliþtirmek kaçýnýlmaz. Eðer bunu bugünden yapmazsak, daha sonrasýnda iki ayaðýmýzýn bir pabuca gireceðini söylemek çok zor bir þey olmasa gerek. Kademeler arasý geçiþte, bir baþka husus da mesleki teknik eðitimde niteliði artýrmak. Doðrudan iliþkili olan bir baþka husus da 4+4+4 sisteminin son 4 yýlý. Bu son 4 yýlý da yeniden ele almamýz gerektiði þüphesiz aþikardýr" dedi. Sempozyum, açýlýþ konuþmalarýnýn ardýndan yurt içi ve yurt dýþýndan katýlýmcýlarýn sunumlarýyla devam etti.