Bakan Selçuk 'Kendin Yap Atölyesi Uluslararasý Farkýndalýk Festivali'ne çevrim içi katýldý
ABONE OL

Selçuk, Afyonkarahisar'da düzenlenen "Kendin Yap Atölyesi Uluslararasý Farkýndalýk Festivali"ne çevrim içi katýldý.

Bilimsel ve teknolojik becerileri yüksek bireylerden oluþan toplumlarýn, refah seviyesi bakýmýndan daha ileri noktalara taþýnabildiðini belirten Selçuk, bu sebeple Türk eðitim sisteminde bir dönüþümü ortaya koymak, dünyadaki bu deðiþimlere ayak uyduran ve uyum saðlayan bakýþ açýsý geliþtirmenin kritik hale geldiðini söyledi.

Selçuk, Bakanlýðýn bu kapsamda açtýðý 10 bini aþkýn Tasarým-Beceri Atölyeleri'nin 2 bin 500'ünde otomasyon, robotik kodlama ve üç boyutlu çalýþmalarýn yapýlabildiðini aktararak burada yetiþen öðrencilerin TEKNOFEST gibi yarýþmalara hazýrlandýðýný kaydetti.

Bütün bu beceri alanlarýnýn hepsini derinlemesine inceleyen ve iþleyen çok sayýda Bilim ve Sanat Merkezleri bulunduðunu hatýrlatan Selçuk, bu çalýþmalarý okullar arasýndaki farklýlýklarýn azalmasý noktasýnda önemsediklerini vurguladý.

- "15 BÝN 300 EBA DESTEK MERKEZÝ BULUNUYOR"

Selçuk, 15 bin 300 EBA Destek Merkezi ile dijital araþtýrma ve dijital üretim alanýnda çalýþmalar yapýlmasýna fýrsat verdiklerini bildirerek þunlarý kaydetti:

"Bugün EBA'dan özel okul öðrencileri de dahil olmak üzere okul öncesinden 12. sýnýfa kadar tüm öðrenciler, öðretmenler ve veliler faydalanabiliyor. Kiþiselleþtirme iþleriyle her öðrenciye özelleþmiþ ara yüz ve içerikler sunmanýn yaný sýra akýllý öneri sistemiyle de öðrencilerin performansýna göre içerikler, sistem tarafýndan öneriliyor. Bütün bu çalýþmalar aslýnda öðrencilerimizin, en doðudan en batýya hangi koþulda olursa olsun akranlarýyla ayný imkanlarda en doðal hakký olan eðitim hizmetini son teknoloji olanaklarýyla almasýný saðlamak ve bunu baþarmaktan dolayý da büyük mutluluk duyuyoruz."

Eðitimin bir anlamda geleceðin kodlarýný yazmak olduðuna deðinen Selçuk, bu baðlamda, "Kendin Yap Atölyesi Uluslararasý Farkýndalýk Festivali" sürecinde bilgilerini ve görüþlerini paylaþacak meslektaþlarýna eðitim ekosistemine verdikleri katkýdan dolayý teþekkür etti.