Tekin, 24 Kasým Öðretmenler Günü nedeniyle düzenlenecek "Maarif Kongresi" programýna katýlmak için geldiði Erzurum'da öðretmenlerle bir araya geldi.
Tarihi Yakutiye Medresesi'nde "Öðretmenler Odasý" buluþmalarýna katýlan Tekin, burada yaptýðý konuþmada, katýlýmcý öðretmenlerin gününü kutladý.
Göreve geldikten sonra "Öðretmenler Odasý" gibi toplantýlar gerçekleþtirdiklerini anlatan Tekin, 2023 haziran ayýndan itibaren gittikleri her ilde öðretmenlerle sohbet etmeyi bir disiplin haline getirdiklerini, sonra bunu rutinleþtirdiklerini söyledi.
Bakan Tekin, "Öðretmenler Odasý baþlýðýyla oturup sohbet etmek, istiþare etmek, uyguladýðýmýz, uygulamaya çalýþtýðýmýz programlarýn, politikalarýn, yeniliklerin sahada nasýl karþýlandýðýný, eksikliklerin giderilmesi ve daha saðlýklý yürümesi için neler yapýlmasý gerektiðini öðretmen arkadaþlarýmýzla sohbet ediyoruz." diye konuþtu.
- "YAKLAÞIK 300 BÝN CÝVARINDA ÖÐRETMENÝMÝZ ÜNVAN ALMIÞ OLACAK"
Toplantýlarla varsa eksiklikleri çözmeye çalýþtýklarýný dile getiren Tekin, þöyle devam etti:
"Bizim fark edemediðimiz eksiklikler varsa onlarý tespit etmek, bunlarý öðretmen arkadaþlarýmýzdan duymak ve onlarý hayata geçirecek þekilde bir çabanýn içerisindeyiz. Bunun birçok örneði var. Bunlardan en somut olan daha önceki bakanýmýz döneminde yürürlüðe konulan Öðretmenlik Meslek Kanunu'nda oradaki ifadeyle 20 yýl öðretmenlik yapan ve 20 yýlýn sonunda uzman öðretmen ünvanýný alan arkadaþýmýzýn baþöðretmen olmak için 10 yýl daha beklemesi yani 30. yýlýnda baþöðretmen oluyordu. Gittiðimiz Öðretmenler Odasý toplantýlarýnýn tamamýnda, öðretmen arkadaþlarýmýz, buradaki düzenlemenin yanlýþ anlaþýldýðýný ve düzeltilmesinin iyi olacaðýný söylemiþlerdi. Biz de onu yeni Öðretmenlik Meslek Kanunu'na koyduk ve bunun da savunucusu olduk. Oradaki öðretmen arkadaþlarýmýzýn yoðun istekleri neticesinde bizim de ýsrarcýsý olduðumuz bir konuydu. Bunun sonucunda da 2025 yýlý içerisinde yani 1 Ocak'tan itibaren yýl içerisinde yaklaþýk 300 bin civarýnda öðretmenimiz ünvan almýþ olacak."
Bu toplantýlardan beslendiklerini belirterek, konunun önemini vurgulayan Tekin, þunlarý kaydetti:
"Burada öðretmen arkadaþlarýmýz bazen Bakanýna ulaþmak istediði özel projelerini anlatýyorlar. Bu projelerden Türkiye geneline yaymamýzý istedikleri oluyor. Mesela Ýstanbul'dan bir arkadaþýmýz 'Yetim projesi', yetim öðrencilerle ilgili proje yapýyordu onu 'Türkiye çapýnda yayabilir miyiz?' dedi. Deprem bölgesiyle baþladýk ve 11 ilde arkadaþlarýmýz projeyi yürütüyor. Burasý, bunun gibi öðretmen arkadaþlarýmýzýn kendi ürettikleri projeleri paylaþtýklarý bir ortam oluyor. Kiþisel problemler, resmi uygulamalar, resmi mevzuat içerisinde veya resmi baþvuru ortamýnda anlaþýlamayan özel problemleri bizimle paylaþýyorlar ve biz onlara çözüm üretmeye çalýþýyoruz. Bizim ve Bakanlýðýn uygulamalarý açýsýndan çok faydalý oluyor. Bu toplantýlarýmýzýn, görüntünün ötesinde çok iþlevsel bir amacýnýn olduðunu biliyorum ve o yüzden de çok önemsiyorum."