Milli Eðitim Bakanlýðýndan yapýlan açýklamaya göre, Bakan Tekin, Ýçiþleri Bakaný Ali Yerlikaya'nýn ev sahipliðinde 2024-2025 eðitim öðretim yýlý hazýrlýklarý kapsamýnda Ýçiþleri Bakanlýðý GAMER Toplantý Salonu'nda gerçekleþtirilen çevrim içi toplantýda, 81 ilin valileri ve milli eðitim müdürleriyle görüþtü.
Bakan Tekin konuþmasýnda, daha saðlýklý bir eðitim öðretim yýlý geçirmek üzere geçen yýl olduðu gibi 2024-2025 eðitim öðretim yýlýnda da bir dizi önlemler aldýklarýný hatýrlattý.
Tekin, Bakanlýk olarak yaptýklarý deðerlendirmeler sonucunda bu yýl eðitim öðretim yýlý baþlamadan önce 2024-2025 eðitim öðretim yýlýnda yürütülecek faaliyetlere iliþkin genelge, Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeline iliþkin genelge, 24 Kasým Öðretmenler Günü haftasýna iliþkin genelge ve okullarda þiddetin önlenmesine iliþkin olmak üzere toplam 4 genelge yayýmladýklarýný belirtti.
Bu yýl eðitim öðretim yýlýnda 3 konuyu ana gündemlerine aldýklarýný vurgulayan Tekin, Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli, Mesleki ve Teknik Eðitim Politika Belgesi ve ailelerin çocuklarýnýn eðitimi sürecinde daha aktif rol almasý üzerine odaklandýklarýný ifade etti.
- "NEDEN TÜRKÝYE MODELÝ OLMASIN"
Bakan Tekin, dünya ülkelerinin kendine özgü eðitim modellerine deðinerek, "Herkes eðitim modellerine örnek verirken Güney Kore modeli, Finlandiya modeli diye tanýmlamalarda bulunuyor. Biz de dedik ki neden Türkiye modeli olmasýn? Dolayýsýyla 10 yýllýk bir çalýþmanýn ürünü olarak kendimize ait bir model olabileceðini düþündüðümüz için erdem-deðer-eylem çerçevesinde bilgiyi beceriye dönüþtüren bir yaklaþýmýn benimsendiði, bize özgü bir model olan Türkiye Yüzyýlý Maarif Modelini geliþtirmiþ olduk." deðerlendirmesinde bulundu.
Mesleki ve Teknik Eðitim Politika Belgesi ile "herkesin bir mesleði olmalý" anlayýþýyla sektör iþbirlikleriyle mesleki eðitime eriþimi, kaliteyi artýrmayý ve öðrencileri hayata ve istihdama hazýrlayarak ülkenin kalkýnmasýna katký sunmayý hedeflediklerini bildiren Tekin, bu kapsamda meslek liselerinde teorisini geliþtiren öðrencilerin, sektör iþbirliði çerçevesinde iþletmelerde beceri eðitimi almasý için gerekli önlemlerin alýnmasýný istedi.
Tekin, okul-aile iþbirliðini güçlendirmek, öðrencilerin, sosyal ve akademik yönden bütünsel eðitimine daha fazla katký saðlamak amacýyla velilere yönelik "Velivizyon" platformu oluþturduklarýný aktararak, platform için 27 bölümden oluþan bir dizi film çekildiðini kaydetti.
Bakan Tekin, öðrencilerin okula kayýt ücreti konusuna da deðinerek, Bakanlýkça öðrencilerin merkezi sýnavla veya adrese dayalý olarak otomatik olarak yerleþtirildiðini, kayýt için herhangi bir iþleme ayrýca gerek duyulmayacaðýný vurguladý.
Okul güvenliðinin saðlanmasý, öðrenci pansiyonlarýnýn kapasiteli olarak kullanýlmasý, il, ilçe veya kurumlarda deneme sýnavlarýnýn yapýlmamasý gerektiðine dikkati çeken Tekin, halk eðitim merkezlerinde açýlan kurslar, fahiþ fiyat uygulamasý yapan özel öðretim kurumlarý gibi konularda gerekli çalýþmalarýn titizlikle sürdürülmesini istedi.
Ýçiþleri Bakaný Yerlikaya ise Milli Eðitim Bakanlýðýnýn 1 milyon 200 bin öðretmen ve 20 milyona yakýn öðrencisiyle 85 milyonu kapsayan büyük bir aile olduðunu ifade etti.
Milli Eðitim Bakanlýðý ile her türlü iþbirliðine hazýr olduklarýný belirten Yerlikaya, eðitim-öðretim yýlýnýn öðrenci ve öðretmenlere, ailelere ve tüm eðitim camiasýna hayýrlý olmasýný diledi.