Bakan Tekin: Dünyanýn geliþen dinamiklerine uyum saðlayan bir eðitim anlayýþýna sahibiz
ABONE OL

20 bin sözleþmeli öðretmen atamasý tercih sonuçlarý, Milli Eðitim Bakanlýðý tarafýndan düzenlenen ve Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan'ýn da katýldýðý "24 Kasým Öðretmenler Günü ve Öðretmen Atama Programý"nda açýklandý.

Ýstanbul'daki bir otelde gerçekleþtirilen programa, atama bekleyen öðretmenler ve aileleri katýldý.

Cumhurbaþkaný Erdoðan, butona basarak ilk kura çekimini gerçekleþtirdi.

Bakan Tekin, burada yaptýðý konuþmaya kendilerine Türkiye'nin 81 ilinden gelen öðretmenleri Ýstanbul'da aðýrlama imkaný sunan Cumhurbaþkaný Erdoðan'a þükranlarýný sunarak baþladý.

Öðretmenlerin, "Ýnsan, insanýn gölgesinde yetiþir" özdeyiþinin içerdiði derin gerçekliði hakikate dönüþtürdüðünü söyleyen Tekin, tüm öðretmenlerin 24 Kasým Öðretmenler Günü'nü kutlayarak, yeni öðretmenlere de eðitim yolculuklarýnda baþarýlar diledi.

"HÝÇ KUÞKU YOK KÝ MAARÝF ORDUMUZUN ÇABALARIYLA HAYAT BULACAKTIR"

Tekin, þunlarý dile getirdi:

"24 Kasým, herhangi bir meslek grubunun onurlandýrýldýðý sembolik bir günü deðil, hayatýmýzýn her anýna eþlik eden katkýlarýyla üzerimizdeki haklarý baki olan öðretmenlerimizin þahsýnda ve rehberliðinde idrak ettiðimiz Büyük Türkiye idealini yansýtmaktadýr. Daha adil ve daha özgür bir dünyanýn inþasý için talipli olduðumuz büyük medeniyet vizyonumuzun her yönüyle ve tüm hedefleriyle birlikte somutlaþmasýna karþýlýk gelen bu ideal, hiç kuþku yok ki maarif ordumuzun çabalarýyla hayat bulacaktýr."

"2024-2025 EÐÝTÝM-ÖÐRETÝM DÖNEMÝNDE ÜÇ TEMEL POLÝTÝKA"

Eðitimin, temel hak ve hürriyetlerin en güçlü teminatý olduðunun altýný çizen Tekin, "Bizler, eðitim sistemimizi inþa ederken, demokrasi ve hukuk devleti prensibini, toplumumuzun her bir ferdine eþit ve adil fýrsatlar sunan, inanç ve yaþam biçimlerini özgürce yaþayabilmelerini saðlayan bir teminat olarak görüyoruz. Her evladýmýzý ayný sevgi ve kararlýlýkla kucaklayan bu yaklaþým, milletimizin kadim deðerlerini çaðýn gerekleriyle mezcetmekte, güçlü ve özgür nesiller yetiþtirmenin en saðlam zeminini oluþturmaktadýr." dedi.

Tekin, Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn liderliðinde þekillenen Türkiye Yüzyýlý vizyonunun milletin köklü geçmiþini çaðýn dinamikleriyle buluþturarak her alanda yükselmesini amaçlayan bir kararlýlýk ve dönüþüm ifadesi olduðunu belirterek, þöyle devam etti:

"Bu anlayýþla eðitim ailesi olarak 2024-2025 eðitim-öðretim döneminde üç temel politikayý ana gündemimize almýþ bulunuyoruz: Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin uygulanmasý, Mesleki ve Teknik Eðitim Politika Belgesi'nin hayata geçirilmesi ve Okul-Aile Ýþbirliði'nin güçlendirilmesi. Her biri, eðitim sistemimizi daha ileriye taþýmak, bireyden topluma uzanan güçlü bir bað kurmak ve Türkiye Yüzyýlý hedeflerine emin adýmlarla ulaþmak için stratejik bir adým niteliðindedir."

"DÜNYANIN GELÝÞEN DÝNAMÝKLERÝNE UYUM SAÐLAYAN BÝR EÐÝTÝM ANLAYIÞINA SAHÝBÝZ"

Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin klasik eðitim paradigmalarýndan farklý olarak yalnýzca bilgiyi deðil, insaný merkeze alan, öðrencilerin ilgi, yetenek ve potansiyellerini esas alan bir anlayýþý temsil ettiðinin altýný çizen Tekin, "Maarif modelimiz, madde ile manayý, akýl ile duyguyu, birey ile toplumu dengeleyen bir vizyonun adýdýr. Evlatlarýmýza evrensel deðerler kazandýrýrken onlarýn kendi kültürlerine, tarihine ve medeniyetine baðlý bireyler olarak yetiþmesini saðlayacak bir altyapý sunmaktadýr. Eðitim alanýnda gerçekleþtirdiðimiz bu köklü dönüþümle, sadece bilgi üreten deðil; ayný zamanda bu bilgiyi insanlýk yararýna dönüþtüren, deðerlerine baðlý nesiller yetiþtiriyoruz. Öðretim programlarýmýzý, bilimsel geliþmeler ýþýðýnda, eðitim bilimlerindeki yenilikleri, insan haklarý ilkelerini ve milletimizin kadim deðerlerini esas alarak yeniden yapýlandýrýyoruz. Bugün artýk hem kendi kökleriyle barýþýk hem de dünyanýn geliþen dinamiklerine uyum saðlayan bir eðitim anlayýþýna sahibiz." diye konuþtu.

Tekin, Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin baþarýya ulaþmasýnda en büyük güvencenin, eðitim sisteminin mimarlarý olan öðretmenler olduðunu aktararak, "Bu süreçte öðretmenlerimizin mesleki hareket alanlarýný geniþletmek, sýnýf ve okul þartlarýna uygun þekilde karar alabilmelerini desteklemek ve ihtiyaç duyduklarý teknik desteði eksiksiz sunmak en önemli hedeflerimizden biridir. Çünkü bizler biliyoruz ki her öðretmen, kendi öðrencilerini ve eðitim ortamýný en iyi tanýyan rehberdir. Onlara saðlanacak özgürlük alaný ve destek, eðitimin niteliðini artýracak, Türkiye Yüzyýlý vizyonumuzu hayata geçirecek en büyük gücümüz olacaktýr." deðerlendirmesini yaptý.

ÖÐRETMEN ADAYLARI ÝÇÝN MÝLLÝ EÐÝTÝM AKADEMÝSÝ VURGUSU

Öðretmenlerin mesleki niteliklerini artýrmak, çalýþma koþullarýný iyileþtirmek ve onlara hak ettikleri itibarý kazandýrmak için tarihi adýmlar attýklarýný dile getiren Tekin, Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn desteðiyle çýkarýlan Öðretmenlik Mesleði Kanunu ile öðretmenlik mesleðini yasal zeminde özel bir statüye kavuþturduklarýný kaydetti.

Tekin, bu kanunun öðretmenlerin mesleki haklarýný güvence altýna alýrken, uzmanlýk ve baþöðretmenlik gibi kariyer basamaklarýyla mesleki geliþimlerini teþvik eden bir yapýyý hayata geçirdiðine deðindi.

Baþarýlý bir öðretmen yetiþtirme sürecinin temelinde, öðretmenlerin görev öncesinde mesleðe tam anlamýyla hazýr olmalarýnýn yattýðýna dikkati çeken Tekin, bu doðrultuda, ayný kanunla öðretmen adaylarýna staj ve öðretmenlik uygulamasý süreçlerini güçlendirecek biçimde Milli Eðitim Akademisini kurduklarýný aktardý.

Tekin, milli ve manevi deðerlerle barýþýk ve çaðýn gerekleriyle uyumlu her türlü düzenlemeyi hayata geçirme gayretlerinin devam edeceðini belirterek, "Bugüne kadar olduðu gibi, bundan sonraki süreçte de alandaki bütün paydaþlarla ve ilgili tüm aktörlerle diyalog kurmaya, onlarýn görüþ ve önerilerini almaya büyük bir özen gösterecek; öðretmenlerimizden, öðrencilerimizden, velilerimizden, ilgili STK temsilcilerinden ya da akademisyenlerimizden gelecek her türlü katkýya açýk olacaðýz. Sizlerle birlikte yürümek, sizlere hizmet etmek bizim en büyük bahtiyarlýðýmýzdýr. Rabbim, sizlerin sabrýný, emeðini ve fedakarlýðýný daim eylesin." dedi.

Bakan Tekin, konuþmasýný þu sözlerle tamamladý:

"Baþta Baþöðretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, bu topraklara emek veren, ter döken, nesillerimizi yoðuran tüm öðretmenlerimizin 24 Kasým Öðretmenler Günü'nü yeniden kutluyorum. Sayýn Cumhurbaþkanýmýzýn konuþmalarýnýn ardýndan gerçekleþtireceðimiz atama töreniyle aramýza katýlacak deðerli öðretmenlerimize de bir kez daha 'hayýrlý olsun' dileklerimi iletiyorum. Sayýn Cumhurbaþkaným, bu anlamlý buluþmayý onurlandýrdýðýnýz, bütün alanlarda olduðu gibi eðitimde de özgürleþtirici ve demokratik kültürü konsolide edici devrimleriniz için, eðitimi bu ülkenin birinci önceliði haline getirdiðiniz için öðretmen arkadaþlarým, öðrencilerim ve milletimiz adýna zatý devletlerinize en derin þükranlarýmý arz ediyorum. Türkiye Yüzyýlý'ný inþa yolunda sizin öncülüðünüzde attýðýmýz her bir adýmýn, milletimizin istikbalini köklü medeniyet deðerlerimizle yoðurarak güçlendiren bir maarif seferberliði olduðuna inanýyorum. Bu kutlu davada, köklü medeniyetimizin deðerleriyle yoðrulmuþ nesiller yetiþtirerek ülkemizi daha müreffeh yarýnlara taþýmaya azim ve kararlýlýkla devam eden zatý devletlerinizi ve kýymetli öðretmenlerimizi saygýyla selamlýyorum."

Tekin, Üsküdar Ahmet Ratýp Paþa Güzel Sanatlar Lisesi öðretmeni Gizem Aydýn tarafýndan yapýlan ve Ýstanbul'un fetih sahnesini yansýtan çalýþmayý Cumhurbaþkaný Erdoðan'a takdim etti.

Program, Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn öðretmenlerle hatýra fotoðrafý çektirmesiyle son buldu.