Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin, Kanal 7 televizyonunda canlý yayýnlanan Baþkent Kulisi programýnda eðitim gündemine iliþkin deðerlendirmelerde bulundu, sorularý cevapladý.
Yeni eðitim öðretim döneminde sýnýf tekrarý ve devamsýzlýkla ilgili yapýlan yeni düzenlemelerle ilgili görüþü sorulan Tekin, tüm bu taleplerin öðretmenlerden geldiðini anlattý.
Yusuf Tekin, "Bir yýlýn sonunda devamsýzlýkta çok ciddi mesafe katettik. Yani yüzde 30'a yakýn devamsýzlýk oranlarýnda azalma ortaya çýktý." diye konuþtu.
Türkçe derslerinde çocuklarýn kendilerini daha fazla kelime kullanarak ifade edebilmelerini, daha iyi anlatýmlar yapmalarýný istediklerini ve bu konuda önlemler aldýklarýný hatýrlatan Tekin, baþlangýçta öðrencilerin alýnan bu karara biraz tepki gösterdiðini fakat yýl sonu itibarýyla okullarý ziyaretlerinde "iyi ki yaptýnýz" söylemleriyle karþý karþýya kaldýklarýný aktardý.
Tekin, uluslararasý arenada Ýngilizce becerilerini tespit edebilecek sýnavlar bulunduðunu ancak Türkçe becerilerinin ölçüleceði uluslararasý bir sýnav olmadýðýný dile getirerek, bu konuda uluslararasý onay aldýklarýný ve Bakanlýk olarak bunu ölçebilecek durumda olduklarýný söyledi.
- "DEVAMSIZLIKLA ÝLGÝLÝ ESNEKLÝK YAPACAÐIMIZ BÝRÞEY YOK"
Bakan Tekin, devamsýzlýkla ilgili bir esnekliðin olup olmayacaðýna iliþkin soru üzerine, "Esneklik yapacaðýmýz bir þey yok. Zaten yýl içerisinde öðrenci arkadaþlarýmýza özürlü ve özürsüz olarak bir devamsýzlýk tanýmý yaptýk." dedi.
Çocuklarýn okul dýþýnda baþka ortamlarda vakit geçirmelerini doðru bulmadýðýný belirten Tekin, "O yüzden bu konuda kararlý olarak devam edeceðiz." deðerlendirmesini yaptý.
- "YENÝ MÜFREDATLA ÝLGÝL KÝTAPLAR, EYLÜL ÝTÝBARIYLA HAZIR OLACAK"
Bakan Tekin, yeni müfredata iliþkin soru üzerine, programý deðiþen 26 dersle ilgili ders kitap yazým sürecinin devam ettiðini, eylül ayý itibarýyla bütün kitaplarýn hazýr hale geleceðini bildiridi.
Bütün öðretmenlerin yarýndan itibaren mesleki çalýþma programlarýnýn baþlayacaðýný hatýrlatan Tekin, "Burada da bütün öðretmenlerimize deðiþen müfredatla ilgili genel bir bilgilendirme ayrýca yapacaðýz ama 720 bin öðretmen önümüzdeki yýl yeni müfredata göre ders okutacak, öðretmenlik yapacak arkadaþlarýmýz da yeni müfredatla ilgili olarak bir eðitim süreci alacaklar." ifadesini kullandý.
Tekin, tarih derslerinde Cumhuriyet ile Osmanlý arasýndaki köprüyü oluþturmaya çalýþtýklarýna yönelik sözlerinin anýmsatýlmasý üzerine, "Dünyada hemen hemen çok az sayýda millete nasip olmuþ binlerce yýllýk devlet geleneðine sahip bir topluluðuz. Türk milletinin böyle bir yapýsý var. Niye biz bunu bir noktada kopartýp bütün bu geçmiþi inkar ederek bu zenginliðimizden vazgeçelim?" deðerlendirmesinde bulundu.
Müfredatta dayanýþmayý ve toplumsal birlikteliði oluþturabilecek özelliklerin bulunmasýnýn önemine iþaret eden Tekin, þöyle konuþtu:
"Bunu yapmamýz Cumhuriyet'i güçlendirir. Bunu yapmamýz Cumhuriyet'le beraber gelen demokratik yapýyý güçlendirir. Çünkü bunun öncesinin var olduðunu kabul etmemiz gerekiyor. Ben dolayýsýyla hem tarih hem de inkýlap tarihi ile ilgili müfredatýmýzýn çocuklarýmýza bu anlamda böyle bir bilinç katmasýný arzu ediyorum. Toplumu bir arada tutacak referans deðerleri güçlendirelim, buralarda bir çatlama olmasýn. Onun dýþýndaki tali konularda siyasal düþüncelerimiz, bakýþ açýlarýmýz kuþkusuz farklýlaþacaktýr. Ama asgari müþtereklerimizi oluþturup bu milleti bir arada tutacak o asgari müþterekleri gelecek kuþaklara aksettirmek istiyoruz."
- "SÝSTEM BUNA MÜSAADE ETMEZ"
Bakan Tekin, Milli Eðitim Bakanlýðýna atanacak 20 bin öðretmen için uygulanacak mülakat sürecine iliþkin de açýklamalarda bulundu.
"Mülakatla alakalý kimse kimseye torpil yapamayacak mý? Siz yapmazsýnýz da mesela Bakanlýk muhtesinde görevli, pozisyon sahibi bir kiþiye gitti, 'mülakata gireceðim, yardýmcý ol bana' dedi. Yok mudur bunun bir yolu?" sorusu üzerine Tekin, "Yok. Ben dahil hiç kimse yapamaz. Sistem buna müsaade etmez. Bir tane dahi 'bana çocuðum mülakata girecek yardýmcý olur musun?' þeklinde bir isim gelmedi bugüne kadar. Baþkasýna da gidemezler. Milletvekillerimiz dahil hiç kimse bize böyle bir talepte bulunmadý þu ana kadar. Çünkü ben bu sýnavýn objektif, þeffaf, adil ve güvenilir olabilmesi için her türlü tedbiri aldýðýmýzý düþünüyorum." ifadelerini kullandý.
Tüm süreci elektroik ortamda takip edeceklerini, alýnan tüm önlemlere raðmen öngöremedikleri bir biçimde adaletsizliðe sebebiyet verecek her kim olursa hiç tereddüt etmeden gereðini yapacaðýný bildiren Tekin, "Müsaade etmeyeceðiz böyle bir þeye. Bunun altýný çizerek söylüyorum." dedi.
- "EÐÝTÝM FAKÜLTELERÝYLE ÇOK DAHA YAKIN BÝR ÇALIÞMA ORTAMINDA BULUNACAÐIZ"
Tekin, Öðretmenlik Meslek Kanunu ile kurulmasý planlanan Milli Eðitim Akademisi'ne iliþkin soru üzerine de belli periyotlarla Türkiye'de öðretmen yetiþtirme metodolojisinin deðiþtiðini, dünyada da artýk lisans eðitiminin yanýna öðretmen olmak için gerekli formasyonlarý, gerekli birikimi ya da eðitimi istihdam edecek yapýlarla ilgili süreç bulunduðunu anlattý.
Lisans eðitimini bitirenlere 600 saate kadar eðitim veren ülkelerin bulunduðuna iþaret eden Tekin, "Lisansý bitiren arkadaþýmýz, Milli Eðitim Bakanlýðý bünyesindeki okullarda toplam uygulama eðitimini aldýðý saat 90 saat. Milli Eðitim Akademisi, sadece ve sadece öðretmen adaylarý için deðil, ayný zamanda halihazýrda bizim öðretmenimiz olan arkadaþlarýmýzýn hizmet içi eðitimlerinin de planlanacaðý, organize edileceði bir yer. Burasý ayný zamanda Bakanlýk bünyesindeki eðitim kurumu yöneticisi olarak çalýþan, yani okul müdürü, müdür yardýmcýsý ve benzeri görevlerde bulunan arkadaþlarýmýzýn eðitileceði yer." bilgilerini paylaþtý.
Bakan Tekin, akademinin ayný zamanda diðer kamu kurumlarý ya da özel kurumlara da eðitim verebilecek bir altyapýya sahip olduðuna iþaret ederek, þunlarý kaydetti:
"Bu kadar büyük bir iþ yükünü Milli Eðitim Bakanlýðýnýn tek baþýna yapmasý mümkün deðil. Dolayýsýyla biz burada eðitim fakültelerini ya da herhangi bir fakülteyi iþlevsiz býrakmak yerine onlarla çok daha yakýn bir çalýþma ortamýnda bulunacaðýz. Buradaki eðitimi biz vereceðiz demiyoruz. Biz buradaki eðitimi zaten eðitim fakültelerinden ya da ilgili fakültelerden öðretim üyesi arkadaþlarýmýzla buralardaki akademisyen arkadaþlarýmýzla beraber yürüteceðimizi söylüyoruz. Eðitim fakülteleriyle, üniversitelerle genel olarak çok saðlýklý bir iletiþim kurabileceðimiz bir mekanizma burasý. Burasý kurulduktan sonra taþra birimleriyle beraber Türkiye'nin her tarafýndaki üniversitelerin, bu üniversitelerde çalýþan öðretim üyesi arkadaþlarýmýzýn sürece destek olacaðý bir zemin oluþturuyoruz."