Bakan Tekin, 2023-2024 eðitim öðretim yýlý haziran dönemi mesleki çalýþma programýnýn baþlamasý dolayýsýyla video mesajla öðretmenlere ve okul yöneticilerine hitap etti.
Geçen 36 haftayý yoðun bir çalýþma temposuyla tamamladýklarýný ifade eden Tekin, tüm öðretmenlere emekleri, öðretme ve öðrenme coþkularý, ülkenin geleceðine doðru attýklarý her adým için þükranlarýný sundu.
2022 ve 2023 yýllarýnda mesleki çalýþmalarýn mücbir sebepler dolayýsýyla uzaktan hizmet içi eðitim faaliyeti þeklinde yapýldýðýný, 2024 yýlý nisan dönemi mesleki çalýþmalarýnýn ise Ramazan Bayramý'na denk geldiði için yapýlamadýðýný hatýrlatan Bakan Tekin, haziran dönemi mesleki çalýþmalarýnýn ilgili yönetmeliklerin amir hükümleri ve Sayýþtay'ýn tavsiyesi doðrultusunda yüz yüze yapýlacaðýný söyledi.
Kurban Bayramý sebebiyle mesleki çalýþmalarýn öðretmenlerin görev yaptýðý illerin dýþýnda bulunma ihtimali göz önünde bulundurularak il ya da ilçede, kurum türüne uygun okullarda yapýlabilme imkaný saðlandýðýna iþaret eden Bakan Tekin, yüz yüze seminer döneminin en verimli þekilde geçmesi temennisinde bulundu.
- "MESLEKÝ ÇALIÞMALARIN TEMEL KONUSU TÜRKÝYE YÜZYILI MAARÝF MODELÝ"
Mesleki çalýþmalarýn temel konusunun Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli olduðunu hatýrlatan Tekin, öðretim programlarýnýn yaklaþýk 10 yýl önce baþladýklarý bir çalýþmanýn neticesi olduðunu, hazýrlýk sürecinde ihtiyaç analizi çalýþmalarý, kapsamlý toplantýlar, uzun soluklu istiþareler ve kamuoyundaki yansýmalar üzerinden raporlamalar, deðerlendirmeler yaptýklarýný aktardý.
Bütün bu birikimin, geçen yýl yaz aylarýnda bir veri olarak alýndýðýný ve bu verilerin sistematik hale getirildiðini anlatan Tekin, modelin beceriler çerçevesi oluþturulurken yaptýklarý çok açýk çaðrýya icabet eden akademisyen, öðretmen ve diðer eðitim paydaþlarýnýn katýlýmýyla çalýþtaylar düzenlediklerini, sonrasýnda da her bir ders için oluþturulan komisyonlarýn, yüzlerce toplantý yaparak müfredatýn hazýrlýklarýný tamamladýðýný söyledi.
Yaz aylarýndan itibaren 1000'den fazla öðretmen ve akademisyen ile toplantýlar düzenlediklerini, 260 akademisyenin, 700'ün üzerinde de öðretmenin bu toplantýlara sürekli katýldýðýný dile getiren Tekin, görüþlerine baþvurulan akademisyenler ve öðretmenlerle 1000'in üzerinde eðitim paydaþýnýn ortak çalýþtýðýný, Bakanlýk merkez teþkilatýndaki bütün birimlerin de müfredat için yoðun bir çalýþma yürüttüðünü belirtti.
Ýki haftalýk aský sürecinin ardýndan "Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli"nin, Talim ve Terbiye Kurulu Baþkanlýðýnca son eleþtiri, görüþ, öneri ve paylaþýmlar doðrultusunda revize edildiðini ve son þekline ulaþtýrýldýðýný ifade eden Tekin, yeni müfredatýn okul öncesi, 1, 5 ve 9. sýnýflarda kademeli þekilde uygulanmaya baþlayacaðýný hatýrlattý.
Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli Öðretim Programlarý ile ilgili öðretmenlerin, aklýna takýlan hususlarý formatörlerle istiþare etmelerini isteyen Tekin, "Tüm öðretmenlerimizin geliþtirilen öðretim programlarýnýn ortak metin bölümünü mercek altýna almasýný, programlarýn felsefesini ve ortak hedeflerini içselleþtirmesini istiyoruz. Bu süreçte, kendi alanýnýza özgü öðretim programlarý üzerinde de çalýþmalar yaparak deðiþiklikleri özümsemenizi ve yeni eðitim-öðretim yýlý için hazýrlýklarýnýza baþlamanýzý bekliyoruz." ifadelerini kullandý.
Tekin, alanýnda program deðiþikliði olmayan öðretmenlerin ise "ortak metin" bölümüne iliþkin deðerlendirmelerini tamamladýktan sonra mesleki çalýþmalarýna illere gönderilen program doðrultusunda okul müdürlüklerince yapýlacak planlamaya göre devam edeceklerini belirtti.
Mesleki çalýþma ile öðretmenlerin Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli kapsamýnda hazýrlanan programlarý tanýmasýný ve kanaatlerini Milli Eðitim Bakanlýðýna rapor þeklinde göndermesini hedeflediklerini aktaran Tekin, Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin branþ bazlý eðitimlerini vermek üzere her ilde yeteri sayýda formatör öðretmen yetiþtirildiðini söyledi.
Bakan Tekin, eylül dönemi mesleki çalýþmalarýnda 1, 5 ve 9. sýnýf öðretmenlerinin tamamýnýn 50-100 kiþilik gruplar halinde yeni öðretim programlarý hakkýnda yüz yüze eðitim alacaklarýný ifade ederek, bu eðitimler sayesinde bütün sorulara cevap verilecek biçimde programýn kavranacaðýný vurguladý.
Bakan Tekin, "Sizler, bu mesleki çalýþma döneminde meselenin mantýðýný çözmek üzere programýn özüne odaklanýrsanýz, eylülde uygulama aþamasýna hazýr hale gelmeniz için biz planlamalarýmýzý tamamlamýþ olacaðýz. 2024-2025 eðitim öðretim yýlýna 1, 5 ve 9. sýnýflarda sorumluluklarý bulunan öðretmenlerimiz yeni müfredatlarýnýn uygulanýþýný kavramýþ biçimde, eksiksiz girecekler. Bu konuda da müsterih olmanýzý istiyorum." diye konuþtu.
Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin erdemli ve yetkin insan yetiþtirmek üzere hazýrlandýðýna iþaret eden Bakan Tekin, þunlarý kaydetti:
"Ýnsani var oluþumuzun evrensel doðasýna uygun ve onu geliþtiren bir felsefe üzerine kendisini konumlandýrýrken ait olduðumuz tarihin, geleneðin ve milli kültürümüzün temel karakteristiðini de bünyesinde taþýyor. Bu model hem evrensel nitelikli bilimsel ve pedagojik ilkeleri hem de kadim medeniyetimizin özünü oluþturan milli ve manevi deðerleri ihtiva ederken þimdiye kadar olduðundan daha dinamik bir eðitim iklimini hedefliyor. 'Ýyi insan' olmanýn ve 'kendini tanýmanýn' tüm koþullarýný içerecek bir özgürleþme süreci olarak yapýlandýrdýðýmýz bu model bir deðer sistemi üzerinde; dijital becerilerin de vasýtasýyla öðrenmeyi öðrenmek, birlikte yaþamayý öðrenmek, yaparak yaþayarak öðrenmek ve benliðinin farkýna varmayý öðrenmek üzere þekillendi." ifadelerini kullandý.
Programýn hedeflerinden birinin de öðretmenlerin dönüþüm sürecinin öncüleri ve iyiye doðru geliþimin temsilcisi olmasýný saðlamak olduðuna dikkati çeken Bakan Tekin, bu kapsamda öðretmenlerin daimi bir geliþim içinde öðrencilerinin bakýþ açýlarýndan haberdar olmalarýný, zamanýn ruhunu okuyarak çaðýn geliþmelerini ve alanlarýndaki yenilikleri bilmelerini isteyerek bunun yeni öðretim programýnýn amacýna ulaþmasý için ön þartlardan biri olduðunu dile getirdi.
Öðretmenlerin Yeni Maarif Modeli'nin uygulayýcýsý olduðunu aktaran Bakan Tekin, "Sizlerin herkesten önce yeni öðretim programlarýnýn felsefi altyapýsýna hakim olmanýz, bizim için çok önemli. Programa ön yargýlardan uzak durarak samimiyetle yaklaþmanýzý, hepimizin ayný gemide olduðunu, öðrencilerimizin müreffeh geleceði için iþbirliði ile çalýþmakta olduðumuzu unutmadan, programý itinayla uygulamanýzý bekliyorum." dedi.
- "SÝZLER KADAR BÝZLER DE TEESSÜR ÝÇÝNDEYÝZ"
Öðretmenlere hitabýnda, eðitimdeki þiddet vakalarýna da deðinen Tekin, þu ifadeleri kullandý:
"Bilhassa son dönemde meslektaþlarýmýzýn maruz kaldýðý þiddet sebebiyle sizler kadar bizler de teessür içindeyiz. Siz öðretmenlerimizin mesleki itibarlarýnýn korunup yüceltilmesi, güvenliklerinin saðlanmasý için özel çalýþmalar yürüttüðümüzü, bunun öncelikli meselemiz olduðunu bilmenizi istiyorum. Bu konuda hem mevzuat deðiþiklikleri hem de eðitimlerle gerekli tedbirleri alýyoruz. Lütfen, yapýlabilecek her þeyi yaptýðýmýz konusunda müsterih olunuz. Bu þiddeti durdurmanýn en etkili yolunun yetiþtirmekte olduðumuz neslin, temel insani deðerlerle, bize ait kadim deðerlerle, bilimle, kültürel faaliyetlerle, sanatla, sporla varoluþsal kendilik bilincini oluþturarak þiddete giden saikleri ortadan kaldýrmak olduðunu hiçbirimizin aklýmýzdan çýkarmamasý gerekiyor."
- "HER KANALI AÇMAK ÝÇÝN GEREKLÝ MEVZUAT DEÐÝÞÝKLÝKLERÝNÝ YAPTIK"
Göreve baþlamalarýnýn üzerinden bir yýl geçtiðini hatýrlatan Bakan Tekin, bu süreçte binlerce öðretmenle yüz yüze görüþme fýrsatý olduðunu, özellikle "Öðretmenler Odasý Buluþmalarý" sayesinde en üstü örtülü probleme kadar birçok meseleyi kaynaðýndan dinlediðini aktardý.
Bir yýlda yapýlan çalýþmalarda, araþtýrmalar kadar öðretmenlerle yapýlan istiþarelerin de tesiri olduðunu söyleyen Tekin, "Týkandýðýný gördüðümüz her kanalý açmak için gerekli mevzuat deðiþikliklerini yaptýk. Eðitim sisteminin en kýymetli paydaþlarý olan sizler bizim için gerçekten çok deðerlisiniz." deðerlendirmesinde bulundu.