Bakan Tekin: Sanatçýlarýn yetiþme sürecinde sorumluluðumuz olduðunun farkýndayýz
ABONE OL

Ulusal tiyatro kültürünün canlandýrýlmasý amacýyla öðretmenlerin görev yaptýklarý illerdeki Milli Mücadele kahramanlarýný öðrencileri ile birlikte tiyatro oyununa dönüþtürmelerini amaçlayan 'Nesilden Nesile Milli Mücadele Tiyatro Oyunu Yazma Yarýþmasý'nýn ödül töreni, Milli Eðitim Bakanlýðýnda gerçekleþtirildi. Törede konuþan Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin, Türkiye'nin 'vatan' olarak sunulmasýný saðlayan kiþilerin emanetlerine sahip çýkacak nesilleri yetiþtirmenin ve birliktelik duygusu aþýlamanýn bakanlýðýn ana görevi olduðunu söyledi. Bu çerçevede müfredatýn da deðiþtiðini kaydeden Tekin, "Öðrencilerimizin, öðretmenlerimizin kendi bireysel farklýlýklarýný yöntem olarak kullanabilecekleri, sunabilecekleri ve eðitim öðretim faaliyetlerini daha kalýcý hale getirebilecekleri, farklýlýklarý kullanabilecekleri bir süreç baþlattýk. Bu süreçte burada bahsi geçen, hepimizi bir araya toplayan bu yarýþma dahil bu tür etkinlikler bizim için çok önemli olacaklar. Bunlarýn sayýlarý artacak. Bu sebeple öðretmen arkadaþlarýmýz arasýnda böyle bir yarýþma düzenlenmesi, yaklaþýmýmýz açýsýndan da çok önemli" dedi.

"DÜNYA ÇAPINDA SES GETÝRECEK SANATÇILARIN YETÝÞME SÜRECÝNDE BÝZÝM SORUMLULUÐUMUZ OLDUÐUNUN FARKINDAYIZ"

Sanatý eðitimin içerisinde bir yöntem olarak kullanmak istediklerini belirten Tekin, "Bir taraftan da ülkemizin sanatçý adaylarýnýn yetiþmesinde, ülkemizde dünya çapýnda ses getirecek sanatçýlarýn yetiþme sürecinde bizim sorumluluðumuz olduðunun farkýndayýz. 2014 yýlýnda bu anlamda 'proje okul' ismiyle okullarýmýz arasýnda bu tür yeniliklerin uygulanabileceði hukuki bir alan oluþturduk. Erken yaþlarda çocuklarýmýzý alýp farklý alanlarda yeteneklerine göre yetiþtirebilecekleri bir zemin oluþturmaya çalýþtýk. Bunun ilk örneði voleybol lisesi. Ardýndan futbol lisesi. O dönem yapamadýðýmýz bazý þeyleri þimdi baþlatýyoruz. Yani spor liselerini tematik hale getirmiþtik. Þimdi de güzel sanatlar liselerimizi tematik hale getirmeye çalýþýyoruz. Bunu yaparken 2024-2025 eðitim-öðretim yýlýnda ilk defa yaptýðýmýz bir baþka þeyi daha söyleyeyim. Güzel sanatlar liselerimizi tematik hale getirmek için temalar üzerine odaklanmaya çalýþýyoruz. Ama bu anlam oluþturduðumuz temalardan bir tanesini müzik temalý olarak ayýralým demiþtik. Bu yýl Ýstanbul'da ve Ankara'da birer tane olmak üzere müzik ilkokulu ve ortaokulunu liselerin bünyesinde açmýþ olduk. Yani sadece müzik eðitimi veren ilkokul ve ortaokullular, ardýndan da liseye devam etmiþ olacak. Bunu sanatýn diðer dallarýyla ilgili de baþlatmak istiyoruz. En azýndan ortaöðretim ve lise düzeyinde baþlatabilirsek iyi sonuçlar elde edeceðimizi düþünüyoruz. Örneðimiz voleybol lisesi. Türkiye'de kadýn voleybolunun geldiði noktada Voleybol Federasyonu ile yürüttüðümüz voleybol lisesinin yerini ben anlatmayayým, araþtýrmanýzý öneririm. Küçük yaþlardan itibaren çocuklarýmýza bu tür yeteneklerini geliþtirecek doðru eðitimi doðru zamanda ve doðru metodolojiyle verirsek baþarýlý olacaðýmýzýn bir göstergesidir. Bunu hem spor hem de sanat alanlarýnda yapmak istiyoruz" diye konuþtu.

Tören, yarýþmada dereceye giren öðretmenlere ödüllerinin takdim edilmesinin ardýndan fotoðraf çekimiyle sona erdi. Ödül törenine Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin, öðrenciler, öðretmenler, tiyatro sanatçýlarý ve yarýþmada dereceye giren öðretmenler katýldý.

  • Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin
  • Bakan Tekin
  • Yusuf Tekin