Eðitim sisteminde bir ilk! Yeni stratejiler belirlendi
ABONE OL

Bu kapsamda sýnýflardaki özel eðitim öðrencilerinin hem akademik hem sosyal açýdan desteklenmeleri için uluslararasý normlara uygun 12 rehber kitap hazýrlanarak öðretmenlerin dikkatine sunuldu. Kitaplarda, öðretmenlerin sýnýf içi uygulamalarýnda yararlanabilecekleri birçok örnek ve yöntem sunuldu. Bu yöntemler, sýnýf içinde her öðrencinin farklý ihtiyaçlarýna uygun olarak derslerin nasýl farklýlaþtýrýlabileceðine dair pratik bilgiler içeriyor.

AA muhabirinin Bakanlýk yetkililerinden aldýðý bilgiye göre, farklýlaþtýrýlmýþ eðitim, her öðrencinin öðrenme hýzýna, yeteneklerine, ilgi alanlarýna ve bireysel ihtiyaçlarýna göre þekillendirilen bir öðretim yaklaþýmý olarak yeni eðitim ve öðretim döneminde yeni müfredatla ilk kez geniþ kapsamlý þekilde hayata geçirilecek.

Öðrencilerin fiziksel, biliþsel, duygusal ve davranýþsal özellikleri dikkate alýnarak, eðitimde fýrsat eþitliði saðlanmasý hedeflenen öðretim yaklaþýmýyla öðrencilerin kendilerine özgü öðrenme yollarýný keþfetmeleri ve eðitim süreçlerinden maksimum verim almalarý hedefleniyor.

Yeni yaklaþýmda, öðrenciler arasýndaki bireysel farklýlýklar göz önünde bulundurulacak ve öðretim süreci daha esnek ve etkili hale getirilecek. Ayrýca öðretmenlere de her öðrencinin öðrenme stiline uygun yöntemleri uygulama imkaný tanýnacak.

Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin bu yaklaþýmý, öðrencilerin eðitimdeki baþarýlarýný artýrmayý ve potansiyellerini en üst düzeye çýkarmayý amaçlýyor.

- DESTEKLEME VE ZENGÝNLEÞTÝRME YAKLAÞIMLARI

Yeni müfredatta farklýlaþtýrmanýn iki temel boyutu olan destekleme ve zenginleþtirme yaklaþýmlarýna özel önem verildi.

"Destekleme", özellikle öðrenme sürecinde daha fazla zaman ve tekrar ihtiyacý duyan öðrenciler için uygun stratejiler geliþtirmeyi hedeflerken, bu öðrencilerin sýnýf içi baþarýlarýný artýrmayý amaçlýyor. Bu kapsamda, her öðrencinin bireysel öðrenme hýzýna uygun olarak ders içeriði, süreç, ürün ve ortamlar adapte edilerek, tüm öðrencilerin eþit öðrenme fýrsatlarýna sahip olmasý saðlanýyor.

"Zenginleþtirme" ise yüksek performans gösteren veya potansiyeli yüksek öðrenciler için daha derinlemesine ve geniþ kapsamlý öðrenme fýrsatlarý sunmayý amaçlýyor. Bu öðrenciler için müfredatýn içerikleri geniþletilerek ve öðrenme etkinlikleri çeþitlendirilerek, onlarýn bireysel geliþimlerine katký saðlanýyor.

Bu sayede, öðrencilerin sadece temel bilgileri öðrenmekle kalmayýp, derinlemesine analiz yapabilme ve eleþtirel düþünme becerilerini geliþtirmeleri teþvik ediliyor.

- SOMUT UYGULAMALAR: ÖÐRETMEN REHBER KÝTAPLARI VE KILAVUZLAR

Bu doðrultuda, Milli Eðitim Bakanlýðýnca, ortaöðretim düzeyindeki öðretmenlere yeni yaklaþým konusundaki detaylarýn yer aldýðý "Farklýlaþtýrýlmýþ Öðretim Etkinlikleri" rehber kitaplarý yayýmlandý.

Kitaplarda, 9, 10, 11 ve 12. sýnýf öðrencilerine yönelik Türk dili ve edebiyatý, matematik, tarih, coðrafya, felsefe, fizik, kimya, biyoloji ve Ýngilizce derslerinde farklýlaþtýrma uygulamalarýný destekleyecek içerikler yer alýyor.

Kitaplar, sýnýf içi etkileþimlerin artýrýlmasý, iþbirliðine dayalý öðrenme ortamlarýnýn oluþturulmasý ve öðrencilere öz güven kazandýrýlmasý gibi hedefler doðrultusunda, farklýlaþtýrýlmýþ öðretim stratejilerini içeriyor.

Her öðrencinin bireysel öðrenme ihtiyaçlarý düþünülerek hazýrlanan bu kitaplarda, derslerin içeriði, süreci ve ürünleri farklýlaþtýrma teknikleriyle zenginleþtirildi ve öðrenme ortamlarý bu stratejilere göre þekillendirildi.

Rehber kitaplarda, öðrencilerin öðrenme sürecinde karþýlaþtýklarý zorluklarý aþmalarýna yardýmcý olacak müdahale stratejileri ayrýntýlý þekilde ele alýndý.

Bu stratejiler, öðrencilerin ihtiyaçlarýna göre ders içeriðini, öðretim yöntemlerini, sýnýf ortamýný ve deðerlendirme yöntemlerini uyarlamayý kapsýyor. Öðretmenlerin, öðrencilerin güçlü yanlarýný öne çýkararak onlarýn eksiklerini gidermeye yönelik stratejiler geliþtirmesi teþvik ediliyor.

Rehber kitaplar, özellikle kaynaþtýrma/bütünleþtirme yoluyla eðitim alan öðrenciler için büyük önem taþýyor. Kitaplar, bu öðrencilerin, sýnýf içi performanslarýný artýrmayý ve öðrenme süreçlerine daha etkin katýlýmlarýný saðlamayý amaçlýyor.

Kaynaþtýrma öðrencilerinin eðitimde akranlarýyla eþit seviyede ilerleyebilmesi için gerekli olan destekleme çalýþmalarý da müfredata dahil edildiðinden özel eðitim ihtiyacý olan öðrenciler için "Farklýlaþtýrýlmýþ Öðretim ve Müdahale Stratejileri" öðretmen rehber kitaplarý, öðretmenlere yol gösterici olmasý amacýyla detaylý bir þekilde tasarlandý.

Rehberler, öðrencilerin akranlarýyla öðrenme süreçlerine etkin katýlýmlarýný saðlamak için gerekli tüm araçlarý sunuyor. Müdahale stratejileri, öðrencilerin hem akademik hem de sosyal açýdan desteklenmelerine odaklanýyor.

- DERSLERÝ NASIL FARKLILAÞTIRABÝLECEKLERÝNE ÝLÝÞKÝN PRATÝK BÝLGÝLER ÝÇERÝYOR

Kitaplarda, öðretmenlerin sýnýf içi uygulamalarýnda yararlanabilecekleri birçok örnek ve yöntem sunuldu. Bu yöntemler, sýnýf içinde her öðrencinin farklý ihtiyaçlarýna uygun olarak derslerin nasýl farklýlaþtýrýlabileceðine dair pratik bilgiler içeriyor. Öðretmenlerin söz konusu yöntem ve stratejileri derslerinde kullanmalarý, hem öðrencilerin öðrenme deneyimlerini zenginleþtirecek hem de bireysel baþarýlarýný artýracak.

Rehber kitaplarda öðrencilerin öngörülebilir öðrenme güçlükleri dikkate alýnarak, etkinlikler üzerinde farklýlaþtýrmalar yapýldý. Ayrýca, uluslararasý normlara ve uygulamalara uygun olarak hazýrlanan bu rehberlerde, sosyal kabul, olumlu sýnýf iklimi oluþturma ve etkili sýnýf yönetimi stratejileri gibi konular da ele alýndý.

- LÝSE ÖÐRENCÝLERÝ ÝÇÝN YENÝ KILAVUZ YOLDA

Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli kapsamýnda ortaöðretim öðrencilerine yönelik "Farklýlaþtýrýlmýþ Öðretim ve Müdahale Stratejileri" kýlavuzu da hazýrlanýyor. Ýlk aþamada 9. sýnýf öðrencileri için Türk dili ve edebiyatý, matematik, fizik, kimya, biyoloji, tarih ve coðrafya derslerine yönelik tasarlanan çalýþmada, ilerleyen süreçte 10, 11 ve 12. sýnýflar da yer alacak.

Kýlavuz, öðrencilerin mevcut müfredatýn ötesine geçerek daha derin ve geniþ kapsamlý bir öðrenme deneyimi yaþamalarýný amaçlýyor.

Zenginleþtirilmiþ öðrenme tasarýmlarý, öðrencilerin bilgi, beceri, deðer ve eðilimlerini en üst düzeye çýkarmayý hedeflerken, öðretmenler için de uygulamaya yönelik kapsamlý bir kaynak sunuyor. Kýlavuzda yer alan etkinlikler, öðrencilerin aktif katýlýmýný saðlamak ve öðrenilen bilgilerin kalýcýlýðýný artýrmak amacýyla Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin hedeflerine uygun olarak, öðrencilerin akademik baþarýlarýný destekleyecek ve onlarýn daha karmaþýk düþünme becerilerini geliþtirmelerine olanak tanýyacak þekilde tasarlanýyor.

Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin Star'a konuþtu: Yeni döneme hazýrýz, Maarif Modelinde iddialýyýz

Okula yeni baþlayacak öðrenciler ve aileleri için iki bakanlýktan ortak çalýþma

Yabancý dil eðitiminde yeni dönem! 81 ilde 300 okulda uygulanacak

  • Milli Eðitim Bakanlýðý
  • Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli
  • öðrenci