Kabataþ Erkek Lisesi’nde düzenlenen Öðretim Becerileri Konferansý’na Eðitimden Sorumlu Ýstanbul Vali Yardýmcýsý Ahmet Hamdi Usta, Ýstanbul Ýl Milli Eðitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci, Tarabya Ýngiliz Okullarý Kurucusu Mehmet Gültekin, Cambridge Avrupa Direktörü Peter Monteath, Cambridge, Öðretme ve Öðrenme Stratejileri Bölüm Baþkaný Paul Ellis, Cambridge Üniversitesinden Dr. Andre Greeve, Cambridge Uluslararasý Eðitimler Pazarlama Müdürü Zoe Neville, bazý eðitim STK’larýn baþkan ve yöneticileri, ODTÜ ve Boðaziçi Üniversitesi dahil olmak üzere Türkiye genelinden 300’ün üzerinde akademisyen ve öðretmen katýldý.
Türkiye’de 5’incisi Tarabya Ýngiliz Okullarý’nýn paydaþlýðýnda gerçekleþtirilen bu konferansýn temel hedefi; Türkiye’de Cambridge Uluslararasý Programlarýný uygulayan okullarýn yöneticileriyle öðretmenlerinin bir araya gelmesi, tecrübelerini paylaþmalarý ve Cambridge Üniversitesi standartlarýna göre eðitimde etkin öðretim becerileri kazandýrýlmasýna yönelik sunum ve öðretmen eðitimleri olarak açýklandý.
Ýstanbul Ýl Milli Eðitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci konuþmasýna Tarabya Ýngiliz Okullarý’na ve Cambridge Üniversitesi’ne bu baþarýlý organizasyon için teþekkür ederek baþladý. Yelkenci, “Uluslararasý eðitim programlarýný ve tercübelerini Türk öðrencilerin ayaðýna getiren uluslararasý okullarýn öneminin farkýnda olunmasý gerektiðini özellikle vurgulamak istiyorum” dedi. Yelkenci, “Kendi eðitimcilerimden de beklentim bu uluslararasý deneyimlerden istifade ederek yeni kazanýmlar ortaya çýkarmalarýdýr” sözleriyle konuþmasýný tamamladý.
Eðitimden Sorumlu Ýstanbul Vali Yardýmcýsý Ahmet Hamdi Usta konuþmasýna Cambridge’den gelen konuklara konferans için hem kendi hem de Ýstanbul Valisi Vasip Þahin adýna teþekkür ederek ve hoþgeldiniz diyerek baþladý. Usta sözlerini þu ifadelerle sürdürdü: “Bugün burada 200’ü aþkýn okulda uluslararasý program uygulayan okulun temsilcileri olduðunu biliyorum. Genç nüfusu iyi eðiterek gücümüzü artýracaðýmýzý iyi biliyoruz. Yabancý dili öðrenebilmek ve onu kullanabilmek bu noktada çok önemli. Gençlerimizi dünya insaný olarak yetiþtirmek zorundayýz. Böylelikle dünya ile daha rahat rekabete girebileceðiz. Bu da bu okullardan yetiþecek öðrenciler ile olacaðýný hepimiz biliyoruz.”
Konferansta bir sonraki konuþma Tarabya Ýngiliz Okullarý’nýn da bir parçasý olduðu Horizon Group’un, Cambridge Uluslararasý Eðitim Programlarýnýn Türkiye’deki daðýtýmcýsý ve paydaþý olarak kurduðu Academic Union Enstitüsünün Baþkan Yardýmcýsý Janet Williams-Ýpek tarafýndan gerçekleþtirildi.
“Öðretim metodlarýmýzý daha fazla nasýl iyileþtirebileceðimizi, sürekli olarak araþtýrmak, öðrencilerimizin gelecekten beklentilerini öngörerek, yakalayarak ve ayný zamanda mesleki geliþmemizi sürekli olarak devam ettirmek bizim öncelikli sorumluluðumuzdur” diye konuþan Baþkan Yardýmcýsý Ýpek, “Cambridge Uluslararasý Eðitimler biriminin daðýtýcýsý/paydaþý olarak sunduðumuz müfredatýn niteliðine olan güvenimiz, bu sorumluluðu yerine getirebilmemize yardýmcý olmaktadýr” þeklinde konuþtu.
Cambridge Uluslararasý Eðitimler Avrupa Bölge Müdürü Burcu Benderli seminerdeki konuþmasýna günün organizasyonu için Tarabya Ýngiliz Okullarý’na teþekkür ederek baþladý ve devamýnda Cambridge Programlarýný uygulayan okullar ve Türkiye’deki öðrenci sayýlarý ile ilgili bilgi verdi. Baþladýklarý noktadan bugüne gelindiðinde büyük ilerlemeler kaydedildiðini ve daha fazla Türk öðrencinin uluslararasý programlar ile eðitimler aldýðýný belirten Avrupa Bölge Müdürü hedeflerinin bu sayýyý her geçen yýl artýrmak olduðunu dile getirdi.
Birçok konuda panel düzenlendi
Gün boyu süren programýn öðleden önceki oturumlarda ‘Öðrenmeyi Öðrenmek’, ‘Baþarýlý Eðitim Ortamý Oluþturmak Ýçin Gereklilikler’, ‘Öðrenmenin Beyindeki Gerçekleþme Süreci ve Bu Sürecin Öðrenme / Öðretme Yöntemlerine Etkisi’ konularýnda seminerler gerçekleþtirildi.
Oturumun devamýnda sözü Cambridge Avrupa Bölgesel Direktörü Peter Monteath aldý. 8 bin olan uluslararasý eðitim veren okul sayýsýnýn 2025 yýlýna kadar 20 bin olacaðýný kaydeden Peter Monteath, eðitim için ülke deðiþtiren öðrenci sayýlarýnýn da her yýl katlanarak arttýðýný dinleyicilerle paylaþtý.
Akademik seminerler düzenlendi
Programýn devamýnda konferans oturumlarý, akademik seminerler ile devam etti. Ýlk seminer Cambridge Uluslararasý Eðitimler Öðretme ve Öðrenme Stratejileri Bölüm Baþkaný Paul Ellis tarafýndan gerçekleþtirildi. Baþarý için en doðru þartlarýn öncelikle yerine getirilmesi konusunda bir sunum gerçekleþtiren Paul Ellis, ‘Baþarýyý Nasýl Tanýmlarsýnýz?’, ‘Baþarýnýn Önündeki Temel Engeller Nelerdir?’, ‘Baþarýnýn Þartlarýný Nasýl Belirleriz’ gibi sorulara dünya genelinde nasýl cevaplar verildiðinden bahsetti.
Küresel, yerel, kiþisel ve sosyal baðlamda baþarýnýn tanýmlama ölçütlerinden bahseden Paul Ellis “Kiþilerin baþarýlarýnýn okul ve eðitimden daha çok sosyal hayata olan katkýlarý ile ölçülmesi gerektiðini dünyada baþarýlý diye tanýmlanan insanlarýn hayat hikayelerine baktýðýmýzda daha iyi anlýyoruz” dedi.
Diðer bir panelde katýlýmcýlar Cambridge Üniversitesi’nden Dr. Andrea Greve’nin ‘Beyin ve Okulda Öðrenme Hafýzasý’ adlý konuþmasýný dinlediler. Beyin ve beynin anlama/öðrenme sürecine dair yapýlan bilimsel araþtýrmalar üzerine konuþan Dr. Andrea, katýlýmcýlara beynin öðrenmeye dair tüm safhalarýný grafikler ve yapýlmýþ bilimsel deneylerin sonuçlarý ile anlattý.
Öðleden sonra Tarabya Ýngiliz Okullarý öðrencilerinin sahnede yer aldýðý ve moderatörlüðüProf. Dr. Soner Yýldýrým tarafýndan yapýlan internaktif panel gerçekleþti. Öðrenciler, Cambridge Uluslararasý Eðitim Programý ile ilgili tecrübelerini, görüþlerini ve yorumlarýný paylaþarak kendilerinin Türkiye ve dünya üniversitelerindeki eðitim ve iþ hayatýna nasýl hazýrladýðýný tartýþtýlar. Ýzleyicilerin büyük beðenisi kazanan bu seminer Tarabya Ýngiliz Okullarý öðrencilerinin aldýklarý uluslararasý eðitimler ile kazandýklarý özgüven ve kazanýmlarýný bir profesör eþliðinde müzakere ederek gösterdiler. Bu bölümde salondaki izleyiciler öðrencilerin hem akademik hem dil becelerinin ne kadar ileri seviyede olduðunu gözlemlediler. Ýzleyiciler, Ýnternaktif olarak panele katýlarak öðrencilere sorularýný yöneltikten sonra da övgülerini sundular.
Programýn sonunda, Cambridge Uluslararasý Programlarýný sunmak için akredite olmuþ okullarýn tecrübeli öðretmenleri fizik, matematik ve diðer Cambridge programlarýnýn kapsadýðý konularda programýn aday okullarýna ve kayýtlý okullarýnýn öðretmenlerine eðitim vererek, uzmanlýklarýný ve detaylarý paylaþtýlar.