Bakanlýktan yapýlan açýklamaya göre, Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nde ölçme ve deðerlendirme yöntemleri, öðrencilerin yeteneklerine, ihtiyaçlarýna ve özel durumlarýna göre çeþitlendirilebilecek yapýda kurgulandý.
Öðrencilere bilgi ve becerilerin ölçülmesi ve deðerlendirilmesinde günlük yaþamla iliþkili, uzak ya da yakýn çevrelerinde karþýlaþabilecekleri problemlere dair görevleri içeren, yargýsal nitelik taþýmayan ve motive edici geri bildirimler verilmesinin amaçlandýðý modelde, süreç odaklý sýnýf içi ölçme ve deðerlendirme temele alýndý.
Bu kapsamda, ilkokul birinci sýnýf öðrencilerinin yeni müfredatta yer alan öðrenme çýktýlarýna uygun Türkçe, matematik ve hayat bilgisi derslerinden fasiküller hazýrlandý.
Fasiküllerde, öðrencilerin Türkçe dört dil becerilerini geliþtirmeye ve süreç deðerlendirmeye yönelik biçimlendirici deðerlendirme etkinliklerine yer verildi.
MEB, belirli aralýklarla fasikülleri yayýnlamaya devam edecek.