Bakan Tekin canlý yayýnda açýkladý! 20 bin öðretmen atamasýnda gözler Danýþtay'da
ABONE OL

Bakan Tekin, TRT Haber canlý yayýnýnda, yeni eðitim-öðretim yýlýnýn baþlamasýna iliþkin deðerlendirmelerde bulundu.

Ýlkokul öðrencisi Narin Güran'ýn Diyarbakýr'da öldürülmesinin ardýndan eðitim-öðretim yýlýnýn buruk baþladýðý vurgulanarak, Bakanlýðýn Narin'in okulundaki arkadaþlarýna yönelik psikososyal destek çalýþmalarýna iliþkin soru üzerine Tekin, bir Bakan, bir baba ve vatandaþ olarak Narin'in baþýna gelen olaydan dolayý çok üzgün olduðunu ifade etti.

Bakanlýk olarak bu tür olaylarda çocuklarýn yanýnda olmaya çalýþtýklarýný dile getiren Tekin, yeni eðitim-öðretim yýlýnýn açýlýþý için tüm birim amirlerinin, bakan yardýmcýlarýnýn deðiþik illerde öðrencilerle ve öðretmenlerle bir araya geldiðini belirtti.

NARÝN CÝNAYETÝ

Bakan Tekin, konuya iliþkin þöyle konuþtu:

"Bugün de Özel Eðitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüðü bünyesinde oluþturduðumuz bir ekip, genel müdürümüzün baþkanlýðýnda Diyarbakýr'a gittiler, Narin çocuðumuzun okulu Tavþantepe Ýlkokulu'nda, eðitim-öðretim yýlýnýn açýlýþýný orada yaptýlar. Özel olarak travmayla mücadele ve ilk müdahaleler konusunda eðitilmiþ, yetkin 4 arkadaþýmýz, genel müdürlüðümüz ve genel müdürlüðümüzdeki uzman arkadaþlarla beraber eðitim öðretimi orada açtýlar. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlýðýmýzýn yetkilileriyle beraber okuldaki çocuklarýmýzýn yas ve travma konusundaki süreci atlatmalarýna iliþkin alýnabilecek tedbirleri aldýlar. Allah baþýmýza bir daha böyle bir þey getirmesin. Temennim odur ki inþallah bu vahþeti iþleyen kiþiler, bir an önce kanunen de hesap verirler."

Cinayeti itiraf etti: Narin'i gömdükten sonra arama çalýþmalarýna katýldým

BAKAN TEKÝN, VELÝVÝZYON PLATFORMU'NU TANITTI

Yeni eðitim-öðretim sürecindeki yenilikler konusuna da deðinen Tekin, Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli doðrultusunda hazýrlanan yeni programlarý, her kademenin ilk sýnýflarýnda bugün itibarýyla baþlattýklarýný, yeni dönemde okul-aile iþbirliðine de büyük önem vereceklerini söyledi. Tekin, bu kapsamda oluþturduklarý Velivizyon Platformu'nu da tanýttý.

Bu dönem bir baþka üzerinde duracaklarý konunun Mesleki ve Teknik Eðitim Politika Belgesi olduðunu belirten Tekin, bu süreçte "her insanýn bir mesleði olmalý" mottosuyla hareket edeceklerini, bu kapsamda 7 ve 8. sýnýf öðrencileri için zanaat atölyeleri oluþturduklarýný, ayrýca meslek liseleri bünyesinde meslek ortaokullarý açacaklarýný, yeni mesleki ve teknik Anadolu liselerinde yeni okul türleri hayata geçireceklerini bildirdi.

Öðretmenlik Mesleði Kanunu Teklifi'ne iliþkin de deðerlendirmelerde bulunan Tekin, TBMM açýldýktan sonra teklifin yasalaþmasýyla Milli Eðitim Akademisi ile öðretmenlerin istihdam süreçlerini ve hizmet eðitim süreçlerini yetkin akademisyenlerle birlikte uygulama aðýrlýklý þekilde yürütüleceði yeni bir sürecin baþlayacaðýný kaydetti.

YARDIMCI KAYNAK VERÝLECEK MÝ?

Öðrencilere yardýmcý kaynak verilmesi konusunda görüþü sunulan Bakan Tekin, ders kitaplarý, öðretmenler, destekleme ve yetiþtirme kurslarý (DYK) ve dünyada en çok "týk"lanan eðitim portallarý arasýnda bulunan EBA içeriklerinin, öðrencilerin kademeler arasý geçiþ sýnavlarýna hazýrlanmalarý konusunda yeterli olduðunu ifade etti.

Bu kadar zengin içerik varken çocuklara ilave bir mali yük getirecek þekilde kitap aldýrmanýn kimseye bir faydasýnýn bulunmadýðýnýn altýný çizen Tekin, þöyle devam etti:

"Bu konuya þöyle de bakýyorum; kamu politikalarý üzerine vesayet uygulamaya çalýþan bir mekanizma var demektir bu. Çünkü sadece bu yýl 250 milyona yakýn ders kitabýný ücretsiz daðýttýk. Ýlave bu kadar materyal varken dýþardan ilave bir materyali velilere yük olacak þekilde satýn aldýrmak asla tasvip ettiðimiz bir þey deðil. (Velilerimizi) Bir kez daha uyarmýþ olayým, kitaplarýmýz ve materyalimiz yeterlidir. Lütfen idarecilerimize ve öðretmenlerimize hiçbir denetimden geçmemiþ olan piyasada satýlan test, ders benzeri kitaplarý çocuklarýnýza aldýrmayýn, öðretmenlerimizi bu konuda baský altýna almayýn. Biz bunu asla ve kesinlikle istemiyoruz. Bir materyale ihtiyaç varsa bunu zaten EBA'da sunuyoruz. Ýlave basýlý materyal de gönderiyoruz zaten."

20 BÝN ÖÐRETMEN ATAMASI

Bakan Tekin, 20 bin öðretmen atamasýna iliþkin süreçle ilgili bilgi verirken, öðretmen atamalarýnýn KPSS puanýnýn yüzde 50'si ve mülakat sonucunun yüzde 50'si alýnarak olmasý yönünde yönetmelik deðiþikliði yaptýklarýný hatýrlattý.

Böylece mevcut yönetmelikte yüzde 100 mülakat notuyla atama yapýlacaðýna iliþkin bir hüküm varken bu oraný yüzde 50'ye düþürdüklerini ifade eden Tekin, "Mülakatsýz atama yapýlsýn diyenler, dava açtýlar. Ama biz zaten yüzde 100'ü yüzde 50'ye düþürdük. Danýþtay'da açýlan dava süreci devam ediyor. Danýþtay'ýn bu konuda vereceði karara göre, öðretmen arkadaþlarýn mülakat notlarýný açýklayýp atama süreçlerini baþlatacaðýz. Burada bu karara kadar beklemek durumundayýz. Aksi durumda farklý tablolar, farklý durumlar ortaya çýkabilir." diye konuþtu.

AKRAN ZORBALIÐI

Bakan Tekin, bu yýl okullara gönderilen genelgelerinden birisinin de þiddet ve akran zorbalýðýyla ilgili olduðunu söyledi.

Okullarýn bu konuyla ilgili komisyonlar kuracaklarýný, rehber öðretmenlerin bu konudaki farkýndalýðýný artýracak tedbirler aldýklarýný anlatan Tekin, bu yýl þube seçimlerinde de öðrencilerin yaþ aralýðýna dikkat edildiðini bildirdi.

Ýstanbul Emniyet Müdürlüðü'nden okul önlerinde sýký denetim

Bir sýnýfta 66, 72 ve 84 aylýk çocuklarýn bulunabildiðine dikkati çeken Tekin, "Akran zorbalýðýnýn önemli sebeplerinden bir tanesi burasý. Ayný sýnýfta aralarýnda 1,5 yaþ farký olan iki çocuðumuz bulunuyor. Ýkisinin de yasal hakký, bir problemimiz yok. Fakat bizim bu sene þube tercihlerinin merkezi yapýlmasýndaki çýkýþ noktalarýmýzdan bir tanesi tam da burasýydý. Biz þubeleri oluþtururken parametrelerimizi de ona göre koyduk. Yani 66 aylýk bir çocukla, 84 aylýk bir çocuðu ayný sýnýfa vermek, ayný þubeye vermek yerine daha birbirine yakýn yaþ aralýklarýndaki çocuklarý ayný sýnýflara vererek tedbirler alýyoruz." ifadelerini kullandý.

VELÝLERE ÖNEMLÝ MESAJ

Bakan Tekin, ailelerin dijital baðýmlýlýkla mücadele konusunda çocuklarýna örnek olmasý gerektiðini vurgulayarak, þunlarý kaydetti:

"Çocuðumuzla sohbet ederken elimizdeki cep telefonunu, sosyal medyada paylaþým yapmayý ya da oyun oynamayý bir tarafa býrakalým, doðru örnek olalým. Oradaki mücadeleyi ailelerle beraber yürütmek arzusundayýz. Dediðim gibi biz okullarda sýnýflarda bu mücadeleyi yapabiliriz, onun dýþýndakileri ailelerle yapabiliriz."

  • bakan tekin
  • öðretmen atamasý