Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin Star'a konuþtu: Yeni döneme hazýrýz, Maarif Modelinde iddialýyýz
ABONE OL

Ders zilinin çalmasýna bir hafta kala Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin'i makamýnda ziyaret ederek merak edilenleri sorduk kendisine. En çok da ailelerin ve öðrencilerin merak ettiði 2024-2025 Eðitim-Öðretim yýlýnda ilk kez kademeli olarak uygulamaya geçecek olan Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli üzerine konuþtuk. Neden bir müfredat deðiþikliðine gittiklerini, neyi deðiþtirip neyi getirdiklerini, Maarif Modelinin ruhunu, iddiasýný, hedeflediði öðrenci profilini, modele getirilen eleþtirileri, dijitalleþmenin zararlarýna karþý MEB olarak neler yaptýklarýný, öðretmen mülakatlarýný ve FETÖ'ye karþý alýnan tedbirleri... Cevaplarý bu röportajda bulacaksýnýz.

2024-2025 Eðitim-Öðretim yýlýnýn baþýndayýz ve Milli Eðitim Bakanlýðý olarak "Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli" adýný verdiðiniz yeni bir müfredatla baþlýyorsunuz yeni yýla. Öðrencilerimizi, öðretmenlerimizi, aileleri tam olarak ne bekliyor bu sene?

Öncelikle baþta öðretmenlerimiz olmak üzere öðrencilerimiz, aileleri, idarecilerimiz, eðitim çalýþanlarýmýz ve milletimiz için hayýrlý ve baþarýlý bir eðitim öðretim yýlý temenni ediyorum. Gerçekten çok zor, çok fedakarlýk isteyen ve bir o kadar sorumluluk gerektiren bir iþ öðretmenlik. Ayrýca tek baþýna öðretmenlerimizin altýndan kalkabilecekleri bir sorumluluk da deðil. Baþta aileler olmak üzere herkes sorumluluklarýný yerine getirip genel olarak eðitim camiamýza ve özellikle de öðretmenlerimize yardýmcý olmalarý gerekir diye düþünüyorum.

ÖÐRENCÝLERÝMÝZÝ KEYÝFLÝ VE VERÝMLÝ BÝR YIL BEKLÝYOR

Yeni eðitim öðretim yýlýna iliþkin iki ayrý kategoride beklentileri özetlemek gerekir. Birincisi bildiðiniz üzere Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli kademeli bir biçimde, anaokullarý, ilkokul birinci sýnýflar, ortaokul beþinci sýnýflar ve lise hazýrlýk sýnýflarý ile dokuzuncu sýnýflardan baþlayarak hayata geçecek. O yüzden bahsettiðim sýnýf düzeyindeki öðrenci, veli ve öðretmenlerimizi çok eðlenceli, çok keyifli ve bir o kadar da verimli bir eðitim öðretim sürecinin beklediðini ifade etmek isterim. Ýkincisi bütün eðitim öðretim süreçlerine iliþkin olarak da yaz aylarýnda yoðun bir hazýrlýk dönemi yaþayarak alýnacak bütün tedbirleri aldýk, saðlýklý ve baþarýlý bir ortamý hep birlikte yaþayacaðýmýza inanýyorum. Ama biraz önce dediðim gibi hepimiz üstümüze düþen sorumluluklarýmýzý yerine getirmek koþuluyla.

ÖÐRETMENLERÝMÝZ GEÇÝÞ SÜRECÝ ÝÇÝN HAZIR

Öðretmenler açýsýndan geçiþ-uyum süreci nasýl olacak, öngörünüz/planlamanýz ne?

Haziran ayýnýn baþýndan itibaren önce süreçte yeni model ile ilgili olarak öðretmenlerimizi bilgilendirecek ve onlara rehberlik edecek formatör arkadaþlarýmýzla çalýþtýk. Bu kapsamda 11 binin üzerinde arkadaþý görevlendirmiþ olduk. Bu arkadaþlar yaz aylarýndan itibaren Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli hakkýnda öðretmen arkadaþlarýmýzla birlikte çalýþtýlar. Eylül ayýnýn ilk haftasýndaki Mesleki Çalýþma Dönemini de yeni programýn bu uygulamaya geçeceði sýnýf ve branþlarda ders verecek öðretmenlerimiz için tamamen bu eðitimlere ayýrdýk. Ayrýca her sýnýf ve branþ düzeyinde öðretmen arkadaþlarýmýz için elektronik içerikler hazýrladýk ve bunlarý Bakanlýðýmýzýn Eðitim Biliþim Aðý (EBA) baþta olmak üzere tüm platformlarda Haziran ayýndan itibaren paylaþtýk. Mesleki Çalýþma dönemi tamamlandýðýnda yeni modeli ilk defa uygulayacak branþ ve sýnýflardaki öðretmenlerimizin tamamý bu eðitimleri almýþ olacak. Kalan arkadaþlarýmýz da Kasým ayýndaki ara tatil döneminde bu eðitimleri almýþ olacaklar.

VELÝLERÝMÝZ ÝÇÝN DE BROÞÜRLER HAZIRLADIK

Ayrýca velilerimiz ve öðrencilerimiz için de yeni modelin neler getirdiði ve içeriðinin nasýl olacaðýna dair açýklayýcý broþür ve eðitim materyalleri oluþturduk. Onlarý da hem basýlý olarak ve hem de elektronik ortamda paylaþmýþ olacaðýz. Bu da ilk defa hayata geçirdiðimiz bir uygulama, bunun da altýný çizmek gerekir.

EÐÝTÝMÝN MANTIÐI TÜM DÜNYADA DEÐÝÞTÝ

En baþa dönerek sorayým. Müfredat deðiþikliðine neden ihtiyaç duydunuz peki?

Þöyle söyleyeyim Fadime haným, dünya çok hýzlý deðiþiyor. Teknolojiden tutun saðlýða, ekonomiden uluslararasý iliþkilere her alanda bu deðiþiklik yaþanýyor. Bizi ilgilendiren boyutuyla da baþta öðrencilerimiz olmak üzere herkesin bilgiye eriþimde devrim niteliðinde kolaylýklara kavuþtuðunu görüyoruz. Tüm Dünya da bunu görüyor. Bunu baþta OECD olmak üzere tüm uluslararasý örgüt ve yapýlarýn verilerinden de görmek mümkün. Dünyada eðitimin mantýðý bilgiye eriþmekten, eriþilen bilginin gündelik hayatta kullanýlacak becerilere dönüþmesi þeklinde evrildi. Birçok ülke 2000'li yýllarýn baþýndan itibaren eðitim sistemlerini buna göre þekillendirdi. Biz de Bakanlýk olarak bunun çalýþmalarýný yaklaþýk 10 yýl önce baþlatmýþtýk. Þunu açýk bir biçimde ifade etmek gerekir ki, programlardaki deðiþiklik bizim için bir seçenek deðil, zorunluluktu. Biz de bu anlamda hazýrlýklarýmýzý tamamladýktan sonra üstümüze düþen sorumluluðu yerine getirmek için bu deðiþikliði yaptýk.

MAARÝF MODELÝNÝN RUHU

"Her ülkenin kendine özgü bir eðitim modeli vardýr" diyorsunuz. Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli nasýl bir modeldir peki? Onu Türkiye'ye özgü kýlan, ayýrt edici özelliði nedir? Ruhunda, felsefesinde ne var bu modelin?

Türkiye Yüzyýlý Maarif Modelimizin iki boyutu var. Ýlki biraz önce söylediðim evrensel deðiþime ayak uyduracak, çocuklarýmýzýn ve gençlerimizin uluslararasý alanda rekabet gücünü artýracak deðiþiklikleri bünyesinde barýndýrmasý. Ýkincisi de, evrensel olanla uyumlu bir yaklaþým ile eðitim alýrken, bizi biz yapan, bizi millet yapan deðerlerimizden kopmadan, bu deðerleri içselleþtirerek yetiþmelerini saðlayacak tedbirleri içermesi.

NASIL BÝR ÖÐRENCÝ PROFÝLÝ HEDEFLENÝYOR?

Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli nasýl bir öðrenci profili öneriyor peki?

Bizim arzumuz çocuklarýmýz ve gençlerimizin evrensel ilkelerden uzak kalmadan, kendi deðerlerini unutmadan, vatan ve millet sevgilerini koruyarak, vatanseverlik, merhamet, adalet ve saygý baþta olmak üzere deðerlere sahip biçimde yetiþmelerini saðlamak.

ÝDDÝALIYIZ; TÜRKÝYE'YE HAS BÝR MODEL ÝNÞA ETTÝK

Bu, bir iddia ortaya koymak demektir bir yönüyle...?

Kesinlikle öyle. En büyük iddiamýz da, Türkiye'nin evrensel yaklaþýmlarý göz önünde tutarak kendine has bir eðitim modeli inþa edebileceði.

SAMÝMÝYET VE CÝDDÝYETTEN UZAK ELEÞTÝRÝLER

Müfredatý öðretmenler, uzmanlar, kurullar, sendikalar dahil bütün paydaþlarla beraber hazýrladýðýnýzý açýklamýþtýnýz Nisan ayýnda. Taslak tamamlandýktan sonra askýya çýkarak deðerlendirmeleri de aldýnýz ama hala eleþtirileri-önerileri dikkate almadýðýnýz yönünde eleþtiriler var?

Bu iddiayý samimiyet ve ciddiyetten uzak buluyorum. Söylediðim çerçevede Türkiye'de programlarýn deðiþmesi gerektiðine dair tartýþmalar yýllardýr var. Hemen herkes, bu minvalde görüþlerini açýklýyor. Yani bu eleþtirileri dile getiren herkesin aslýnda bir hazýrlýðý olmasý gerektiðini kabul etmemiz gerekir.

Biz ekibimizle birlikte 2023 yýlý Haziran ayýnda göreve baþladýðýmýzda müteaddit defalar kamuoyuna bu tür hazýrlýklarý olanlarýn çalýþmalarýn istediðimizi, olmayanlar için de hazýrlýk yapýp bizimle paylaþmalarýný istedik. Aralýk ayýna kadar katýldýðýmýz her yayýnda, her toplantýda bu çaðrýmýzý yineledik. Yani "buyurun gelin, birlikte yapalým" diye davet ettik.

KATKI VERMEK ÝSTEYEN HERKES SÜRECE DAHÝL OLDU

Gerek yazýlý raporlarýyla ve gerek bizzat çalýþmak istiyorum talebiyle bize gelen her katký verme talebini gündemimize aldýk. Gelen raporlardan faydalandýk, çalýþmak isteyen arkadaþlarý ilgili komisyonlara dahil ettik. Ýlginçtir bu çaðrýlara hiçbir þekilde cevap verme nezaketini göstermeyenler programlar askýya çýktýktan sonra "Biz niye yokuz" diye kamuoyunu yanýltýcý beyanlarda bulundular.

YA TEMBELLER YA DA KÖTÜ NÝYETLÝ

Bunun iki açýklamasý var. Ya tembelliklerinden hiçbir hazýrlýk yapmadýlar. Tembelliklerini örtbas etmek için böyle davranýyorlar . Ya da iyi niyetli olmadýklarý için, bu deðiþiklikleri ötelemek ve yaptýrmamak için yanýltýcý beyanlarda bulunuyorlar. Þunu kesinlikle altýný çizerek bir kez daha belirtmek istiyorum: iyiniyetli bir biçimde katký vermek isteyen herkes sürecin içerisine dahil oldu. Bizzat ben bazý komisyonlara davetimi yüzyüze yapmak için toplantýlar tertip ettim.

Ayrýca aský sürecinden sonra 70.000'e yakýn görüþ ve öneri Talim ve Terbiye Kurulumuzca tek tek deðerlendirildi. Görüþ ve öneriler dikkate alýnýp ilgili eðitim öðretim daireleri ve komisyonlar tarafýndan deðerlendirildikten sonra da onaylanarak yürürlüðe girdi.

KENDÝ ÖNYARGILARINI BÝZE DAYATMAYA ÇALIÞIYORLAR

Modeli mevcut programlardaki eksiklikleri gidermekten çok ideolojik bir gündemle hazýrlandýðý yönünde eleþtirenler oldu, bu kýsma geleceðim ama önce adýndan baþlayalým izninizle. Diyorlar ki "Türkiye Yüzyýlý" kavramý Cumhurbaþkaný ve AK Parti Genel Baþkaný Erdoðan'ýn ortaya koyduðu vizyonun adý. Bu nedenle "siyasi-ideolojik" ve "tarafsýz deðil", "milli deðil", "herkese eþit deðil". Ne dersiniz bu eleþtirilere?

Fadime Haným, mümkün olan her vesileyle tekrar ediyorum. Ben bu tür eleþtirileri dile getirenlerin neden rahatsýz olduklarýný anlayamýyorum. Kendi ideolojik ön yargýlarýný bize dayatmaya çalýþan bu kitleleri saðduyuya davet ediyorum. Neye karþýlar mesela:

- Çocuklarýmýzýn ve öðretmenlerimizin sýrtýndan aðýr bilgi yükünü almamýza mý?

- Akademik baþarýyý da içine alan beceri odaklý bir eðitime geçiþimize mi?

- Öðretmen inisiyatifinin ve öðrenci katýlýmýnýn artýrýlmasýna mý?

- Çocuklarýmýzýn kendilerini, becerilerini geliþtirmelerine, dünya ile yarýþabilecek bir öðrenme sürecinde olmalarýna mý?

- Merhametli, çevresine saygýlý, erdemli, milli manevi deðerlerimizi özümseyen bireyler olmalarýna mý?

- Her öðrencinin biricik olduðunu göz önüne alan farklýlaþtýrýlmýþ eðitimi temele almamýza mý?

- Tarihimizin; Osmanlý'nýn kuruluþundan Cumhuriyet'e, Kurtuluþ Savaþý'ndan Atatürk'ün hayatýna kadar kronolojik sýra ile bir bütün halinde anlatýlmasýna mý?

- Milli iradenin gasbedilmesine ve demokrasimizin gerilemesine neden olan darbe süreçlerinin anlatýlmasýna mý?

- Mavi vatan, gök vatan gibi kavramlarýn Coðrafya dersi müfredatýna eklenmesine mi?

- Ülkemizin savunma sanayi alanýnda kat ettiði mesafelerin aktarýlmasýna mý?

- Çaðý yakalamayý deðil, çaðýn ilerisinde insanlar yetiþtirme hedefimize mi?

- Bu hedefle uyumlu olacak þekilde çocuklarýmýzý 22. yüzyýl becerileriyle donatma isteðimize mi?

Gerçekten neye itiraz ettiklerini bir türlü anlamýþ deðilim. Biz önümüzdeki yüzyýlý Türkiye Yüzyýlý yapmak için çalýþýyoruz ve bunu göstermek için de modelin adýnda Türkiye Yüzyýlý ifadesini kullanmayý tercih ettik.

MODELÝ ANLATAN EN DOÐRU KELÝME: MAARÝF

"Maarif" kelimesine de takýlanlar var. Neden "eðitim" deðil de "maarif" dediniz?

Ýlk sorunuza cevap verirken modelin özünde çocuklarýmýzýn elde ettikleri bilgileri kullanabilmelerini, onlarý beceriye dönüþtürebilmeleri hedefi var. Bunu en güzel ifade eden kelimelerden bir tanesi de maarif. O yüzden maarif kavramýný kullanmayý tercih ettik.

TÜRKÝYE'NÝN MAARÝF DAVASI

Nurettin Topçu "Türkiye'nin Maarif Davasý" adlý kitabýnda "Dinde ve dilde, sanatta ve devlette büyük millet varlýðýmýzýn sönük bir hayal haline gelerek bize vedâ ettiði bir devrin yetimleriyiz. Onu yok olmaktan kurtaracak olan yine millet maarifidir. Kendimiz için yepyeni bir maarif sistemi kurarak iþe baþlamak zorundayýz" der. Bu arayýþla bir baðý var mý müfredatýn, nasýl bir baðý var?

Var tabi. Ama þunu ifade etmek isterim, merhum Topçu'nun ifade ettiði eksikliðe bu konu hakkýnda fikir sahibi olan herkes dikkat çekiyor zaten. Mesela Gazi Mustafa Kemal Atatürk 1921 yýlýnda toplanan Maarif Kongresinde yaptýðý konuþmada "kemali dikkat ve itina ile iþlenip çizilmiþ bir milli terbiye programý vücuda getirmeye ve mevcut maarif teþkilatýmýzý bugünden müsait bir faaliyetle çalýþtýracak esaslarý ihzar etmeye sarf-ý mesai eylemeliyiz" ifadelerini kullanýyor.

BÝZÝM YAPTIÐIMIZ ATATÜRK'ÜN DEDÝÐÝDÝR

Devamýnda da milli terbiyeden kastýnýn "seciye-i milliye ve tarihiyemizle mütenasip bir kültür" olduðunu ifade ediyor. Ve "dehayý milliyemizin inkiþaf-ý tamý ancak böyle bir kültür ile temin olunabilir" diyor. Bizim yaptýðýmýz da tam olarak bu.

CHP ELEÞTÝRDÝÐÝ HUSUSLARI SOMUTLAÞTIRMIYOR

Türkiye'nin ikinci büyük partisi CHP'den Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeline gelen eleþtiriyi "bilimsel olmayan politik bir metin" þeklinde özetleyebilirim. Muhtemelen TBMM açýlýp bütçe maratonu baþladýðýnda karþýnýza en fazla çýkacak eleþtiri bu olacak. Cevabýnýzý þimdiden alabilir miyiz?

Ben de þunu merak ediyorum. Türkiye'de bilimselliðin ölçütü bir siyasi parti mi? CHP mi? Bu tür ifadeleri kullandýktan sonra programlarýn bilimsellikle çeliþen hususlarýný açýklamalarý gerekmez mi? CHP bir türlü müktesebatýndaki totaliter dili kullanmaktan vaz geçmiyor. Bilimsellik, laiklik, cumhuriyet, demokrasi, özgürlük, hukuk devleti, sivil toplum, temel hak ve hürriyetler gibi aklýnýza gelecek bir çok kavramsallaþtýrmada herkesten kendilerinin çizdiði kalýba girmelerini bekliyorlar. Bence kendilerini bu açýdan yenilemeleri gerek. Bu kavramsallaþmada toplumla, evrensel olanla uzlaþamalarý gerek. Bu konuda þimdiden bir polemiðe girmek istemem, ama benim þahsen durduðum nokta, bu kavramlarýn özgürlükçü ve evrensel normlara uygun bir biçimde tanýmlanmasý. Hazýrladýðýmýz müfredattaki yaklaþýmýmýz da böyle.

DEÐERLER ÇOCUKLARA NASIL KAZANDIRILACAK?

Cevabýnýzý merak ettiðim bir eleþtiri daha var. Benim anladýðým MEB yeni müfredatýn çocuklarýn erdemli insanlar olarak yetiþmesi için deðer eðitimine daha bütünlüklü olarak eðiliyor. 20'den fazla deðer üzerinde durulmuþ. Ve fakat deniyor ki deðerlerin öðrencilere hangi derste ve nasýl kazandýrýlacaðýna dair net bir tarif yok. Tarifi ne bunun, deðerleri nasýl kazandýracaksýnýz çocuklara?

Burada þöyle bir durum var. Program dediðimiz metinlerin amacý zaten bir çerçeve çizmektir. Programlara göre hazýrlayacaðýmýz ders kitaplarý, eðitim materyalleri, öðretmen rehber kitaplarý ve hizmet içi eðitimlerle uygulamada karþýlaþýlabilecek zorluklarý gidereceðimizi zaten açýklamýþtýk. Ki bu çalýþmalarý da yapýp öðretmen arkadaþlarýmýzla paylaþtýk. Kaldý ki, bahsettiðiniz deðerler salt derslerde ve ders kitaplarýnda kazandýrýlabilecek deðiller. Bu deðerlerin çocuklarýmýza kazandýrýlmasý tüm eðitim sürecine yayýlarak gerçekleþebilecek. Bazen teneffüs ortamýnda, bazen bir sosyal sorumluluk projesinde. Hazýrlanan materyallerinde bu konuda yol gösterecek uygulama örneklerine de yer verildi.

DÝJÝTALLEÞMENÝN ZARARLARINA KARÞI HERKES SORUMLULUK ALMALI

Dijitalleþmenin, internetin yaygýnlaþmasý ve baþka pek çok nedenle aile gibi okulun da çocuklar üzerindeki etkisinin eskiye kýyasla çok azaldýðý bir vakýa. Artýk çocuklar gençler okuldan çok sosyal medyanýn ve dijital mecralarýn etkisinde. Bilgi edinmede internet teknolojisi kuþkusuz çok önemli ama oluþturulan algoritmalarla gençlerin kimlik inþasýnda karanlýk eller devreye girebiliyor. Eskiþehir'de yaþanan üzücü hadise buradaki tehlikenin habercisi sayýlabilir. Buna karþý planýnýz ne?

Aslýna bakarsanýz bunu sadece eðitim sistemi içinde çözme imkanýmýz yok. Çocuk eve gittiðinde annesi ve babasýnýn sürekli dijital mecralarda, sosyal medya platformlarýnda, oyun ya da alýþveriþ sitelerinde olduðunu görünce okullarda verilen uyarýcý etkinliklerin çok da bir etkisi kalmýyor. O yüzden mücadele hep beraber vermemiz gereken bir mücadele. Ýlgili bakanlýklar, kamu kurumlarý, ebeveynler ve sivil toplum kuruluþlarý birlikte sorumluluk üstlenmeli.

Biz bu anlamda programlarda tanýmladýðýmýz okur yazarlýk türlerinden birisi olarak dijital okur yazarlýðýna da yer verdik. Farklý derslerde bu konularda gerekli eðitimleri de vereceðiz. Ama dediðim gibi bu sadece eðitim sistemi ile saðlanacak bir durum deðil.

Bu yýl eðitim öðretim hazýrlýk sürecinde yayýmladýðýmýz genelgelerden bir tanesinde de bu konuda alýnmasý gerekli tedbirleri arkadaþlarýmýzla paylaþtýk.

ÖÐRETMENLERÝMÝZ SAHÝP ÇIKARSA PROGRAM BAÞARILI OLUR

Uygulamaya dair sormak istiyorum. Yeni müfredat okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 1, lise 1'den itibaren kademeli þekilde hayata geçecek. Bu da demek oluyor ki dört yýl sonra model tam olarak uygulanmýþ ve neticeleri görülmüþ olacak. Ne bekliyorsunuz, hedef ne, somut bir çýktýsý olacak mý yoksa zamanla gözlemle mi anlayacaðýz?

Ýlk olarak þunu söyleyeyim, programýn baþarýlý olmasýnýn birinci koþulu baþta öðretmenlerimiz olmak üzere eðitim paydaþlarýmýzýn hepsinin sahip çýkmasý. Bunu temin etmek için çaba gösteriyoruz. Ayrýca Bakanlýk bünyesinde uygulamaya iliþkin geri dönüþleri alabileceðimiz bir ortam da oluþturduk. Ýzleme ve Deðerlendirme Daire baþkanlýklarýmýz uygulamalarý sürekli izleyip, raporlayacaklar. Somut çýktýlarý da süreç içerisinde göreceðiz inþallah.

AK PARTÝ'NÝN ÜNÝVERSÝTE VE MESLEKÝ EÐÝTÝM POLÝTÝKASI

Önümüzdeki eðitim öðretim yýlýnda gündeminize aldýðýnýz bir diðer konu mesleki ve teknik eðitim konusu. Sorum þu. AK Parti 21 yýllýk uzun iktidarý boyunca eðitime önem verdi, çok yatýrým yaptý ve bilhassa kýz çocuklarýnýn okullaþma oranýný yüzde 39'dan yüzde 98'ler seviyesine yükseltti. Her ile üniversite götürdü, üniversiteli olmayý idealleþtirdi. Ve fakat gelinen noktada hem "üniversiteli iþsizler" hem de "ara eleman ihtiyacý" bir soruna dönüþtü. Þimdi tekrar meslek liseleri gündemde. Burada bir tenakuz mu var, planlama hatasý mý, sorun ne?

Bence bu bir tenakuz deðil. Ülkelerin yüksek öðrenim almýþ genç nüfusunun olmasý bir dezavantaj deðil tam tersine bir avantajdýr. Bizim mesleki eðitimi odaða almamýzýn ana sebebi yetiþmiþ arkadaþlarýmýzýn teorik bilgileri kadar uygulamayý da, iþbaþý eðitimlerini de almýþ olmalarý. 10 Aðustos tarihli Cumhurbaþkanlýðý Genelgesinin özü de bu zaten. Gençlerimizin teorik eðitimlerinin yanýnda, onlarý destekleyecek ve daha iyi yetiþmelerini saðlayacak þekilde uygulama imkanýnýn da verilmiþ olmasý.

ÖÐRETMEN MÜLAKATLARI VE FETÖ SÜZGECÝ

Son soru: Öðretmen atamalarýnda mülakat yapýldýðý için eleþtiriliyorsunuz. Buradaki liyakat kýstasýný anlýyorum, bu iyi ve doðru bir þey. Ama mülakat sadece bunun için mi? Mesela FETÖ'nün yeniden dirilmeye ve devlete sýzmaya çalýþtýðý bir dönemde FETÖ'ye yönelik de bir süzgeç yok mu?

Mülakatlarla ilgili benim baþýndan beri söylediðim þey, bize emanet edilen gençleri ve çocuklarý en iyi yetiþtirecek kiþileri seçebilmemiz. Bu konuda çok haksýz eleþtiriler yapýldý. Ama sýnav uygulamasýnda aldýðýmýz tedbirlerle torpil, kayýrmacýlýk, referans vb hiçbir dýþsal etkiye müsaade etmedik. Bu vesileyle sýnavlarda görev alan arkadaþlarýmýzýn hepsine içtenlikle teþekkür ederim. Yaptýðýmýz þey çocuklarýmýzý ve gençlerimizi emanet edeceðimiz adaylar içinden her açýdan en uygununu seçmek. Bahsettiðiniz her iki açýdan da dikkatli ve özenli bir süreç yürüttük.

  • Bakan Tekin
  • yeni müfredat
  • Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli
  • Fadime Özkan