Öðretmen Yetiþtirme ve Geliþtirme Genel Müdürlüðü ve UNESCO iþ birliðiyle öðrencileri Anadolu masallarý ve Dede Korkut hikayeleriyle buluþturmak amacýyla hayata geçirilen Anadolu Masallarý Projesi'nin hazýrlýklarý tamamlandý.
Proje, Milli Eðitim Bakaný Selçuk ile öðretmenlerin katýlýmýyla düzenlenen "Ata Mirasý Kültür Atlasý Anadolu Masallarý ve Dede Korkut Hikayeleri Tanýtým Programý" ile kamuoyuyla paylaþýldý.
Bakan Selçuk, burada yaptýðý konuþmada, babaannesinin "Ot kökü üzerinde biter" sözünü anýmsatarak kiþinin þahsiyetinin olgunlaþmasýnýn, kimliðinin ortaya çýkmasýnýn ve kiþiliðinin yapýlanmasýnýn, kendi kökü üzerindeki deðer sistemine dayandýðýnda evrensel olana bir nefes, soluk verilebildiðini ve milli olaný geliþtirilebildiðini, kendi tekamülü içerisinde dönüþtürebildiðini ifade etti.
Tüm dünyayla yarýþma, dayanýþma ve rekabet içerisinde olunacaksa ve çocuklar, dünyadaki akranlarýyla bir þekilde yarýþacaksa teknolojinin çok ötesinde öncelikle içerik üzerinde yeniden düþünülmesi gerektiðini belirten Selçuk, teknolojiye ulaþmanýn kolay olduðunu ancak asýl meseleyi, içeriðe ne konulacaðýnýn oluþturduðunu söyledi.
"Ýþte bu 'Anadolu Masallarý Projesi' Dede Korkut'un masallarý projesi, bizim kopmuþ olan tanelerimizi bir araya getiren, baðlayan ve birlikte ayný düþünce ufkunu selamlayan bir ülkü etrafýnda, ilke etrafýnda birliðimizi sahici bir þekilde, sloganlardan uzak ve bir þekilde içi boþ söylemlerden ari bir þekilde bize sunuyor. Ýþte bu nedenle de masal kelimesinin büyüsünü tekrar tekrar vurgulamamýz lazým ve 220 bin öðretmenin masal öðretmenliði sertifikasý almasý ve bu ilkenin kýlcal damarlarýnda bu sertifika suretiyle çocuklarýmýzýn kulaklarýna, gönüllerine Anadolu'nun, Türk dünyasýnýn binlerce yýllýk nefesini sunmalarý, armaðan etmeleri çok büyük bir eser olarak karþýmýzda duruyor."
Bakan Selçuk, proje için saniyesini, dakikasýný, saatlerini, günlerini ya da aylarýný harcayan, milletin ve dünyanýn zor zamanýnda, büyük fedakarlýk gösteren herkese teþekkür etti.
Bu teþekkürün, gerçek bir mesele etrafýnda buluþtuklarýnda ne kadar gayretkeþ ve sahici projeyle buluþtuklarýnda ne kadar gönüllü olduklarýnýn basit bir iþareti niteliði taþýdýðýný söyleyen Selçuk, sözlerine þöyle devam etti:
"YouTube kanalýnýn kurulmasý, kitaplarýnýn bastýrýlmasý, öðretmen eðitimlerinin yapýlmasý, sertifikasyon sisteminin oluþturulmasý ve her yaþ düzeyinde bunlarýn anlamlandýrýlmasý ve çocuklarýmýza ulaþmak için, bu topraklarda ortak bir dil geliþtirmek için, var olan bir dilin kendi evrimini, dönüþümünü tamamlamak için elimizde güzel bir muhteva söz konusu ve bunu daha da geliþtirmek, daha da ilerletmek ve bütün okullarýmýzdaki, köylerimizdeki, kýrsaldaki, kentlerdeki metropollerdeki öðretmenlerimizin desteðiyle çocuklarýmýzýn rüyalarýna, hayallerine, düþünce ve duygu dünyalarýna bir zenginlik katmayý bir gaye olarak biliyoruz ve bu gayenin de peþinde olduðumuz için burada beraberiz. Ben bu tür çalýþmalarýn sadece ulusal seviyede deðil aslýnda evrensel seviyede de katma deðerler oluþturduðunun farkýndayým."
Slogan seviyesinde bir sorumluluk yüklemek, iyilik davetinde ya da ahlaki telkinde bulunmak yerine bu deðeri "ahlaklý olmak" þeklinde bir duruþla yaþatacaklarýný belirten Selçuk, yoksa sloganla dikte ederek herhangi bir þekilde bunlarýn içselleþmesi ve çocuklarýn ruhuna hitap etmesinin çok mümkün olmadýðýný söyledi.
Tüm ilçelere Masal Evleri kurarak aslýnda "Bir masal ile nasýl gerçek inþa edilir" projesine de yol açmak istediklerini belirten Selçuk, "Gerçek, masalla inþa edilir; gerçek, hayalle inþa edilir. O yüzden de bu çabalar, emin olun sadece bu günü aydýnlatmýyor. Bu çabalar, emin olun müthiþ bir geleceði aydýnlatýyor ve bu topraklarda hiç kimsenin kendisini köksüz, çaresiz, ufuksuz hissetmemesi için bize yol iþaretleri sunuyor. Ben emeði geçen tüm arkadaþlarýma sonsuz teþekkür ediyorum. " deðerlendirmesinde bulundu.
Programa, Öðretmen Yetiþtirme ve Geliþtirme Genel Müdürü Prof. Dr. Adnan Boyacý, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Baþkaný Prof. Dr. Öcal Oðuz da katýldý.
Öðretmen Yetiþtirme ve Geliþtirme Genel Müdürlüðü ile UNESCO iþ birliðiyle hazýrlanan proje kapsamýnda bugüne kadar "Masal Anlatýcýlýðý" mesleki geliþim programýna katýlan 89 bin 168 öðretmen sertifika aldý.
Bakanlýk, okul öncesi ve sýnýf öðretmenleri ile öðrencilere yönelik, 15 masal kitabý, kýlavuz kitap, oyun kartlarý, masallarýn seslendirildiði ve þarkýlarýnýn yer aldýðý 2 CD ve parmak kuklalarýndan oluþan Anadolu Masallarý Eðitim Setleri hazýrladý.
"Okul Öncesi Anadolu Masallarý Eðitim Seti" 11 bin, "Anadolu Masallarý Ýlkokul 1-2 Eðitim Seti" 10 bin 500, 13 hikaye kitabý, 1 masal mini sözlüðünün yer aldýðý ortaokul öðretmenleri ve öðrencileri için hazýrlanan "Dede Korkut Hikayeleri Eðitim Seti ise 10 bin 500 adet basýlarak daðýtýldý.
Eþ zamanlý olarak tüm illerde Anadolu Masallarý il koordinatörlükleri oluþturuldu. Koordinatörlükler, çevrim içi masal okuma etkinlikleri düzenledi.
Proje için kurulan Anadolu Masallarý YouTube kanalýnda yayýnlanan 270 masala ünlü isimler, sanatçýlar, öðretmenler ve çocuklar ses verdi. Youtube kanalýndaki masallar yüz binlerce kiþi tarafýndan izlendi. Ayrýca her yaþtan katýlýmcýya özel masal anlatýmlarý, masal ve tekerleme þenlikleri de düzenleniyor.
Öte yandan her ilde "Anadolu Masal Evleri"nin kurulmasý yönünde çalýþmalar baþlatýldý. Ýlk Anadolu Masal Evi Ekim 2020'de Eskiþehir'de faaliyete geçti. Mersin ve Ankara'daki Anadolu Masal Evleri de kýsa süre içinde çocuklarý aðýrlamaya hazýr olacak. Erzincan, Artvin, Edirne, Afyon, Ýstanbul, Çorum, Bayburt'un da aralarýnda bulunduðu 23 ilde de masal evi kurulmasýna yönelik çalýþmalar sürdürülüyor.