Bakanlýktan yapýlan açýklamaya göre, Mesleki ve Teknik Eðitimden Sorumlu MEB Bakan Yardýmcýsý Mahmut Özer'in baþkanlýðýnda gerçekleþtirilen toplantýda, Suriyelilerin mesleki eðitim yoluyla entegrasyonu çerçevesinde Bakanlýk tarafýndan yürütülen projeler deðerlendirildi.
Mesleki ve Teknik Eðitim Yoluyla Sosyal ve Ekonomik Uyum amaçlý SEUP ve IMEP projeleri kapsamýnda yapýlan iyileþtirmelerin görüþüldüðü toplantýda, Suriyelilerin özellikle iþ gücü piyasasýna geçiþi kolaylaþtýran ve uyumu güçlendiren mesleki eðitim merkezlerine eriþimlerini artýrmaya yönelik atýlacak adýmlar tartýþýldý.
Bakan Yardýmcýsý Özer, Türkiye'nin en fazla Suriyeliye ev sahipliði yaptýðýný belirterek, okul çaðýndaki Suriyeli çocuklarýn eðitime eriþimlerinde çok önemli mesafeler alýndýðýný ve tüm kademelerde okullaþma oranlarýný artýrmak için Bakanlýðýn çok sayýda projeyi baþarýlý bir þekilde uyguladýðýný kaydetti.
"Eðitim sistemimizden çoðu Avrupa ülkesinin öðrenci sayýsýndan fazla Suriyeli öðrenci eðitim almaktadýr. Verdiðimiz bu hizmetin çeþitliliði ve kalitesini artýrmak için yeni projeler yürütüyoruz." ifadesini kullanan Özer, bu kapsamda son üç yýlda mesleki ve teknik eðitim yoluyla sosyal ve ekonomik uyuma büyük aðýrlýk verdiklerini ve çok sayýda uluslararasý projeyi de yürüttüklerini söyledi.
Özer, geçici koruma altýndaki Suriyelilerin özellikle iþ gücü piyasasýna entegrasyonlarýnýn saðlanmasý noktasýnda mesleki eðitim merkezlerinin sunduðu fýrsatlara dikkati çekerek, þunlarý kaydetti:
"Bilindiði gibi geleneksel çýraklýk, kalfalýk ve ustalýk eðitiminin verildiði mesleki eðitim merkezlerinde öðrenciler haftada bir gün okulda eðitim alýrken, diðer günler iþletmelerde beceri eðitimi almaktalar. Mesleki eðitim merkezi öðrencileri, 4 yýllýk eðitim boyunca asgari ücretin üçte biri kadar ücretle de desteklenmektedir. Ayrýca mesleki eðitim merkezlerinden yararlanmak için sadece ortaokul mezunu olmak yeterli olup yaþ sýnýrý bulunmamaktadýr. Dolayýsýyla mesleki eðitim merkezleri, eðitim çað nüfusu dýþýndaki Suriyelilerin iþ gücü piyasalarýna geçebilmeleri için de çok önemli fýrsatlar sunuyor.
Þu anda bu merkezlerimizde eðitim alan yaklaþýk 150 bin öðrencinin sadece 3 binini, yani yaklaþýk yüzde 2'sini Suriyeliler oluþturuyor. 2021'de hedefimiz bu oraný yüzde 10'a çýkartabilmektir. Toplantýya katýlan il milli eðitim müdürlerimiz, ilk toplantý sonrasý bu hedefe ulaþmada illerinde yapýlan çalýþmalarý deðerlendirdiler. Toplantýda ele aldýðýmýz adýmlar bu hedefe kýsa sürede ulaþacaðýmýzý gösteriyor. Çalýþma arkadaþlarýma ve il milli eðitim müdürlerimize sürece katkýlarýndan dolayý teþekkür ediyorum."
Toplantýya, Mesleki ve Teknik Eðitim Genel Müdürü Kemal Varýn Numanoðlu ve daire baþkanlarý ile Suriyeli nüfusun yoðun olduðu Hatay, Gaziantep, Ýstanbul, Þanlýurfa, Kahramanmaraþ, Osmaniye, Mersin, Bursa, Adana, Ankara, Kocaeli, Kayseri, Mardin, Konya, Ýzmir ve Kilis'in il milli eðitim müdürleri katýldý.