Tekin, Özel Özel Eðitim Dernekleri Konfederasyonu tarafýndan Antalya'nýn Kundu Oteller Bölgesi'nde düzenlenen "7. Özel Eðitimde Rehabilitasyon Merkezlerinin Rolü ve Eðitim Niteliklerinin Artýrýlmasý Türkiye Buluþmalarý" toplantýsýnda, özel bireylere yönelik çalýþma yapanlara ve katký sunanlara teþekkür etti.
Bakanlýk görevine geldiðinde, hem öðretmenlerle hem de özel kurum sahipleriyle beraber süreci yürüteceklerinin sözünü verdiðini hatýrlatan Tekin, mevzuya sadece özel eðitim açýsýndan deðil, özel öðretim açýsýndan da baktýklarýný söyledi.
Tekin, Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan ile eþi Emine Erdoðan'ýn, özel bireylere yönelik çok hassas davrandýðýný ve her zaman problemleri takip edip, çözümü için çaba sarf ettiðini vurguladý.
AK Parti iktidarlarý döneminde uluslararasý raporlarda da övgüyle bahsedilecek düzeyde güzel þeyler yaptýklarýný ve yapmaya devam edeceklerini aktaran Tekin, þunlarý kaydetti:
"An itibarýyla bu konfederasyon kapsamýnda 3 bin 284 özel kurumumuz var. Bunlarýn her birisi saygýn bir iþlevi yerine getiriyor. 700 bine yakýn öðrencimiz var, buralarda eðitim öðretim süreçlerini devam ettiren. 60 bine yakýn personelimiz var. Toplam kamusal genel bütçedeki karþýlýðý yýllýk 30 milyar lira civarýnda. Bir de destek ödemesi söz konusu. Burasý hem ulvi bir alan hem de Milli Eðitim Bakanlýðýnýn kendi üzerindeki sorumluluðu paylaþabileceði, kendileriyle çok saygýn iliþki kurmasý gereken alan."
Sorunlarýn çözümü için el birliðiyle yürüyeceklerini ifade eden Tekin, mayýs itibarýyla müfredat revizyonu yaparak, "Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli"ni hayata geçirdiklerini ve bu müfredatýn 18 milyon öðrencinin tamamýný özel kabul ettiðini belirtti.
Güzel iþler yapanlarýn içinde bir, iki çürük elma olduðunda tüm kurumlarýn zan altýnda kaldýðýný, bunun güzel iþ yapanlarý da etkilediðini aktaran Tekin, bu alanda tedbir alarak, kota uygulamasýný baþlattýklarýný anýmsattý.
Bu çalýþmayla iþini düzgün yapan insanlarýn emeklerinin üzerine çamur atýlmasýnýn önüne geçmeye çalýþtýklarýný bildiren Tekin, "Yine ayný amaçla yola çýktýðýmýz diðer konu biyometrikle ilgili. Biyometrik (Öðrencilerin rehabilitasyon merkezlerine devam takip sistemi) yýllardýr konuþulan bir konu. Süreci baþlattýk, en kýsa sürede faaliyete geçeceðini tahmin ediyorum. Faaliyete geçtiðinde hiç kimse sizin emeðinizin üzerine kirli bir çabayý oturtmamýþ olacak. Bu da çok önemli." diye konuþtu.
Biyometrik kimlik doðrulama mekanizmasýný çok önemsediðini anlatan Tekin, soruþturmalar neticesinde verilen cezalar ve beklenen afla ilgili, sicil aftan eski binalardaki müstakil ve bahçeli bina koþuluna kadar farklý alanlarda çalýþma yürüttüklerini aktardý.
Bireyin ihtiyacýna göre daha erken yaþlarda özel eðitim sürecinin baþlayabileceðine iþaret eden Tekin, "Çözülmesi gereken diðer konuda da arkadaþlarýmýzla çalýþýyoruz. Kendisi ücretini ödeyerek özel eðitim almak isteyen Türk vatandaþlarý ve yabancýlarla ilgili problem. Onu da genel müdürlüðümüz çalýþýyor. Onlarýn destek eðitimi almalarýna yönelik düzenlemeyi yakýn zamanda inþallah hayata geçiririz." ifadesini kullandý.
Çocuklar için ödenecek eðitim ücretlerini yýllýk sabit artýþa baðlamak istediklerini kaydeden Tekin, her yýl bununla ilgili sorun yaþandýðýný, herkesin farklý beklenti içine girdiðini dile getirdi.
Vali Hulusi Þahin de sosyal devlet olmanýn ne demek olduðunun özel bireyler üzerinden vatandaþla tanýþtýrýldýðýný, bu alanda gelinen noktanýn önemli olduðunu söyledi.
Özel Özel Eðitim Konfederasyonu Baþkaný Yunus Kýlýç ise vizyonlarýný geliþtirip, üniversitelere rapor yazdýrýp, eðitimde rekabetin kaliteyle olmasý gerektiðini gösterdiklerini vurguladý.
Sunuculuðunu Mustafa Güler ile down sendromlu Ekin Kaledibi'nin yaptýðý programda, literatürde "mutlak kulak" olarak adlandýrýlan ve nadir rastlanan, "müzik dehasý" özelliðine sahip Akdeniz Üniversitesi Devlet Konservatuvarý mezunu otizmli Taylan Hartavi, piyano resitali sundu. Programda, görme engelli gençler de keman ve piyano dinletisi gerçekleþtirdi.
Toplantý, 12 Kasým'da sona erecek.