MEB, önceki yýlýn eðitim öðretim döneminde belirlediði il ve okullarda pilot uygulama olarak uygulanan "Çoklu Yabancý Dil Eðitim Modeli"ni 26 ildeki 32 okulda, ortaokul 5. sýnýf seviyesindeki 2 bin 999 öðrencinin katýlýmýyla gerçekleþtirdi.
Bu öðrenciler Türkçenin yaný sýra ders saatleri artýrýlmýþ iki yabancý dil eðitimini de aðýrlýklý olarak aldý.
AA muhabirinin bakanlýk yetkililerinden aldýðý bilgiye göre, geçen yýl pilot belirlenen 32 okulun 5. sýnýflarýnda baþlatýlan uygulama, bu yýl 6. sýnýflarýnda da devam ettirilecek. Uygulama, ayrýca yeni belirlenen 5. sýnýflarda da uygulanacak.
Bu kapsamda bu yýl eðitim öðretim döneminde 81 ildeki 300 okulda "Çoklu Yabancý Dil Eðitim Modeli" uygulanacak. Öðrenciler haftalýk 40 ders saatinde 14 saat Ýngilizcenin yaný sýra 2 saat de Almanca dersi alacak.
- ÖÐRETÝM MATERYALLERÝ ÜCRETSÝZ OLACAK
Model kapsamýna dahil olan öðrenciler, öðretmenler, idareciler ve veliler ile yapýlan görüþme ve anket sonuçlarýnýn ardýndan gelen talepler modelin 300 okula çýkarýlmasýnda etkili olan faktörler arasýnda yer aldý.
Öðrencilerin hedef dile maruz kalma sürelerini etkili ve verimli hale getirerek yeni bir dil öðrenmeye karþý olumlu tutum geliþtirmelerini saðlamanýn ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programý (CEFR) doðrultusunda 4 temel dil becerisini kalýcý hale getirerek dili etkili bir þekilde kullanmalarýnýn amaçlandýðý model, öðretim sürecinin "iletiþimsel dil öðretimi" odaðýnda çok dilli öðretim yaklaþýmlarýný benimseyerek öðrencilerin sadece dil becerisi kazanmasýnýn yaný sýra kültürel farkýndalýk ve etkili iletiþim becerileri geliþtirmelerini saðlayan bütünsel bir metodoloji doðrultusunda planlandý.
Bakanlýkça, ayrýca modele özgü eðitim-öðretim süreci planlandý. Bu doðrultuda kullanýlacak özel olarak oluþturulan eðitim öðretim materyalleri öðretmenlere ve öðrencilere ücretsiz temin edilecek.