YETEV ve Boðaziçi Üniversitesi arasýnda ''Montessori Eðitmen Eðitimi Uygulamalarý ve Eðitim Ýþ Birliði Protokolü'' imzalandý
ABONE OL

Yeni Türkiye Eðitim Vakfý (YETEV) ile Boðaziçi Üniversitesi arasýnda, "Montessori Eðitmen Eðitimi Uygulamalarý ve Eðitim Ýþ Birliði Protokolü" imzalandý. Boðaziçi Üniversitesi Rektörlük Toplantý Salonu'nda yapýlan protokolün imza törenine; YETEV Mütevelli Heyeti Baþkaný Necmeddin Bilal Erdoðan, Boðaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Ýnci, YETEV Okullarý Genel Müdürü Hayati Oktay, Boðaziçi Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dekaný Prof. Dr. Ýrfan Erdoðan katýldý.

Ýmza töreninde konuþma yapan YETEV Mütevelli Heyeti Baþkaný Bilal Erdoðan, 2011'de Palet Okullarýyla Montessori metodunu anaokulu düzeyinde uygulamaya baþladýklarý söyledi. Bu sistemi ilkokulda da Türkiye'de uygulayan ilk okul olarak devam ettiklerini belirten Erdoðan, "Bundan yaklaþýk 5, 6 yýllýk bir süreçte de kendi ilkokul palet Montessori eðitim programýna hazýrladýk, Talim Terbiye Kurulumuzda da onaylattýk, þu anda da onu uyguluyoruz." dedi.

"MONTESSORÝ, TOPLUMLARIN KÜLTÜREL VE KÝMLÝK ÖZELLÝKLERÝNE DE ÇOK SAYGILI BÝR METOT"

Erdoðan, Montessori metodunu yurt dýþý menþeili bir pedagojik yaklaþým olmasý hasebiyle deðil; insan fýtratýný, insan doðasýný en doðru deðerlendiren, özellikle çocuðun nörolojik geliþiminin en aktif olduðu, en yoðun olduðu erken dönemlerde tahrip etmeden yetiþtirmeye dayanan bir pedagojik yaklaþýmý olduðu için benimseyip, uyguladýklarýný vurguladý. Erdoðan, "Biz Montessori metodunun ayný zamanda eðitimin uygulandýðý toplumlarýn kültürel ve kimlik özelliklerine de çok saygýlý bir metot olduðunu deðerlendiriyoruz, görüyoruz. Aslýnda bir fýtrat pedagojisi olarak deðerlendirip yorumlanan bir yaklaþým" ifadelerini kullandý.

ERDOÐAN: "ÖÐRETMEN ADAYLARININ MONTESSORÝ ÖÐRETÝCÝ SERTÝFÝKASI ALMASINA VESÝLE OLMUÞ OLACAÐIZ"

2011'den beri dünya çapýnda uluslararasý iþ birlikleriyle Türkiye'de pedagojik yaklaþýmý en baþarýyla uygulayan okullarýn vakýflarýnýn bünyesinde bulunduðunun altýný çizen Erdoðan, þöyle devam etti:

"Türkiye'de uluslararasý anaokulu öðretici sertifikasýný da veren bir kurum hüviyetimiz var. Bunu Boðaziçi Üniversitemizle beraber sürekli eðitim merkezi bünyesinde paylaþmýþ olacaðýz. Dýþarýdan bu eðitimlere katýlmak isteyen öðretmen adaylarýnýn montessori öðretici sertifikasý almasýna vesile olmuþ olacaðýz. Biz YETEV bünyesindeki okullarýmýza montessori metodunun dýþýnda da yenilikçi uygulamalara imza atýyoruz. Özellikle bunlarýn içerisinde çocuklar için felsefenin ilkokulda çok önemli bir uygulama sahasý olduðunu görüyoruz. Çocuklarýn analitik geliþimleri, analitik kabiliyetleri için çok faydalý erken dönem uygulama olarak çocuklar için felsefeyle ilgili ve montessori ile olduðu gibi sempozyumlar düzenlemeye devam ediyoruz. Bir yandan baþarýlý öðretmen adaylarýnýn montessori metoduyla tanýþmasýný, kurumlarýmýzla tanýþmasýný arzu ediyoruz. Diðer taraftan da eðitim fakültesindeki hocalarýmýzýn bizim okullarýmýzda ve benzer okullardaki özgün uygulamalarý yayýna çevirmesini, gözlemlemesini akademik olarak deðerlendirmesini arzu ediyoruz. Bu iþ birliði neticesinde bunlarý da baþaracaðýmýza inanýyorum."

ERDOÐAN: "EÐÝTÝMÝN KENDÝSÝNÝN BÜTÜN HAYATTA OLMASI LAZIM"

Erdoðan, eðitimle ilgili kamuoyunda yapýlan tartýþmalarýn, konuþmalarýn eðitimin kendisini çok fazla ilgilendirmeyen meseleler olduðunu gördüklerini ifade etti.

Eðitimin kendisinin öðretmenle, sýnýfta, okulda olduðunu dile getiren Erdoðan, "Aslýnda sadece okulda da deðil, eðitimin kendisini bütün hayatta olmasý lazým. Bu iþin merkezinde öðretmenimiz var. Dolayýsýyla öðretmenlerimizin yetkinliklerini, motivasyonlarýný arttýracak her türlü çalýþmanýn bütün kamuoyunun, bütün toplumun yoðun gündeminde olmasý gerektiðine derinde inanan birisiyim." dedi.

PROF. DR. MEHMET NACÝ ÝNCÝ: "BU ANLAÞMAYLA BOÐAZÝÇÝ ÜNÝVERSÝTEMÝZÝN AKADEMÝK BÝRÝKÝMÝ VE YETEV'ÝN SAHA TECRÜBESÝ BÝRLEÞECEK"

Boðaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Naci Ýnci ise Montessori Eðitmen Eðitimi Uygulamalarý ve Eðitim Ýþ Birliði Protokolü hayýrlý olmasýný dileyerek, "Bu anlaþmayla bizim Boðaziçi Üniversitemizin akademik birikimi ve YETEV'in saha tecrübesi birleþecek. Bunun çok faydalý, çok hayýrlý olacaðýna gönülden inanýyoruz." diye konuþtu.

YETEV OKULLARI GENEL MÜDÜRÜ HAYATÝ OKTAY: "BU ÝÞ BÝRLÝÐÝNÝN ÖÐRETMEN EÐÝTÝMÝNE DAHA GÜZEL KAPILAR AÇACAÐINA ÝNANIYORUM"

Ýmza töreninde konuþma yapan YETEV Okullarý Genel Müdürü Hayati Oktay þöyle konuþtu: "Milli Eðitim Bakanlýðýmýz bugünlerde hepimizin tanýk olduðu "Öðretmen Akademisi"ni kurarak aslýnda öðretmen eðitiminin ne kadar önemli olduðunu hepimize bir kez daha göstermiþ oldu. Bunun için bizler de 2011 yýlýndan beri uluslararasý montessori eðitim sistemini, eðitim müfredatýmýzýn bir parçasý haline getirdik. Bu doðrultuda da özellikle öðretmen eðitimi konusunda uluslararasý MACTE akreditasyonuyla da bunu perçinlemiþ olduk. Bugün ülkemizin en köklü üniversitelerinden olan Boðaziçi Üniversitesi'nde bu iþ birliðini güçlendirerek öðretmen eðitimine daha güzel kapýlar açacaðýmýza inanýyorum. Eminim ki bu imza töreninden sonra Boðaziçi Üniversitesi'ndeki eðitim fakültesi öðrencileri hem okullarda doðrudan staj yapmayý bir teorik bilgiden ziyade; uygulayarak, yaparak, yaþayarak öðrenme konusunda bir fýrsat elde edecekler hem de bizim okullarýmýzda istihdama dahil olma fýrsatý elde edecekler. Bununla birlikte kendi öðretmenlerimiz de Boðaziçi Üniversitesi'nin güçlü eðitim felsefesinden yararlanarak, kariyerlerine de önemli bir katký sunacaklar diye düþünüyorum."

BOÐAZÝÇÝ ÜNÝVERSÝTESÝ EÐÝTÝM FAKÜLTESÝ DEKANI PROF. DR. ÝRFAN ERDOÐAN: "YENÝ TÜRKÝYE EÐÝTÝM VAKFI, TÜRKÝYE'DEKÝ EÐÝTÝMLE ÝLGÝLÝ ÖZGÜN ÝÞLERE ÝMZA ATIYOR"

Yeni Türkiye Eðitim Vakfý Okullarý ile yapýlan iþ birliðinden dolayý memnun olduklarýný ifade eden Boðaziçi Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dekaný Prof. Dr. Ýrfan Erdoðan, "Sayýn Bilal Erdoðan'ýn liderliðinde, Türkiye'deki eðitim çalýþmalarýna yapýlan deðerli katkýlarý yakýndan izliyoruz. Kendilerine eðitim çalýþmalarý için, binlerce cana dokunan öðretmenleri için, okullarý için þükran duyuyoruz. Ýþ birliðimiz BÜYEM'in temelinde çeþitli sertifika programlarýyla baþlayacak ve devam edecek. Akabinde çocuklar için felsefe adýyla bir çalýþtay düzenlemek üzere planlar yapmaktayýz. Yeni Türkiye Eðitim Vakfý, Türkiye'deki eðitimle ilgili gerçekten özgün iþlere imza atmakta. Bilhassa müzik okulu Türk eðitim sistemi için iftihar edilecek bir kurumdur. Türkiye'deki eðitim sistemi için örnek alýnacak çalýþmalar yapan YETEV ile çalýþmalar yapmaktan mutluluk duyacaðýz. Biz bir þeyleri aktarmaya çalýþýrken kendimiz de tabii ki üniversite olarak bu tecrübeden istifade edeceðiz" diye konuþtu.

Konuþmalarýn ardýndan "Montessori Eðitmen Eðitimi Uygulamalarý ve Eðitim Ýþ Birliði Protokolü" imzalandý.