Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu, bugün tamamýný hizmete aldýklarý Aydýn-Denizli Otoyolu'nun ardýndan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarýnýn tamamlanmasýyla Ýzmir'den Antalya'ya kadar daha hýzlý, güvenli ve konforlu bir otoyol ulaþýmý saðlayacaklarýný söyledi.
Bakan Uraloðlu, Aydýn-Denizli Otoyolu'nun tamamýnýn trafiðe açýlýþý dolayýsýyla Aydýn giþelerinde yaptýðý açýklamada, 163 kilometrelik Aydýn-Denizli Otoyolu'nun Aydýn Çevre Yolu'ndan baþlayýp Kuyucak Kavþaðý'nda son bulan 70 kilometrelik son bölümünü trafiðe açmanýn mutluluðunu yaþadýklarýný ifade etti.
Geçen yýl Kuyucak Kavþaðý ile Kocabaþ Kavþaðý arasýnda kalan 80 kilometre ile 13 kilometrelik baðlantý yolunu hizmete sunduklarýný hatýrlatan Uraloðlu, "Otoyolumuzun tamamýný 6 þeritli 140 kilometre ana yol ve 4 þeritli 23 kilometre baðlantý yolu olmak üzere 163 kilometre uzunluðunda inþa ettik. Ýnþallah önümüzdeki günlerde Sayýn Cumhurbaþkaný'mýzýn da teþrifleri ile yolumuzun resmi açýlýþ törenini de gerçekleþtireceðiz." dedi.
Uraloðlu, Aydýn ve Denizli'nin Ege, Akdeniz ve Ýç Anadolu arasýnda önemli bir köprü vazifesi gördüðünü belirterek, þöyle konuþtu:
"Otoyolumuz sayesinde Aydýn ve Denizli arasýnda D-320 devlet yolu üzerinden 11 ilçe ve 46 adet sinyalize kavþak geçerek, trafik þartlarýna göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuk süresini 55 dakikaya indiriyoruz. Artýk Ege Bölgesi'nin en önemli ihracat merkezi konumundaki Ýzmir Limaný'na Denizli üzerinden sanayi ve tarým ürünlerini çok daha kýsa sürede ulaþtýrmýþ olacaðýz. Özellikle yaz aylarýnda turizme baðlý olarak artan yolculuk taleplerinin olduðu Pamukkale, Efes, Didim, Kuþadasý gibi önemli turizm merkezlerimize de ulaþýmý daha konforlu hale getirmiþ olacaðýz."
Menderes Nehri'nin bu topraklara hayat vermesi gibi otoyolun da bölge ekonomisine can suyu olacaðýný ifade eden Uraloðlu, "Otoyolumuzla zamandan 4,5 milyar lira, akaryakýttan ise 800 milyon lira olmak üzere yýllýk 5,3 milyar lira tasarruf elde etmiþ olacaðýz. Çevreye zarar veren araçlarýn karbon emisyonunu da 61 bin ton azaltarak doðanýn korunmasýna da ayrýca katký vermiþ olacaðýz." diye konuþtu.
Bakan Uraloðlu, Aydýn-Denizli Otoyolu'ndaki kamu-özel iþ birliðinin bir yapým modeli olduðu kadar ayný zamanda bir finansman modeli olduðunu belirterek, yüksek maddi kaynak ihtiyacý duyulan projelerde, kamu kaynaðý kullanýlmadan özel sektör imkanlarý ve finansmanýyla yatýrýmlarýn çok daha kýsa sürede gerçekleþmesini saðladýklarýný anlattý.
Temeli 2020'de atýlan Aydýn-Denizli Otoyolu'nun 4 yýl içinde trafiðe açýldýðýna dikkati çeken Uraloðlu, "Eðer bu model ile yapýmýný gerçekleþtirmemiþ olsaydýk çok daha uzun bir yapým süresinde bunu hayata geçirmiþ olacaktýk. 7 ile 20 yýl arasýnda tamamlanan projeleri kamu özel iþbirliði modeli ile 5 yýldan daha kýsa sürelerde tamamlýyoruz." dedi.
Uraloðlu, Aydýn-Denizli Otoyolu'nun ardýndan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarýný da hayata geçireceklerini belirterek, "Tamamlandýklarýnda, Ýzmir ile Antalya arasýndaki 580 kilometrelik devlet yolu uzunluðunu sadece 440 kilometrelik otoyola çevirmiþ olacaðýz. Ýzmir'den Antalya'ya kadar daha hýzlý, güvenli ve konforlu, kesintisiz bir otoyol ulaþýmý saðlamýþ olacaðýz. Böylece Ýzmir'den Antalya'ya ulaþým süresini 6-7 saatten 3-3,5 saate düþürecek ve iki büyük turizm merkezi birbirine daha da yaklaþtýrmýþ olacaðýz." ifadelerini kullandý.
Otoyol inþaatýnda emeði geçenlere teþekkür eden Uraloðlu, þöyle konuþtu:
"Bu proje benim için bir evladýn büyütülüp düðününün yapýlmasý gibidir. Niye? Bölge müdürlüðüm zamanýndan baþlayarak projesinden arazi tespitlerine, sondajlarýna kadar, sonra da genel müdürlüðüm döneminde bu iþin ihalesinden ve yapýmýna kadar çok gayret ettik. Þimdi de Rabbim bu görevde, bu projeyi açmayý bizlere nasip etti."
Bakan Uraloðlu konuþmasýnýn ardýndan oyuncu Alp Kýrþan'la bindiði TOGG'u açýlan yolda kullandý.