Türkiye'nin toplam yol aðýnýn gelecek yýl 30 bin 18 kilometresi bölünmüþ yol, 15 bin 979 kilometresi tek yol ve 3 bin 796 kilometresi otoyol olmak üzere 49 bin 793 kilometreye ulaþtýrýlmasý planlanýyor.
AA muhabirinin, 2025 Yýlý Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'nden yaptýðý derlemeye göre, yol yapým çalýþmalarýnda temel hassasiyetlerde biri ana limanlarýn kara yolu ve demir yolu baðlantýlarýnýn kurulmasý olarak belirlendi. Sýnýr kapýlarýna baðlantý yapan koridorlarda kara yolu yatýrýmlarýnýn tamamlanmasý ve kara yolu aðýnda aðýr taþýt trafiðinin yoðun olduðu kesimlerde bölünmüþ yol yapýmlarýnýn sürdürülmesi de öncelikler arasýnda bulunuyor.
Tüm yapým çalýþmalarýnda, yýllýk ortalama günlük aðýr taþýt trafiðine göre týr güzergahlarý, doðu-batý koridorlarý, kuzey-güney akslarý, limanlar ve sýnýrlarý, uluslararasý koridor olmalarý dikkate alýnarak önceliklendirme yapýlýyor.
Güvenlik nedeniyle öncelikli yollar kapsamýnda bulunan sýnýr yollarý, baðlantý yollarý, aða alýnan standart dýþý yollar ile ana arterleri birbirine baðlayan ve trafik güvenliðini artýrmaya yönelik tek platformlu yollarýn yapýmýna da önem veriliyor.
Devlet ve il yollarýnýn projelendirilmesinde, trafik güvenliðini saðlama ve yol standartlarýný artýrma hedefleniyor.
Karayollarý Genel Müdürlüðü bu yýl sonunda bölünmüþ yol uzunluðunu 29 bin 712 kilometreye ve tek platformlu yol uzunluðunu 15 bin 685 kilometreye çýkarmayý hedefliyor.
Kurum ayrýca, yeni bitümlü sýcak karýþým (BSK) kaplamayla 251 kilometre onarým ve yenileme, 800 kilometre devlet ve il yollarýnda BSK kaplama gerçekleþtirecek.
Bölünmüþ yol uzunluðunun gelecek yýl 30 bin 18 kilometreye, 2026'da 30 bin 494 kilometreye, 2027'de 31 bin 148 kilometreye ulaþtýrýlmasý planlanýyor.
Tek yol uzunluðunun da gelecek yýl 15 bin 979 kilometreye, 2026'da 16 bin 289 kilometreye, 2027'de 16 bin 604 kilometreye çýkarýlmasý hedefleniyor.
Otoyol uzunluðunun ise 2025'te 3 bin 796 kilometreye, 2026'da 3 bin 953 kilometreye, 2027'de ise 4 bin 262 kilometreye çýkarýlmasý öngörülüyor.