Haberde, TOGG tarafýndan üretilecek otomobilin satýþ fiyatýnýn rekabetçi olmasý halinde bunun Alman otomobil pazarý için de cazip olacaðý kaydedildi.
Handelsblatt, Türkiye'nin Otomobili'ni üretmek için faaliyetlerini sürdüren TOGG Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaþ'la röportaj yaparak, sayfalarýnda, "Türk Tesla'sý: Bosch'un eski yöneticisi Türkiye'yi elektrik otomobil çaðýna nasýl taþýmak istiyor?" baþlýðýyla Türkiye'nin Otomobili'ne dair bir habere yer verdi.
Handelsblatt, Karakaþ'ýn röportaj verdiði ilk yabancý yayýn oldu.
Haberde, Türkiye'nin Otomobili'ni üretmek için faaliyetlerini sürdüren TOGG'un, doðuþtan yüzde 100 elektrikli SUV modelini 2022'nin sonunda Boðaz'daki üretim bandýndan indirmesinin beklendiði hatýrlatýlarak, "Gürcan Karakaþ, projeyi yönetiyor ve kendini diðer yerleþik üreticilerden farklý görüyor." denildi.
"Sadece Ýstanbul'un eteklerinde bir ofis kompleksi var. Türkiye'nin elektrikli otomobil üretiminin de birinci lige çýkmak istediði bu projede 220 mühendis bu ofiste çalýþýyor. Proje için ülkedeki 6 þirket, güçlerini birleþtirerek 3 milyar avronun üzerinde kaynak saðladý. Gürcan Karakaþ'ý projenin baþýna patron olarak atadýlar. 27 yýldýr Bosch'ta kariyer yapan yönetici, gerçeklerin farkýnda olarak 'Kimse Türkiye'den elektrikli otomobil beklemiyor' diyor. Fakat Karakaþ, beklentilerinin üstünde de kalmaya kararlý. Handelsblatt ile yaptýðý röportajda 'Baþýndan beri küresel boyutta rekabetçi olmak istiyoruz' dedi."
Elektrikli araçlarýn Türkiye'de de giderek daha yaygýn hale geldiðine iþaret edilen haberde, bu yýlýn ocak-eylül döneminde satýþlarýn yüzde 104 arttýðý bildirildi.
Haberde, Duisburg-Essen Üniversitesi'nde Öðretim Üyesi olan, ünlü otomobil uzmaný Ferdinand Dudenhöffer'ýn Türkiye'nin yerli otomobili için ortaya koyduðu sermayeyi övdüðü belirtilerek, "Ýyi bir baþlangýç için 3,3 milyar avro yeterli." þeklindeki deðerlendirmesine yer verildi.
Elektrikli otomobil pazarýnda birçok start-up þirketin fark edilmek için mücadele ettiði aktarýlan haberde, TOGG CEO'su Karakaþ için de, "Ýstanbul'daki toplantýda iyimserlik yayýyor. 54 yaþýndaki oyuncu, göðsünde TOGG yazýsý olan beyaz bir polo tiþört ile karþýlýyor. Ofisi bir CEO'nun ofisine benzemiyor. Masa o kadar yüksek ki ayakta çalýþýyor, buzlu cam duvarlar sayýlar, notlar ve kaðýtlarla dolu." ifadeleri kullanýldý.
Haberde, Gürcan Karakaþ ile ilgili bilgilere de yer veriliyor. Ankara'da makine mühendisliði okuduktan sonra Alman otomotiv tedarikçisi Bosch Türkiye'ye geçen Karakaþ'ýn, 2004'te, 38 yaþýnda Bosch Türkiye'nin baþýna geçtiði hatýrlatýlan haberde, þöyle denildi:
"Karakaþ yönetiminde satýþlar 1,6 milyar avroya çýktý. Karakaþ Bosch'un daha sonra toptan satýþ iþinin baþýna geçti. 45 yaþýnda Bosch küreselde üçüncü en yüksek kariyer seviyesine yükseldi. 2011 yýlýnda Alman ekonomi gazetelerinden Handelsblatt'ýn yaptýðý araþtýrmada, Karakaþ 'Yarýnýn Yöneticisi' seçildi. Karakaþ, 27 yýl sonra ilk kez iþveren deðiþtirdi."
Handelsblatt gazetesinin haberinde, Türk hükümetinin birkaç yýldýr baðýmsýz bir sanayi politikasý izlediðine vurgu yapýlarak, "Türk þirketleri, Türk Silahlarý Kuvvetleri için araç gereçlerin büyük bir bölümünü üretiyor. Kovid-19 yoðun bakým hastalarý için ventilatörler, LED ekranlar, buzdolaplarý ve gemiler büyük ölçüde yerli olarak üretiliyor. Ulusal ürün yelpazesinde daha önce bir otomobil eksikti." denildi.
TOGG'da tedarikçi ve hizmet saðlayýcýlarýn çoðunluðunun yerli olacaðý vurgulanan haberde, "Türkiye'nin Otomobili, tek bir batarya þarjýyla 500 kilometreye kadar yol alacak. Pil 30 dakika içinde yüzde 80'e kadar þarj edilebilir ve yerel olarak üretilecek. Karakaþ, batarya teknolojisi konusunda 'görüþmelerin devam ettiðini' söylüyor. 'Her þey yolunda giderse yurt dýþýndaki rakiplerimiz için de pil üretebiliriz' diyor." ifadeleri kullanýldý.
Haberde, Karakaþ'ýn "Sadece otomobil üretmiyoruz, akýllý bir cihaz yapýyoruz" sözlerine yer verilerek, TOGG'un akýllý telefon gibi bir otomobil üretmek için iþin baþýndan beri uygulama geliþtiricilerle çalýþtýðý kaydedildi.
Türkiye'nin yerli otomobili için fiyatýn henüz belirlenmediði bilgisine yer verilen haberde, fiyatýyla Alman otomobil pazarýnda da rekabetçi olmasýnýn beklendiði vurgulandý.