Almanya'da Togg'u yarýþ pistinde test eden ikili deneyimlerini anlattý: Yolda bizi görenler el salladý, selam verdi, korna çaldý
ABONE OL

Youtube ve bazý sosyal medya mecralarýndaki "sekizsilindir" isimli sayfanýn sahibi olan Etem Sayýn ile yarýþ pilotu Emir Aþarý, Bakýrköy'den yola çýkarak ulaþtýklarý Almanya'nýn ünlü Nürburgring pistinde Togg'u test etti.

Ýkilinin Nürburgring pistinde Togg ile yaþadýklarý tecrübelerini sosyal medya hesaplarýndan paylaþtýðý görüntülerde, Togg sürücüsü Aþarý'nýn pistteki zorlu virajlara ve yoðun yaðýþa raðmen birçok aracý geride býraktýðý görüldü. Söz konusu görüntüler büyük ilgi görürken, Togg T10X ile gerçekleþen bu deneyimin detaylarý da merak konusu oldu.

- "BU ARACA 'TÜRKÝYE'NÝN OTOMOBÝLÝ' OLARAK BAKIYORUZ"

Etem Sayýn, AA muhabirine yaptýðý açýklamada, Togg alabilmek için ailesinden birçok kiþiyi kuraya soktuðunu ve annesine çýkan araçla Almanya'ya gittiklerini söyledi.

Almanya seyahatine arkadaþý Aþarý'nýn önerisiyle baþladýklarýný dile getiren Sayýn, "Böyle bir projeyi yapmaya kendimiz karar verdik ve yola çýktýk. Bir amacýmýz vardý: Bu iþin siyasi bir þekilde görülmesini kesinlikle istemiyorduk. Öyle bir düþüncemiz hiçbir zaman olmadý. Bu araca 'Türkiye'nin bir otomobili' olarak bakýyoruz. Türkiye'nin ortaya çýkardýðý ilk elektrikli otomobil olarak bakýp bunun geliþmesini istiyoruz." dedi.

Sayýn, Ýstanbul'dan baþlayan yolculuklarýnýn geri dönüþle birlikte 10 gün sürdüðünü kaydederek, "Bakýrköy'den yola çýktýk, oradan Ýpsala'ya, Ýpsala'dan Kavala, Ýgumeniça ve oradan gemiyle Ancona'ya yani Ýtalya'ya... Yunanistan, Ýtalya, Ýsviçre ve Almanya þeklinde bir güzergahýmýz oldu. Bu yaptýðýmýz 5 bin kilometreyi gemide geçirdiðimiz vakit dahil deðil." diye konuþtu.

- "YOLDA ÞARJ ÝÇÝN 23 KEZ DURDUK, TOPLAM 25 BÝN LÝRALIK TÜKETÝMÝMÝZ OLDU"

Etem Sayýn, yolculuk esnasýndaki þarj deneyimlerine deðinerek, "Þarj için toplam 23 kez durduk ancak bu iþlem 13 kez durarak da halledilebilirdi. Özellikle Yunanistan bizi zorladý. Yunanistan þarj olanaklarý açýsýndan Türkiye'nin çok gerisinde." açýklamasýnda bulundu.

Ýtalya, Ýsviçre ve Almanya'nýn þarj konusunda çok ileride olduðunu dile getiren Sayýn, þöyle devam etti:

"Sadece bizim kendi gelirimize göre baktýðýmýzda, Türkiye fiyatlarýna göre baktýðýmýzda 2,5 kat daha pahalý bir þekilde kullandýk elektriði. Onun haricinde herhangi bir þarj etme zorluðu yaþamýyorsunuz ki biz çok planlý programlý çýkmadýk zaten. Biraz da böyle görelim istedik ve de buna göre baktýðýmýzda Yunanistan'ý bile rahatlýkla geçebildik. Toplam 25 bin liralýk elektrik maliyetimiz oldu 5 bin kilometrede. Seyahatimiz boyunca bizi yolda býrakacak en ufak bir problemle karþýlaþmadýk. Ufak tefek uyarýlar oldu ama bunlar bizi yarý yolda býrakacak þeyler deðildi. Kusursuz bir þekilde ulaþtýk. Ýki turumuzu da Nürburgring'de attýk ve ayný güzergahtan geri döndük."

- "YOLDA BÝZÝ GÖRENLER EL SALLADI, SELAM VERDÝ, KORNA ÇALDI"

Sosyal medya içerik üreticisi Sayýn, Togg'a yurt dýþýnda gösterilen ilgiden bahsederek, karþýlaþtýklarý yabancýlar arasýnda özellikle Ýtalyan ve Almanlarýn Togg'a çok ilgi gösterdiðini ve þaþýrdýklarýný söyledi.

Yüksek ilginin yaný sýra soru soranlarla da karþýlaþtýklarýný anlatan Sayýn, "Bir Ýngiliz gazeteci sordu, sonra haber oldu. Onun haricinde gurbetçiler epey ilgilendi. Yolda bizi görenler el salladý, selam verdi, korna çaldý. Türk týrlarýyla çok karþýlaþtýk, ayný þekilde korna çaldýlar, selam verdiler. Selanik'ten geçtik. Ata'mýzýn doðduðu eve ziyarette bulunduk. Oradan görseller aldýk. Orada Türkler vardý, tam bayram ziyareti dönemiydi. Onlar çok ilgi gösterdi. Þaþýrdýlar açýkçasý. Yani genel olarak çok büyük bir ilgiyle karþýlaþtýk." ifadelerini kullandý.

- "YABANCI WHATSAPP GRUPLARINDA KONUÞULMUÞ"

Etem Sayýn, Togg'un pist performansýnýn pistteki diðer araç kullanýcýlarýnýn da dikkatini çektiðini belirterek, þunlarý kaydetti:

"Piste çýktýðýmýzda Emir'in pilotajýnda ciddi geçiþler yaptýk. Pistte kötü havada hýzlý bir þekilde gittiðimiz için insanlar, 'Bu 400-500 beygirlik kýrmýzý SUV vardý, neydi?' diye sormuþlar WhatsApp gruplarýnda. Bilmiyorlar da ne olduðunu. O þekilde konuþmalar da oldu. X'te vesairede farklý þekillerde paylaþýlmýþ. Yolculuða çýkmadan önceki bazý çekincelerimiz vardý ancak bunlarý aþtýk. Yaðmurlu bir havada piste çýktýk. Kuru havada çýkmayý planlýyorduk ama Emir yaðmurlu havada çok tecrübeli bir pilot. Baþlarda biraz çekindim ancak iki viraj sonra Emir'in de pilotajýný görünce 'tamam' dedim. Araç da gerçekten çok iyi yol tutuyor. Konfor ve yol tutuþunu normal zamanlarda olduðu gibi pistte de çok iyi saðladýðýný gördüm."

- "TOGG'U YARIÞA SOKMADIK, PÝSTÝN HALKA AÇIK GÜNÜNDE TEST ETTÝK"

Yarýþ pilotu Emir Aþarý da daha önceden 6-7 kez ayný seyahati fosil yakýtlý araçlarla yaptýðýný ancak ayný güzergahta iki kez yolda kaldýðýný belirterek, "Seyahat öncesinde ön yargýlarým vardý. Etem ile 'ne olacaksa olsun yola çýkalým' dedik. Hiçbir sýkýntý yaþamadýk, umduðumdan çok daha konforluydu." dedi.

Piste bir yarýþ parkuruna katýlmak için gitmediklerini dile getiren Aþarý, "Dünyanýn en meþhur pistlerinden birinin halka açýk gününe katýldýk. Bu, zamana karþý bir yarýþ deðildi, halka açýk bir deneyimleme günüydü." þeklinde konuþtu.

- "ARACIN MEKANÝÐÝ VE YOL TUTUÞU, ÖNGÖRÜMÜN ÇOK DAHA ÜZERÝNDE"

Emir Aþarý, Togg'un mekaniðinin ve yol tutuþunun beklentisinin çok üzerinde olduðunu kaydederek, þu deðerlendirmelerde bulundu:

"Zaten bunu ilk iki virajda hemen otomatik olarak algýlýyorsunuz. O pistte 10 binden fazla benim turum var yarýþ dýþýnda. Farklý araçlar kullanma deneyimim oldu. Hani herkes internette 'ilk turda bu kadar arabayý geçtiniz' diyor. Gerçekten hiçbir efor sarf etmeden gayet güvenli bir þekilde kullandýk Togg'u. Ýkinci turda biraz kendi limitlerimi zorladým ama belki aracýn limitlerine ulaþamadým, bilmiyorum. Gayet güvenli geçti, böyle bir performans beklemiyordum."

Aþarý, Togg'un bir yarýþ aracý olarak tasarlanmadýðýna ve bir otomobil gibi kullanýlmasý gerektiðine dikkati çekerek, sözlerini þöyle tamamladý:

"Bu otomobil olarak üretilmiþ, yarýþ için üretilmemiþ bir araç. Mekanik anlamda da özellikle arka taþýyýcýlarýna hayran kaldým. Ana rakiplerine baktýðýnýzda 15 senedir elektrikli araç satan, üretenler var. Yazýlým olarak bu aracýn önündeler mi? Evet önündeler. Ama mekanik geliþtirilebilir bir þey deðil, yazýlým güncellenebilir bir þey. Dolayýsýyla Togg'un daha yolu var yazýlým anlamýnda ama ben çok güzel þeyler baþaracaklarýna inanýyorum."